// ۲۳ آبان ۹۸ ، ۲۱:۱۰

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از روزیاتو : بوسه و بوسیدن شاید یکی از ساده ترین راه ها برای ابراز محبت و علاقه و ایجاد پیوند با یکدیگر باشد، اما حقایق جالب زیادی درباره ی همین بوسه های ساده وجود دارد که اغلب ما از آن بی خبریم. مثلاً شاید ندانید که بوسه فواید و مضرات مختلفی برای بدن ما دارد یا اینکه ما هم علم بوسه شناسی داریم و هم فوبیای بوسه. با چند حقیقت جالب درباره بوسه همراه باشید.

۱- بوسه چطور به وجود آمده؟

حقایق جالب درباره بوسه

هیچ کسی با اطمینان نمی داند. فقط نظریاتی در این مورد مطرح شده؛ بعضی می گویند بوسه میلی غریزی است و بعضی دیگر آن را فرآیندی اکتسابی می دانند. در کتب مذهب ودایی هند، گاهی به عمل بوسیدن (به صورت «لمس با دهان») اشاره شده که برخی تاریخ نویسان را به این نتیجه رسانده که به دنبال حمله ی اسکندر مقدونی به هند، عمل «لمس با دهان» در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرد.

بعضی هم منشأ «بوسه با دهان» را مادران می دانند که غذای جویده را از دهان خود به دهان نوزادشان می گذاشتند. به این کار «غذا دادن توأمان با بوسه» گفته می شود و عمدتاً در پرندگان دیده می شود.

همچنینین بخوانید:

10 نشانه که نشون میدهد این رابطه مسموم است

نفر سوم رابطه بودن آیا همیشه آسیب زا می باشد؟

۲- مدل بوسیدن مان از کجا نشأت می گیرد؟

​​​آمار و ارقام نشان می دهد دو سوم از افراد هنگام بوسیدن، سر خود را به سمت راست خم می کنند اما نکته ی حیرت انگیز در مورد مدل بوسیدن ما این است که این مسأله در واقع ژنتیکی است. به گفته ی محققان، احتمال اینکه هنگام بوسیدن سر خود را به سمت راست خم کنیم بیشتر است چون زمانی که در رحم مادرمان بودیم سر ما به همین سمت خم می شد.

۳- زنان بوسه های تمیزتری دارند

احتمال پیش قدم شدن برای یک بوسه ی صبحگاهی در رختخواب، در زنان بیشتر از مردان است، چون زن ها بیشتر از نخ دندان استفاده می کنند و بنابراین کمتر نگران بدبویی دهان شان هستند. به علاوه عادت دو بار مسواک زدن در روز در زنان بیشتر از مردان است اما احتمال گوشزد کردن بدبویی دهان به شریک عاطفی خود در مردان و زنان تقریباً به یک اندازه است. با این حال، زنان بیشتر از مردان به شریک عاطفی خود می گویند که چیزی لای دندان هایشان گیر کرده.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : روزیاتو

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.