// ۱۶ مرداد ۹۸ ، ۲۰:۰۰

با ۱۰ چهره مشهوری آشنا شوید که روزگاری بی خانمان و فقیر بودند ،ما همیشه سلبریتی های محبوب مان را خندان و خیره کننده به خاطر می آوریم و تصور می کنیم آن ها زندگی ای فوق العاده با شغلی هیجان انگیز و بی دردسر دارند، تنها کار مورد علاقه شان را انجام می دهند و پول خیلی زیادی در می آورند. اما بسیاری از چهره های مشهور این ضرب المثل معروف که نابرده رنج گنج میسر نمی شود را با تمام وجودشان تجربه کرده اند. در ادامه به تعدادی از چهره های مشهور می پردازیم که روزگاری بی خانمان بودند و تا رسیدن به آرزوهایشان دوران سختی را سپری کردند.

۱- جیم کری

وقتی پدر جیم کری بیکار شد و خانواده ی او خانه شان را از دست دادند، آن ها مجبور شدند زندگی خود را درون یک ماشین ون، در نقاط مختلف کانادا ادامه دهند. وقتی جیم ۱۶ ساله شد، تصمیم گرفت مدرسه را رها کند و با انجام کارهای کوچک و اجرای استندآپ به خانواده ی خود کمک مالی کند.

کری معتقد است که احتمالا در همین دوره های دشوار زندگی اش بود که حس شوخ طبعی او رشد پیدا کرد. جیم کری علیرغم همه ی سختی ها و ناملایمات هرگز دست از تلاش نکشید و توانست موفقیت های زیادی کسب کند.

۲- هالی بری

هالی در اوایل دهه ی ۲۰ زندگی اش به دنبال کار در حرفه ی بازیگری به شیکاگو نقل مکان کرد. طولی نکشید که بی پول شد و مادرش از کمک به او سرباز زد. هالی که نه پولی در بساط داشت و نه سقفی بالای سر، از پناهگاه بی خانمان ها سر در آورد.

بری اذعان می کند که در آن دوره سختی های زیادی کشید اما یاد گرفت که چطور از خودش مراقبت کند و سرنوشتش را در دست بگیرد.

۳- جنیفر لوپز

جنیفر تنها ۱۸ سال داشت که به خاطر اختلاف با مادرش مجبور شد شب ها روی کاناپه ای در یک استودیوی رقص بخوابد. اختلاف جنیفر و مادرش بر سر علاقه ی او به کار رقصندگی بود. چند ماه بعد، جنیفر موفق شد در اروپا شغل مورد علاقه اش را شروع کند. جنیفر توانست در یک رقابت بین المللی فرصت رقصندگی در یک سریال تلویزیونی محبوب را به دست آورد و بعد از بازگشت از اروپا به شهر لس آنجلس نقل مکان کرد. جالب آنکه همه ی این اتفاقات در طول یک سال رخ داد.

۴- هری هودینی

هری هودینی که او را بزرگ ترین شعبده باز تاریخ می دانند در سن ۸ سالگی گدایی می کرد، روزنامه می فروخت و کفش واکس می زد. هودینی گاهی بعد از گدایی در خیابان ها وقتی به خانه بر می گشت، سکه هایش را در میان موهایش پنهان می کرد و از مادرش می خواست او را تکان دهد. هری به مادرش می گفت: «تکانم بده! من جادویی ام!»

وقتی هری ۱۲ ساله شد، از خانه فرار کرد و به مدت یک سال به تنهایی زندگی کرد اما کسی نمی داند در این مدت به او چه گذشت. بعد از بازگشت به خانه، مشغول به کار شد و کار به عنوان نامه بر، دستیار عکاس و برشگر پارچه ی کروات را تجربه کرد. هودینی ۱۷ ساله بود که کار شعبده بازی را شروع کرد.

۵- چارلی چاپلین

شاید بتوان گفت چارلی چاپلین شناخته شده ترین بازیگر دنیا است. با این حال بسیاری نمی دانند که وقتی چاپلین ۱۰ ساله بود پدرش بر اثر اعتیاد به الکل از دنیا رفت و از مادر او به دلیل بیماری روانی در بیمارستان نگهداری می شد.

چاپلین در ۱۴ سالگی کاملا فقیر و تنها شده بود. او در خیابان می خوابید و به دنبال غذا می گشت. تنها کاری که از او بر می آمد این بودکه به دنیای کمدی پناه ببرد و خودش را پشت اشک های یک دلقک پنهان کند. او تا جایی به تلاش ادامه داد که به مشهورترین و محبوب ترین کمدین دنیا تبدیل شد.

