// ۲۷ تیر ۹۶ ، ۲۰:۱۰

کدام چکمه برای شما بهتر است؟

بوت‏ها جزء لاینفک پوشش زمستانی هستند! چنانچه اصول انتخاب آنها را بلد نباشید حتی اگر زیباترین لباس‏ها را بپوشید و بهترین آرایش و مدل مو را هم داشته باشید فایده‌ای ندارد.

 

روش انتخاب چکمه, اصول خرید چکمه

خودتان که می‏دانید خوش سلیقگی را از انتخاب کیف و کفش می‏توان حدس زد و اگر بوت شما زیبا نباشد بقیه تیپ‌تان به چشم نمی‌آید. به همین خاطر تصمیم گرفتیم مجموعه‌ای از نکات ضروری که موقع خرید و انتخاب بوت به آنها نیاز پیدا می‌کنید را برای‌تان جمع کنیم. قرار است با بوت‏های جدید دنیای مد آشنا شوید و بدانید کدام بوت برای چه جایی به کارتان می‌آید.

نمکی ترین بوت‌های دنیا

 

روش انتخاب چکمه, اصول خرید چکمه

شاید اگر نیم‌بوت‏های «آگ» را بامزه‌ترین و پرطرفدارترین بوت‌های دنیا بدانیم اشتباه نکرده باشیم. این کفش‏ها با ویژگی‏هایی مثل تخت بودن، رویه نرم جیر و خز داخل کفش شناخته می‏شوند و جان می‌دهند برای روزهای سوزدار زمستان.بهتر است موقعی سراغ این مدل‌ها بروید که هوا خشک است چون اگر زمینی که قرار است روی آن راه بروید خیس باشد، احتمال دارد پای شما و پاپوش‌تان هم خیس شود مگر اینکه با وسیله نقلیه جابه‌جا شوید یا سراغ جنس چرمی ضد آب این مدل‌ها بروید.

با هم به خرید برویم!

موقع خرید بوت باید چند سوال از خودتان بپرسید. اولین و مهم‌ترین سوال این است؛ قرار است این کفش‏ را کجا بپوشم؟ مثلا اگر می‌خواهید بوتی برای دم‌دست و گشت‌وگذار درون‌شهری و خرید کردن پیدا کنید آگ‌ها، بوت‏های تخت و مدل‎های ارتشی انتخاب‌های خوبی هستند اما  اگر فردی اجتماعی هستید و مرتب در محیط‏های هنری رفت و آمد می‌کنید استفاده از بوت‌های شاد بافتنی با شلوار جین ظاهری زیبا به شما هدیه خواهد کرد. برای مهمانی سراغ نیم بوت های پاشنه دار بروید تا ظاهر رسمی تری به شما ببخشد.

به سبک جنگجو!

روش انتخاب چکمه, اصول خرید چکمه

راحت‏ترین، مقاوم‌ترین و دم‌دستی‌‌ترین بوت‌ها، بوت‏های سبک ارتشی هستند. این مدل‌ها با کفی‏های محکم و محافظت خوبی که از قوزک پا به عمل می‌آورند بهترین انتخاب برای روزهای برفی هستند. وجود عاج کف کفش به حفظ تعادل‌تان کمک می‌کند و بسته بودن بالای قوزک مانع رسیدن سرما به پاهای شما می‏شود. فراموش نکنید  به انعطاف جنس این چکمه ها خوب توجه کنید. نکته اینکه این بوت ها گزینه های بسیار به صرفه‌ای به حساب می آیند.

برای یک باغ بارانی

 

روش انتخاب چکمه, اصول خرید چکمه

این چکمه‌ها که از پلاستیک‏‌های مرغوب تهیه می‏شوند اغلب طرح‌های بسیار زیبایی دارند و طول عمرشان هم بالاست. یعنی می‏توانید یک جفت چکمه بارانی بخرید و در روزهای خیس از آن لذت ببرید.اگر در شهری خشک زندگی می‌کنید به این مدل‌ها احتیاج پیدا نخواهید کرد. اما اگر ساکن شهرهای شمالی و پرباران هستید خرید چکمه‌های بارانی را از دست ندهید. این چکمه‌ها به‌خصوص برای پیاده‌روی کنار دریا مناسبند. سایر فصل‏ها نیز می‏توانید از چکمه‌های‌تان برای باغبانی کردن استفاده کنید.

