// ۲۲ شهریور ۰۱ ، ۰۱:۱۶

2 ماده غذایی مهم برای تقویت حافظه

2 ماده غذایی مهم برای تقویت حافظه

یکی از دغدغه های اصلی اکثر دانشجویان و دانش آموزان همیشه این بوده و هست که چطور می توانند حافظه خود را تقویت کنند یا چه ماده غذایی باعث تقویت حافظه می شود. مغز انسان نیز مثل یک عضله می باشد که هر چقدر از آن کار بکشید قوی تر می شود اما به شرطی که غذایی لازم برای رشد و ریکاوری را در اختیار آن قرار دهید. بدون رساندن انرژی لازم به مغز، به مرور زمان مغز خسته می شود و دیگر توان و انرژی کافی را نخواهد داشت.

بعضی از مواد غذایی هستند که بصورت مستقیم روی عملکرد مغز تاثیر مثبت دارند و انرژی مورد نیاز مغز را تامین می کنند یکی از بهترین راه های تقویت حافظه استفاده از ژل رویال طبیعی و عسل کنار می باشد. در ادامه مقاله درباره خواص بینظیر هر کدام صحبت خواهیم کرد.

داشتن سبک غذایی مناسب علاوه بر افزایش سلامتی، تاثیر زیادی روی عملکرد مغز و حافظه انسان دارد. حتما شما هم تجربه کردید زمانیکه گشنه هستید نه تنها حوصله چیزی را ندارید بلکه انرژی جسمانی شما هم در سطح بسیار پایینی قرار دارد. اهمیت تغذیه مناسب به قدری زیاد است که بسیاری از متخصصین به دانشجویان و دانش آموزان توصیه می کنند که قبل از امتحان حتما از مواد مغذی سالم مانند عسل کنار اصل استفاده کنند.

استفاده از عسل برای تقویت حافظه

استفاده از عسل برای تقویت حافظه

مغز انسان برای فعالیت نیاز به انرژی دارد و یکی از مواردی که باعث می شود سریع انرژی بدن تامین گردد استفاده از مواد خوراکی شیرین می باشد. اما خیلی از مواد خوراکی شیرین صرفا انرژی کاذب به بدن وارد می کنند و اصلا مفید نمی باشند. در این بین عسل کنار طبیعی بهترین گزینه می باشد زیرا کاملا طبیعی بوده و قند مورد نیاز بدن را تامین می کند.

بعضی از تحقیقات نشان داده که استفاده روزانه از عسل باعث جلوگیری از زوال عقل می شود. عسل دارای آنتی اکسیدان های طبیعی است که می تواند از زوال عقل جلوگیری کند و سیستم کولینرژیک مغز و گردش خون را بهبود بخشد.

برای تقویت حافظه کافی است 50 گرم سیاه دانه و 50 گرم خردل را ساییده و با نیم کیلو عسل ترکیب کنید و روزی دو قاشق مصرف کنید.

خواص پلی فنول عسل می تواند با استرس مقابله کند و سیستم دفاعی را بازیابی کرد ه و در نتیجه به بهبود مشکلات حافظه کمک کند. طی تحقیقات انجام شده، ترکیبات شیمیایی عسل نشان می دهد که عسل به ساخت و توسعه سیستم عصبی مرکزی کودکان کمک می کند و باعث می شود استرس کاهش یافته و یادگیری و عملکرد مغز افزایش یابد.

استفاده از ژل رویال برای تقویت حافظه

استفاده از ژل رویال برای تقویت حافظه

مصرف ژل رویال به بهبود حافظه و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و همچنین احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. ژل رویال ماده ای طبیعی که توسط کارگران زنبور عسل برای ملکه زنبورها تولید می شود و تنها ملکه حق استفاده از آن را دارد.

داشتن حافظه قوی برای همه ضروری است ولی متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه زندگی، ما استفاده کمتری از حافظه داریم و این باعث تحلیل رفتن حافظه می شود. ژل رویال به دلیل خواص ویژه ای که دارد به اکسیر جوانی معروف است زیرا هم باعث بهبود حافظه می گردد هم اینکه برای سلامتی بدن تاثیر زیادی دارد.

سبک غذایی نامناسب ما باعث شده تا ویتامین های مورد نیاز بدن تامین نگردد و همین عامل باعث زوال عقل می شود. هر چه بتوانید سطح ویتامین بدن خود را به صورت طبیعی نرمال نگه دارید احتمال زوال عقل کاهش پیدا کرده و درمان آن نیز ساده تر می شود.

تاثیر اضطراب بر عملکرد مغز

یکی دیگر از عواملی که افراد جامعه را بسیار درگیر کرده و نقش زیادی در فراموشی دارد استرس و اضطراب های روزمره می باشد. تقریبا همه ما در طول روز با استرس های زیادی مواجه می شویم از استرس کاری گرفته تا استرس خانواده و ... که اگر نتوانیم استرس خود را مدیریت کنیم آسیب های جدی به روح و روان مان وارد می کند. ژل رویال از بدن در برابر استرس و افسردگی محافظت می کند. زیرا یک منبع غنی از اسید پانتونیک است.

تاثیر خواب آرام بر تقویت حافظه

داشتن خواب آرام در کنار تغذیه مناسب از جمله مواردی است که به بهبود حافظه کمک می کند. امروز متاسفانه به دلیل شب نشینی ها و کار کردن با گوشی حتی در رختخواب، باعث شده تا نتوانیم خواب آرامی را تجربه کنیم و همین امر باعث می شود تا مغز ما فرصت کافی برای استراحت کردن نداشته باشد. ژل رویال به بهبود خواب آرام نیز کمک می کند و باعث می شود تا خواب با کیفیتی داشته باشیم.

در طب سنتی نیز به این نتیجه رسیده اند که ژل رویال اثرات زیادی روی پیشگیری و درمان زوال عقل داشته و در بسیاری از کشورها دنیا مکمل های ژل رویال برای تقویت حافظه و درمان آلزایمیر استفاده می گردد.

چنانچه بتوانید ژل رویال را بصورت مدام و پیوسته مصرف کنید می تواند باعث افزایش طول عمر و افزایش قدرت سیستم ایمنی شما گردد. البته بهتر است که سه ماه مصرف کنید و یک ماه استراحت به خود بدهید.

با خرید ژل رویال اصل شما می توانید علاوه بر تقویت حافظه خود، به بهبود سلامت خود نیز کمک کنید و استرس و اضطراب کمتری تجربه کنید.

گالری عسل بهار یکی از معتبرترین فروشندگان انواع عسل طبیعی و ژل رویال اصل می باشد که شما می توانید با مراجعه به وبسایت آنها به نشانی اینترنتی www. baharhoney.com قیمت های روز عسل و ژل کنار را مشاهده کرده و آنها را سفارش دهید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.