یک مطالعه گسترده در حوزه مارکت و بازار نشان میدهد که جایگاه کمپانیهای جهانی در سال جاری کمی تغییر کرده است و “گوگل” با درآمد تقریبی ۲۲۹ میلیارد دلار در صدر فهرست ارزشمندترین برندهای تجاری قرار گرفته و با این آمار “اپل” را با درآمد ۲۲۸ میلیارد دلار در مقایسه با سال ۲۰۱۵ یک پله به عقب رانده است. “مایکرو سافت” نیز با اختلاف زیاد و درآمد ۱۲۱٫۸ میلیارد دلار در مقام سوم این فهرست قرار میگیرد.
به گزارش عصر ایران به نقل از “اتوگاید”، دراین مطلب به جایگاه شرکتهای خودرو سازی در سال ۲۰۱۶ نگاهی میاندازیم. شرکتهایی که به واسطه درآمدهای کلان و اعتبارشان در این فهرست قرار میگیرند و محصولاتشان محبوب مشتریان جهان است.
۱– تویوتا
مطالعات نشان میدهد که تویوتا ۹ سال از ۱۱ سال گذشته را در جایگاه برترین خودرو ساز جهان گرفته است. در سال جاری این خودرو ساز ژاپنی با درآمد تقریبی ۲۹٫۵ میلیارد دلار باز هم در مقام اول ارزشمندترین خودرو ساز جهان را از آن خود کرد درآمدش را در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد افزایش داد.
۲- بی ام و
“بی ام و” همچنان به عنوان قدرتمندترین خودرو ساز آلمانی شناخته میشود. درآمد تقریبی این خودرو ساز پس از افزایش ۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۵ اینک به ۲۶٫۸ میلیارد دلار رسیده و جایگاه آن یک پله ارتقاء یافته است.
۳- مرسدس بنز
با درآمد ۲۲٫۷ میلیارد دلار، سی و نهمین پله در میان ۱۰۰ بنگاه تجاری برتر جهان را به خود اختصاص داده و ۴ پله صعود کرده است. در میان خودرو سازان نیز با افزایش ۴ درصدی درآمد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ در رده سوم پرفروشها قرار گرفته است.
۴- هوندا
اگر هوندا زیاد مراقب نباشد، فورد میتواند جایگاهش را در این لیست از آن خود کند. هوندا جایگاه هفتاد و چهارمین برند ارزشمند جهان و مقام چهارمین خودرو ساز پردرآمد را به خود اختصاص داده و با یک درصد کاهش در مقابل سال ۲۰۱۵ به درآمد ۱۳٫۲ میلیارد دلار رسیده است. این خودرو ساز نیز ۴ پله در این فهرست کلی صعود کرده است.
۵- فورد
با جهش ۵ پلهای در جایگاه هفتاد و پنجم ۱۰۰ بنگاه ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۶ قرار دارد. درآمدش ۱۳ میلیارد دلار برآورد شده که در مقایسه با سال گذشته تغییری نشان نمیدهد.
۶- نیسان
روی پله ۹۲ جهان و ششم خودرو سازان جا گرفته است. این مقام به واسطه درآمد ۱۱٫۵ میلیارد دلاری و افزایش یک درصدی در مقایسه با سال گذشته به دست آمده است.
۷- آ ئو دی
با ۶ پله سقوط نسبت به سال ۲۰۱۵ و درآمد ۹٫۵ میلیارد دلاری به مقام هفتم خودرو سازان جهان سقوط کرد. متاسفانه عملکرد این برند در سال جاری آنقدر خوب نبود که بتواند خود را میان ۱۰۰ برند ارزشمند جهان جا کند.
۸- لندروور
با پنج پله سقوط و درآمد ۴٫۷ میلیارد دلار تنها توانست مقام هشتم خودرو سازان جهان را از آن خود کند.
۹- پورشه
این خودروسازی مانند تسلا نه در میان ۱۰۰ برند معتبر جهان جایی داشت و نه مقامی را میان خودروسازان از آن خود کرده بود. اما در سال جاری و پس از گذراندن یک سال موفق تاریخی و کسب درآمد ۴٫۴ میلیارد دلار بر پله نهم خودروسازان جهان جای گرفت.
۱۰- تسلا
شاید عجیبترین بخش این فهرست نمایش نام تسلا در جایگاه دهم ارزشمندترین خودروسازهای جهان باشد. نام این خودروسازی الکترونیک با درآمد ۴٫۴ میلیارد قبل از لکسوس در این فهرست جای گرفته است. تسلا نیز جایگاهی میان ۱۰۰ برند برتر جهان ندارد.