// ۲۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۷:۴۷

ویزای تحصیلی کانادا

نام کانادا از واژه سرخ‌پوستی Kanata به معنی «دهکده» یا «سرپناه» می‌آید. در سال ۱۵۳۵، ساکنان این منطقه که اکنون با نام شهر کبک شناخته می‌شود، از این واژه استفاده کردند تا نشانی این محل را به ژاک کارتیه که مقصدش به سمت دهکده استاداکونا بود بدهند. کارتیه واژه کانادا را هم برای آن دهکده و هم کل منطقه‌ای که در آن زمان به آن دونا کونا می‌گفتند، استفاده می‌کرد. در سال ۱۵۴۷ در نقشه‌ها نیز با همین عنوان کانادا ثبت شد.

کانادا تراکم جمعیتی بسیار پایین و بالاترین نرخ سرانه مهاجرپذیری در دنیا را دارد؛ یعنی نسبت تعداد افرادی که هر سال به کانادا مهاجرت می‌کنند بیشتر از هر کشور دیگری است. تعداد زیادی از افراد از طریق دریافت ویزای تحصیلی کانادا، ویزای توریستی، ویزای کاری و ... وارد کانادا می شوند . بیش از ۳۴ قومیت با جمعیت بیشتر از صد هزار نفر در این کشور زندگی می‌کنند که یکی از این گروه‌ها ایرانیان هستند. جمعیت ایرانیان کانادا نیز به سرعت در حال رشد است. به طوری که در سرشماری سال ۲۰۰۶ جمعیت ایرانیان و ایرانی‌ تبارها ۱۲۱ هزار نفر بود اما در سرشماری سال ۲۰۱۶ مرکز آمار کانادا این رقم به حدود ۲۱۰ هزار نفر رسید؛ یعنی میانگین رشد سالانه ۳۴ درصدی مهاجران ایرانی در این ده سال ثبت شده‌است.

ویزای تحصیلی کانادا

کانادا (به انگلیسی و فرانسوی: Canada) از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده‌است. این کشور از شرق تا اقیانوس اطلس، از غرب تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده ‌است و از جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است. کانادا با مساحت ۹٬۹۸۴٬۰۰۰ کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، طولانی‌ترین مرز زمینی در جهان است. پایتخت کانادا اُتاوا و تورنتو بزرگترین شهر کانادا است. بخش زیادی از کانادا به دلیل سرما و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است.

نزدیکی جغرافیایی این کشور به آمریکا سبب شده تا روابط اقتصادی کانادا و آمریکا بسیار گسترده باشد، به گونه‌ای که آمریکا و کانادا بزرگ‌ ترین رابطه اقتصادی را در جهان دارند و حجم معاملات این دو کشور با یکدیگر از معاملات هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است. با این حال این رابطه اقتصادی قوی، زیان‌هایی هم برای کانادا در پی داشته ‌است. آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه‌های آمریکایی در نزدیکی مرز دو کشور یکی از این زیان‌هاست.

کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد. آب و هوای آن سرد و در بیشتر نقاط قطبی است. البته آب و هوا در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور در آن قرار دارد، معتدل است. آبشار نیاگارا، پهناورترین آبشار جهان هم در مرز این کشور با ایالات متحده قرار دارد.

 

ویزای دانشجویی کانادا

هر ساله بیش از 130،000 دانشجوی بین المللی، تحصیل در دانشگاههای کانادا را انتخاب می کنند. کانادا علاوه بر یک سیستم آموزشی با کیفیت ، امکانات بی شمار و فرهنگ سر زنده ای را نیز فراهم می کند. تحقیقات ، انتشارات علمی و همکاری های بین المللی، سه جنبه اصلی است که کانادا و مؤسسات دانشگاهی آن بر آنها تمرکز دارند.

