// ۰۳ آذر ۹۸ ، ۰۸:۴۳

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل : طبق تحقیقات جدیدی که توسط دانشگاه بریستول انجام شده است، سیگار کشیدن سنگین ممکن است در پیری صورت تأثیر داشته باشد. در این مطالعه 18000 صفت از گروه زیست بانک انگلستان را مورد بررسی قرار دادند تا مواردی را که ممکن است تحت تأثیر سیگار کشیدن قرار گیرند ، شناسایی کنند. علاوه بر شناسایی چندین اثر نامطلوب شناخته شده مانند تاثیرات بر سلامت ریه ، این تحقیقات نشان دادند که استعمال سنگین سیگار می تواند ظاهر را تحت تأثیر قرار دهد.

این مطالعه که اخیرا در مجله PLOS Genetics منتشر شده است ، توسط واحد اپیدمیولوژی دانشگاه بریستول انجام و همچنین توسط مرکز تحقیقات زیست پزشکی بریستول پشتیبانی شد.

همچنینین بخوانید:

آشنایی با فواید آنتی اکسیدان‌ها

پوکی استخوان را با این عادت‌های غذایی از خود دور کنید

محققان با ترکیب دو روش موجود می توانند رویکرد جدیدی را نشان دهند که می تواند برای بررسی آماری اثرات علی در هزاران پیامد مورد استفاده قرار گیرد : روش مطالعه همراهی گسترده پدیده تصادفی مندلی و روش تعامل ژن با محیط. تیم بریستول برای آزمایش روش جدید خود ، با استفاده از گروه زیست بانک انگلستان ، اثرات استعمال شدید سیگار را بررسی کردند.

تیم تحقیقات دریافتند که رویکرد آنها کار کرده است ، زیرا نتایج آنها شامل چندین اثر شناخته شده از استعمال سیگار مثل  اثرات آن بر عملکرد ریه بود.  آنها همچنین یک اثر بالقوه جالب استعمال شدید سیگار را بر پیری بیشتر صورت شناسایی کردند.

یافته های آنها به شواهدی مبنی بر اثر استعمال شدید سیگار بر جذابیت صورت و میزان چین و چروک پوست افزود ، که این موارد ممکن است دلایلی برای تشویق افراد برای ترک سیگار یا جلوگیری از شروع آن در وهله اول باشند.با تایید کارایی این روش ، می توان از آن برای بررسی اثرات سایر موارد مانند مصرف الکل استفاده کرد.محقق لوئیز میلارد ، معاون رئیس در دانشکده پزشکی دانشگاه بریستول که این تحقیق را رهبری می کند ، اظهار کرد :

" ما یک رویکرد جدید ارائه داده ایم که می تواند برای جستجوی اثرات علی بر سلامت مورد استفاده قرار گیرد ، و این روش را برای بررسی اثرات استعمال شدید سیگار به کار گرفتیم. ما هزاران ویژگی را جستجو کردیم تا مواردی را که ممکن است تحت تأثیر سیگار کشیدن قرار گیرند ، شناسایی کنیم. علاوه بر شناسایی چندین اثر نامطلوب شناخته شده از قبیل اثر بر سلامتی ریه ، ما اثرات مصرف سیگار بر پیری صورت را نیز شناسایی کردیم. "

تصادفی سازی مندلی روشی است که از واریانت های ژنتیکی در DNA فرد استفاده می کند تا به درک روابط علت و معلولی بین عوامل خطر و پیامدهای سلامتی - در اینجا رابطه شدت استعمال سیگار و سلامت فرد ،  کمک کند.

با این حال ، اگر واریانت های ژنتیکی نیز بر نتیجه از طریق مسیرهای دیگر تأثیر داشته باشند ، تصادفی سازی مندلی انحراف پیدا میکند. تیم تحقیقاتی برای غلبه بر این مشکل از اطلاعات اضافی استفاده کردند و اثر استعمال شدید سیگار را فقط در افرادی که واقعاً سیگار می کشند مورد بررسی قرار دادند. آنها آزمایش همراهی را بطور جداگانه در افرادی که همیشه سیگار میکشند و هرگز سیگار نمیکشند انجام دادند تا قادر به ارزیابی این امر باشند که آیا تنوع ژنتیکی بر نتیجه از طریق سیگار یا مسیر دیگری تأثیر می گذارد. اگر این تأثیر حداقل تا حدی از طریق شدت استعمال سیگار باشد ، محققان انتظار دارند که این تأثیر در افراد سیگاری نسبت به افراد غیرسیگاری همیشه متفاوت باشد و این امر نشان می دهد که استعمال دخانیات به طور علی بر نتیجه تأثیر می گذارد.

تلاش بیشتری لازم است تا دریابیم که آیا اثر استعمال سیگار بر ظاهر ، یک استراتژی مؤثر برای جلوگیری یا قطع استعمال سیگار است.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : مندل

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.