// ۱۸ آبان ۹۸ ، ۲۰:۴۴

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از نیمروز : در این مطلب اطلاعاتی در زمینه فواید و خواص ماست یونانی برای سلامتی و خواص ماست یونانی برای گوارش و فواید این ماست برای زیبایی را بیان می کنیم.

همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از ماست در بازار وجود دارد، ولی در سال‌های اخیر این ماست یونانی بوده است که مورد توجه مردم قرار گرفته است. ماست یونانی لاکتوز کمی دارد و سرشار از پروتئین، کلسیم، پروبیوتیک، پتاسیم و ویتامین B12 است. همچنین، ماست یونانی ویژگی‌های اسیدی دارد که جذب مواد مغذی را تسهیل می‌کند. شما می‌توانید از ماست یونانی به عنوان میان وعده نیز استفاده کنید. شما می‌توانید طبق ذائقه‌تان آجیل یا میوه نیز به آن اضافه کنید، یا به عنوان جایگزین خامه یا سس مایونز استفاده کنید یا به نوشیدنی‌ها یا اسموتی‌ها اضافه کنید. در ادامه با ۱۰ فایده ماست یونانی برای سلامتی و زیبایی آشنا می‌شوید.

فواید و خواص ماست یونانی

۱. تقویت سلامت استخوان‌ها

ماست یونانی برای تقویت سلامت استخوان‌ها عالی است. ماست یونانی برای حفظ و استحکام استخوان‌ها و عضلات مفید است چرا که از ماده مغذی مهمی مانند کلسیم تشکیل شده است.

فواید و خواص ماست یونانی

ممکن است استخوان‌ها بدون دریافت کلسیم کافی ضعیف شوند. به استناد تحقیقی که در این زمینه انجام شده است، در سال‌های جوانی، مصرف شیر و دیگر خوراکی‌های سرشار از کلسیم می تواند خطر شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان را کاهش دهد. غیر از کلسیم، سرشار از منیزیوم، فسفر، پروتئین و پتاسیم است که برای بهبود سلامت استخوان‌ها مفید هستند. همچنین از اجتماعات (باکتری‌های) زنده فعال و ویتامین D تشکیل شده است که برای تقویت استخوان‌ها و افزایش چگالی استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان مفید است.

۲.فواید و خواص ماست یونانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

ماست یونانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. باکتری‌های سالم یافت شده در آن کمک می‌کند تا به گلبول های تقویت کننده ایمنی بدن سیگنال ارسال شود تا با موارد مضر مقابله کنند. همچنین، میکروب‌های خوب به بدن کمک می‌کنند تا سیستم گوارشی قوی داشته باشید و مواد مغذی را جذب کمید.

این دو فاکتور برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند. همچنین، ماست یونانی دارای پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ید است که بدن‌تان را سالم نگه می‌دارد.

همچنینین بخوانید:

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

طرز تهیه و آماده کردن کوفته ترکی

۳. حفظ سلامت دهان

ماست یونانی سلامت دهان را بهبود می‌بخشد، بنابراین به داشتن لبخند زیبا کمک می‌کند. ماست یونانی حاوی پروبیوتیک است که از دندان‌ها در برابر کرم خوردگی محافظت می‌کند. ماست یونانی به کنترل رشد باکتری‌های مضر در دهان که می‌توانند به مشکلات دهان دندان و بوی بد دهان منجر شوند کمک می‌کند. تحقیقات اخیر نشان داده است که استفاده از پروبیوتیک‌ها تأثیر مفیدی بر سلامت دهان و دندان دارد. به علاوه، سطح pH دهان را تنظیم می‌کند که در نتیجه محیط را برای رشد باکتری‌ها نامناسب می‌کند. در آخر این‌که ماست یونانی دارای دو ماده مغذی مهم به نام‌های پروتئین و کلسیم است که به بهبود سلامت دهان و دندان کمک می‌کنند.

۴. حفظ سلامت دستگاه ادراری – تناسلی

ماست یونانی می تواند رشد باکتری‌های خوب در دستگاه ادراری – تناسلی را تقویت کند.

در نتیجه، می‌تواند از مشکلاتی مانند عفونت دستگاه ادراری، عفونت مخمری و واژینوز باکتریال پیشگیری کند یا آن‌ها را درمان کند.

پروبیوتیک‌ها می‌توانند سلامت دستگاه ادراری – تناسلی را بهبود می‌بخشند و سلامت آن را حفظ می‌کنند.