۶- استیو هاروی

برنامه های تلویزیونی استیو هاروی، مجری مشهور امریکایی، طرفداران بسیار زیادی دارد اما او راه سختی را تا رسیدن به این شهرت طی کرده است. او کار خود به عنوان کمدین را در اواخر دهه ی ۸۰ میلادی شروع کرد اما جدایی از همسر و تأمین پول ماهیانه ی دو فرزندش، کار او را به زندگی در ماشینش کشاند.

هاروی به مدت ۳ سال در ماشینش زندگی می کرد و از دستشویی های هتل ها و پمپ بنزین ها و حمام های استخرهای عمومی استفاده می کرد تا آنکه در نهایت برای مجری گری در یک برنامه ی تلویزیونی مشهور دعوت شد. حالا ارزش خالص ثروت او ۱۴۰ میلیون دلار است.

۷- هیلاری سوانک

هیلاری سوانک در حقیقت در یک تریلر پارک بزرگ شد (منطقه ای که به خانه های متحرک و کاروان های مسافرتی اختصاص داده می شود). او و مادرش در ماشین و خانه ای خالی زندگی می کردند. بعضی از آشنایان شان که می خواستند خانه ای را بفروشند به هیلاری و مادرش اجازه می دادند شب ها در خانه ی خالی بمانند اما صبح ها باید آنجا را ترک می کردند تا مشتری های خانه بتوانند آنجا را ببینند.

هیلاری سوانک دو جایزه ی اسکار در کارنامه ی حرفه ای خود دارد (که هر دوی آن ها را قبل از ۳۰ سالگی دریافت کرده) و حالا ارزش خالص ثروت او ۴۰ میلیون دلار تخمین زده می شود. با این وجود، هیلاری هر روز از مترو استفاده می کند.

۸- دنیل کرگ

دنیل کرگ، بازیگر نقش محبوب جیمز باند، از ابتدا ثروتمند و مشهور نبوده است. او زمانی یک پیشخدمت معمولی بود که گهگاه روی نیمکت پارک می خوابید. کرگ با سختکوشی، عزم راسخ و وقف زندگی اش برای حرفه ی بازیگری توانست به ثروت و شهرت دست پیدا کند و در نهایت به آرزوهایش رسید.

۹- الا فیتزجرالد

فیتزجرالد ۱۵ ساله بود که مادرش از دنیا رفت و مورد سوء استفاده ی جنسی ناپدری اش قرار گرفت. الا از خانه فرار کرد و درگیر کار با مافیا شد. طولی نکشید که پلیس او را دستگیر کرد و به مدرسه ی بازپروری زنان فرستاد. اما الا دوباره فرار کرد و مدتی بی خانمان بود.

در سال ۱۹۸۱، الا آهنگی برای رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت امریکا خواند. او ۱۳ جایزه ی گرمی و چندین مدال افتخار از ریگان و جورج اچ. دبلیو. بوش، رئیس جمهورهای امریکا دریافت کرد. در واقع او اولین زنی بود که موفق به دریافت جایزه ی گرمی شد. الا یکی از مشهورترین و محبوب ترین خوانندگان جز تاریخ است تا جایی که از او به عنوان ملکه ی جز یاد می کنند. فیتزجرالد موفق شد بر مشکلات بزرگش، از مرگ عزیزان و سوء استفاده ی جنسی گرفته تا کار با مافیا و بی خانمانی، پیروز شود.

۱۰- کریس پرت

کریس پرت، بازیگر مشهور امریکایی در ۱۷ سالگی مدرسه را رها کرد و به کار فروش کوپن مشغول شد. دو سال بعد، به پیشنهاد یکی از دوستانش به هاوایی رفت و این آغاز بی خانمانی او بود. پرت در آنجا درون یک ماشین ون یا چادری در ساحل می خوابید.

روزهای پرت با مصرف مواد مخدر و الکل و انجام کارهای مختصری برای تأمین هزینه ی بنزین، غذا و وسایل ماهیگیری سپری می شد. کریس پیشخدمت یک رستوران غذاهای دریایی بود که مورد توجه یک بازیگر قرار گرفت و او از پرت برای حضور در اولین تجربه ی کارگردانی اش دعوت کرد. به این ترتیب کریس توانست به هالیوود راه یابد.

منبع : روزیاتو

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.