// ۲۴ تیر ۹۶ ، ۲۱:۴۷

کشور مالزی در جنوب شرق آسیا است و به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده که بخشی از آن در شبه جزیره اصلی و بخش دیگر در شمال غربی جزیره بورنئو واقع شده است.

بخش غربی مالزی هم مرز با تایلند است و از طریق یک پل و یک گذرگاه جاده ای به سنگاپور و خط ساحلی مشترک در جنوب دریای چین و تنگه مالاکا متصل است و بخش شرقی مالزی هم مرز با اندونزی و جزیره بورنئو است.

مالزی مخلوطی از یک کشور مدرن و یک جامعه در حال توسعه است و با سرمایه گذاری زیادی که دولت این کشور در بخش تکنولوژی کرده، مالزی تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورها در جنوب آسیای شرقی تبدیل شده است. 

مالزی کشوری با منظره های زیبا و دیدنی و ویژگی های متنوع است، هر ناحیه و منطقه مشخصه های خاص خودش را دارد که مالزی را به مقصدی عالی برای توریست و گردشگری تبدیل میکند. 

اگرچه قابل ذکر است که مالزی به طور کامل به صنعت توریسم وابسته نیست و اقتصاد این کشور در چندین سال گذشته به طور قابل توجهی پیشرفت داشته است و برخلاف تصور بعضی از مردم، مالزی یک کشور جهان سومی نیست.

کشور مالزی در ۵۰ سال گذشته به طور فوق العاده ای در همه زمینه ها توسعه دیده و این نکته  وقتی مالزی را بازدید میکنید کاملا واضح و محسوس است. 

مخصوصا وقتی که به پایتخت این کشور ، کوالالامپور سفر کنید ساختمان های مدرن، سیستم قطار سبک شهری ، مراکز خرید شیک و مجلل و ماشین های گران قیمت در خیابان ها می بینید.

سطح زندگی مردم خارج از پایتخت به مدرنی شهر کوالالامپور نیست ولی گذشت آن دورانی که در مالزی مردم فقط توانایی خرید یک دوچرخه و یا یک موتورسیکلت را داشتند.

مالزی یک جامعه چند ملیتی است و این در حالیست که اکثریت جامعه را مالایی ها با ۵۲ درصد تشکیل می دهند، همچنین ۲۷% چینی ، ۹% هندی و بقیه جمعیت را دیگر ملت ها شامل می شود.

مالزی یک کشور گرمسیر است که درجه هوای آن در طول سال ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد و به طور معمول با رطوبت بالا مخصوصا در شهرهای بزرگ همراه است و بیشتر روزهای سال هوا بارانی است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.