برای تحصیل در کانادا ، باید استادی پرمیت کانادا را بدست آورید که به عنوان ویزای دانشجویی شما عمل می کند. اگر دوره یا برنامه شما شش ماه یا کمتر طول بکشد ، نیازی به مجوز تحصیل در کانادا ندارید. پس از داشتن این مجوز ، در صورت تصمیم به ادامه تحصیل می توانید از داخل کانادا مدت آن را تمدید کنید. برای دانشجویان تمام وقت که در یک مؤسسه آموزش عالی معتبر ثبت نام کرده اند ، اجازه تحصیل داده می شود.

اما گرفتن ویزای دانشجویی ، که به آن مجوز تحصیل در کانادا نیز می گویند، چقدر دشوار است؟ فهمیدن این مسئله هنگامی که تصمیم می گیرید کجا می خواهید تحصیل کنید نقش مهمی خواهد داشت. بنابراین ، برای گرفتن ویزای دانشجویی خود برای کانادا چه کاری باید انجام دهید و دشوار بودن آن چقدر است؟

 

درخواست مجوز تحصیل در کانادا

شما می توانید مجوز تحصیل در کانادا را به صورت آنلاین یا از طریق یک برنامه کاغذی ( که می توانید از وب سایت Citizenship and Immigration Canada (CIC) دریافت کنید ) درخواست دهید. برنامه های کاغذی معمولاً دو برابر بیشتر طول می کشد و همیشه توصیه می شود که زمان پردازش را به خوبی بررسی کنید. برای درخواست آنلاین ، به کارت اعتباری و توانایی ایجاد نسخه الکترونیکی اسناد پشتیبان (مانند استفاده از اسکنر یا دوربین) نیاز دارید. دفتر ویزا در کشور شما دستورالعمل های خاصی را در مورد اسناد ارائه شده ارائه می دهد. این ممکن است بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت باشد. اگر به کمک نیاز دارید ، می توانید از نزدیکترین مرکز درخواست ویزای خود کمک بگیرید.

 

مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا

ابتدا باید یک نامه پذیرش استاندارد از یک ارائه دهنده آموزش عالی معتبر دریافت کنید. (دانشجویانی که در کِبِک تحصیل می کنند نیز باید از طریق دولت کبک برای دریافت گواهی قبولی CAQ اقدام کنند. شما باید این مورد را قبل از اینکه مجوز تحصیل را بگیرید ، کسب کنید.) با چاپ فرم یا درخواست فرم کاغذی از دانشگاه خود ، که همچنین در این زمینه مشاوره می دهد ، می توانید این فرم را آنلاین دریافت کنید.

مرحله بعدی دریافت بسته درخواست ویزای دانشجویی کانادا، از طریق وب سایت CIC یا از طریق تماس با دفتر ویزای محلی، سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود است. اگر از کشوری تعیین شده باشید ممکن است لازم دریافت مجوز اقامت موقت باشید (در صورت نیاز به دریافت مجوز باید از سفارت بپرسید) ، اما این مسئله باعث پیچیدگی بیش از حد امور نمی شود زیرا همزمان با تحصیل شما پردازش می شود.

درخواست مجوز تحصیلی کانادا

درخواست مجوز تحصیلی کانادا

برای دریافت بسته درخواست، باید به چند سوال درباره خود در وب سایت CIC پاسخ دهید.

این سوالات تعیین می کند که آیا شما واجد شرایط درخواست آنلاین ویزای دانشجویی کانادا هستید و چه اسنادی را باید ارائه دهید.

اگر واجد شرایط شناخته شوید ، یک کد چک لیست شخصی ، به مدت 60 روز معتبر دریافت خواهید کرد که برای ارائه آنلاین درخواست خود به آن نیاز خواهید داشت. مطمئن شوید که صفحه حاوی کد خود را برای مراجعه بعدی، چاپ کنید. این صفحه همچنین شامل راهنمای برنامه ، مبلغ تخمین زده شده برای شهریه ، لیستی از اسنادی است که باید با برنامه خود ارسال کنید و همچنین راهنمایی برای مراحل بعدی است.

