// ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۰۲

10 راه موثر برای داشتن موی سالم (قسمت اول)

عاشق موهای‌تان هستید؟ موهای یک زن در کنار لبخندش، مهم‌ترین عامل جذابیت او است. می‌خواهید موهای‌تان سالم و شگفت‌انگیز باشد؟

مو

 خب، این جا چند ترفند هست که کمک می‌کند به موهای ابریشمین زیبایی که همیشه آرزویش را داشتید، برسید:

1. سعی کنید آن را رنگ نکنید.

رنگ کردن مو می‌تواند به آن آسیب بزند، به خصوص اگر آن را دکلره کنید. این کار می‌تواند باعث ریزش مو و دو شاخه شدن نوک آن شود. اگر حتما می‌خواهید مو را رنگ یا دکلره کنید، همیشه آن را نرم و مرطوب نگه دارید و ماسک مو بگذارید تا در شرایط مناسبی حفظ شود.

2. سعی کنید از محصولات گرمایشی استفاده نکنید، یا به ندرت استفاده کنید.

بله، این یکی سخت است. اما سشوار کشیدن یا گرما دادن به مو با هر وسیله دیگری، وضعیت آن را بدتر می‌کند و سرانجام باعث شکننده شدن و نابودی‌اش می‌شود. اگر حتما باید از این وسایل استفاده کنید، اسپری‌های محافظ برابر گرما بزنید و از این که هر روز به موی‌تان حرارت بدهید، اجتناب کنید.

 مو

3. همیشه آن را کوتاه کنید.

لازم نیست هر بار 5 سانتی متر از موی‌تان را بزنید، اما اگر به طور منظم موها را کوتاه کنید، نوک‌های دو شاخه شده حذف می‌شوند و می‌توانید موهای سالمی داشته باشید که بهترین ظاهر ممکن را به شما می‌دهند. سعی کنید هر 6 تا 8 هفته نوک موهای‌تان را کوتاه کنید.

4. رژیم غذایی خوب و متعادلی داشته باشید.

خوب غذا خوردن کمک می‌کند موهای‌تان سالم و قوی بماند. غذای سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی را که مو برای رشد و حفظ سلامتش نیاز دارد، فراهم می‌کند. مراقب باشید زیاد فست فود نخورید اگرنه، اثر آن در ماه‌های بعد معلوم می‌شود.

5. از نرم کننده عمیق مو استفاده کنید.

استفاده از نرم کننده عمیق مو واقعا می‌تواند موها را با طراوت، سالم و قوی نگه دارد. حتی استفاده از حالت دهنده‌های معمولی یا ماسک موی خریداری‌شده از بیرون می‌تواند به میزان چشمگیری کیفیت موی شما را در حالت عالی نگه دارد. استفاده از روغن داغ هم می‌تواند همین ویژگی را داشته باشد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.