پاپوش‏های بافته شده!
چند سالی است که استفاده از بوت‏های بافتنی مد شده است. اگر هم کسی بوت بافتنی نداشته باشد، می‏تواند از بافت‌های جدای مخصوص روی بوت استفاده کند.

 

 

روش انتخاب چکمه, اصول خرید چکمه

بوت‏های بافتنی گزینه‌هایی گرم و نرم برای روزهای سرد و سوزدار هستند. این بوت‏ها دوام زیادی ندارند و اگر برای استفاده دم‌دستی سراغ‌شان رفته‌اید، باید آمادگی این را داشته باشید که احتمالا بیشتر از یک‌نیمسال در خدمت شما نخواهند بود.

احتمال پارگی، کرک شدن و در رفتن بافت این بوت‏‎ها آنها را به گزینه‌هایی فانتزی و نیمه‌رسمی تبدیل می‌کند، اما اگر خیلی دوست‌شان دارید و نمی‏خواهید آنها را از دست بدهید سعی کنید سراغ رنگ‏های تند و تیره بروید تا مجبور به شستن مداوم‌شان نشوید، شست‌وشوی زیاد می‏تواند کفش شما را از ریخت بیندازد.

 

 

روش انتخاب چکمه, اصول خرید چکمه

موقع نشستن در ماشین یا پیاده شدن هم نهایت دقت‌تان را به کار ببرید که بوت‌تان به جای تیزی گیر نکند، گیر کردن همان و به سطل آشغال پیوستن همان.

جزئیات خرید ایده آل
سعی کنید بعدازظهرها برای خرید بوت بروید. بین استحکام و راحتی کفش اولویت را به راحتی آن بدهید، مگر اینکه هدف‌تان از خرید کوهنوردی و انجام فعالیت‏های سنگین باشد. به خاطر داشته باشید هرقدر پاشنه بوت شما کوتاه‏تر و پهن‏تر باشد، راحتی پای شما در آن بیشتر خواهد بود.  اغلب برای خرید بوت هزینه زیادی می‏کنیم اما از خرید جوراب مناسب غافل می‌مانیم.بهتر است سراغ جوراب‌های ضخیم نخی بروید که رطوبت پا را جذب می‌کنند و مانع عرق کردن و لیز خوردن پاها می‌شوند. لیز خوردن پا در کفش باعث ایجاد فشار روی قوزک پا و ایجاد تاول‏های ریز پوستی می‏شود.

به سبک تگزاس

 

روش انتخاب چکمه, اصول خرید چکمه

قبلا بوت‏های کابویی را فقط توی فیلم‌های وسترن می‌دیدیم، اما سال‌هاست طراحان سراغ رنگ و لعاب دادن به این بوت‌ها و وارد کردن‌شان به دنیای مد و لباس رفته‌اند. بوت‏های کابویی اغلب با یک برش هفتی شکل روی بالاترین قسمت چکمه شناخته شده و از جنس چرم تهیه می‏شوند. نکته مهم درمورد چرم این است که این جنس معمولا در اثر پوشیدن، جای زیادی باز نخواهد کرد پس اگر در حال خرید چکمه چرمی هستید به امید دو هفته بعد که قرار است کفش‌تان جا باز کند، نمانید. بوت‏های کابویی گزینه‌هایی رسمی هستند و می‏توانید با انتخاب لباس‏های طرحدار و شلوغ، یک تیپ متفاوت سرخ‌پوستی برای خودتان بسازید.

انتخاب امسال طراحان

 

روش انتخاب چکمه, اصول خرید چکمه

روی بورس‌ترین نیم‌بوت‌های امسال را به شما معرفی می‌کنیم؛ نیم‌بوت‏های پاشنه بلند. این نیم‌بوت‏ها انتخاب اصلی طراحان تا به اینجای فصل بوده‌اند. نیم‌بوت‏های پاشنه بلند در انواع طرح‌های مختلف به بازار عرضه می‏شوند. به ست کردن بوت با لباس خوب دقت کنید. فراموش نکنید که نیم‌بوت‏ها و به‌خصوص مدل‌های پاشنه‌دار از نظر بصری حکم یک جداکننده را دارند، یعنی اگر خانمی پاهای کوتاهی داشته باشد استفاده از نیم‌بوت پاهایش را کوتاه‌تر نشان خواهد داد، اما افراد با پاهای کشیده راحت می‌توانند از این مدل‌ها استفاده کنند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.