۵.فواید و خواص ماست یونانی برای بهبود سلامت دستگاه گوارش

دستگاه گوارش از انواع مختلف باکتری‌های خوب و بد تشکیل شده است.

پروبیوتیک‌های یافت شده در ماست یونانی می‌توانند به افزایش باکتری‌های خوب در روده و بهبود سلامت گوارشی کمک کنند.

تعداد بالای باکتری‌های خوب موجود در سیستم گوارش شما به مبارزه با مشکلات مختلف می پردازد.

مشکلات گوارشی مانند سندروم روده تحریک پذیر، اسهال، کولیت اولسراتیو و بیماری کرون.

۶. کنترل فشار خون

گنجاندن ماست یونانی در رژیم غذایی روزانه‌تان می‌تواند فشار خون‌تان را تحت کنترل بگیرد. این قابلیت به این دلیل است که پتاسیم موجود در ماست به کنترل فشار خون کمک می‌کند. به استناد تحقیقی که در سال ۱۹۹۰ انجام شد، مصرف پتاسیم تأثیر خوبی بر فشار خون دارد. همچنین، پتاسیم برای آرام کردن و پیشگیری از گرفتگی رگ‌های خونی که موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود کمک می‌کند. این ماده معدنی نیز برای از بین بردن تأثیرات منفی سدیوم مؤثر است. ماست یونانی منبع غنی از منیزیوم و کلسیم است که به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.

۷. مقابله با افسردگی

معمولا، میکروب‌های خوب موجود در روده بر سطح اضطراب و خلق و خو تأثیرگذار است. مصرف منظم ماست یونانی می‌تواند میکروب‌های خوب موجود در روده را افزایش دهد. در نتیجه، به بهبود خلق و خو و مقابله با افسردگی کمک می‌کند. به استناد تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، باکتری‌های پروبیوتیک دارای پتاسیم هستند، که برای هدایت الکتریکی مغز و انتقال عصبی مفید است. همچنین به انتقال سروتونین نیز کمک می‌کند؛ سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که حس سلامتی و شادی را افزایش می‌دهد.

۸. حفظ سلامت مغز

ماست یونانی برای سلامت مغز مفید است زیرا یک خوراکی تخمیری است.

پروبیوتیک‌های موجود در ماست یونانی به حفظ تعادل بین مغز و روده می‌پردازند.

تخمیر کنترل شده می‌تواند محتوای فیتوشیمیایی خوراکی‌ها و مواد مغذی مرتبط با سلامت روانی را افزایش دهد.

ماست یونانی سرشاراز ویتامین B12 است که به مغز اجازه می‌دهد ارتباطات جدیدی شکل دهد. فرآیندی که به شکل گیری حافظه کمک می‌کند.

همچنین، مصرف خوراکی‌های تخمیر شده می‌تواند شانس ابتلا به اختلالات دژنراتیو عصبی مانند آلزایمر را کاهش می‌دهد.

۹. کمک به کاهش وزن

مصرف ماست یونانی بدون چربی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. ماست یونانی سرشار از پروتئین است.

بدن برای هضم پروتئین به زمان بیشتری نیاز دارد در نتیجه مدت زمان بیشتری حس سیری خواهید داشت.

این امر به کنترل اشتهای شما بین وعده‌های غذایی کمک می‌کند، که برای کاهش وزن عالی است.

ماست یونانی سرشار از کلسیم است که یم تواند تولید چربی در بدن را محدود کند. به علاوه، ید موجود در آن برای عملکرد خوب تیروئید حیاتی است که برای سوخت و ساز درست بدن مفید است. متابولیسم خوب بدن به کاهش وزن کمک می‌کند.

۱۰. فواید و خواص ماست یونانی برای حفظ نظم حرکات روده

پروبیوتیک‌های ماست یونانی به تسریع حرکات منظم روده کمک می‌کند و غذا را در روده به حرکت در می‌آورد.

پروفایل تغذیه‌ای ماست یونانی برای هضم دیگر خوراکی‌ها مؤثر است.

ماست یونانی به پیشگیری از مشکلاتی مانند یبوست و حفظ حرکات منظم روده کمک می‌کند.

اگر حرکات روده نامنظم باشد عبور مدفوع سخت می‌شود. همچنین بقایای سمی از خود باقی می‌گذارد که به مرور زمان موجب تخریب بدن و روده می‌شود.

نتیجه گیری

ماست یونانی یک خوراکی فوق‌العاده است که به سلامتی بدن و حفظ آن کمک می کند.

بنابرانی تلاش کنید ماست یونانی را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : نیمروز

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.