 

هنگامی که آماده درخواست هستید ، یک حساب MyCIC ایجاد کنید ، در اینجا کد چک لیست شخصی خود را وارد می کنید. سپس لیست چک اسناد شخصی خود را دریافت می کنید که به شما امکان می دهد اسناد خود را در CIC بارگذاری و ارسال کنید. برای این کار به چاپگر یا اسکنر نیاز دارید. هنگامی که مدارک و فرم درخواست خود را آماده کردید و هزینه های خود را پرداخت کردید ، می توانید درخواست تکمیل شده خود را به CIC ارسال کنید. برخی از متقاضیان ممکن است مجبور به شرکت در مصاحبه در دفتر ویزای محلی خود شوند.

 

شرایط اضافی ویزای دانشجویی کانادا

برخی یا تمام موارد اضافی ویزای دانشجویی کانادا در زیر ممکن است اعمال شود:

متقاضیان از اروپا ، خاورمیانه یا آفریقا ممکن است نیاز به ارائه بیومتریک (عکس و اثر انگشت) داشته باشند.

برخی از متقاضیان نیز ممکن است قبل از ارسال درخواست خود ، نیاز به معاینه پزشکی و یا ارائه سو سابقه داشته باشند. در صورت داشتن سابقه کیفری ، قادر به دریافت مجوز تحصیل نخواهید بود - ممکن است از شما بخواهند گواهی ترخیص پلیس را به عنوان مدرک ارائه دهید.

باید ثابت کنید که گذرنامه معتبری دارید که به شما امکان می دهد پس از اتمام دوره خود به کشور مبدا برگردید. دو تصویر گذرنامه نیز لازم است که در پشت آن، نام و تاریخ تولد شما نوشته شده است.

شرایط ویزای دانشجویی کانادا همچنین دارای مدارکی برای تأمین هزینه های خود می باشد. در حال حاضر مبلغ 10،000 دلار (برای هر سال اقامت 750 دلار) ، برای هر سال اقامت شما (بیش از شهریه 11000 دلار / 8،400 دلار آمریکا، اگر برای تحصیل در کبک درخواست می کنید) به اضافه شهریه در نظر گرفته می شود. همچنین باید مطمئن شوید که پول کافی برای پرداخت هزینه حمل و نقل هنگام بازگشت به کشور خود را دارید.

برای اثبات داشتن این پول ، می توانید هرکدام از مدارک زیر را ارائه دهید: اظهارات بانکی ، مدارک حساب کانادایی به نام خود در صورت انتقال پول ، پیش نویس بانکی با ارز قابل تبدیل ، اثبات پرداخت شهریه و هزینه های اقامت ، نامه ای از شخص یا موسسه ای که پول شما را تأمین می کند ، یا اثبات بودجه پرداخت شده از داخل کانادا در صورت داشتن بورسیه تحصیلی یا انجام برنامه ای با اعتبار کانادا.

 

درخواست از طریق جریان مستقیم دانشجویی در کانادا

کانادا اخیراً جریان مستقیم دانشجویی (Student Direct Stream) را معرفی کرده است که دانشجویان از چین ، هند ، فیلیپین یا ویتنام می توانند برای دریافت سریع تر اجازه تحصیل خود اقدام دهند، برای دریافت سریع تر اجازه تحصیل می توانید از جریان مستقیم دانشجویی استفاده کنید. هزینه ها از 150 CAD شروع می شود و زمان پردازش معمولاً حدود 20 روز تقویمی است.

الزامات مشابه اجازه تحصیل منظم است ، اگرچه شرایط سختگیرانه زبان وجود دارد - شما باید نمره آیلتس حداقل 6 یا نمره 7 در آزمون Niveaux the Compétence Linguistique Canadiens برای زبان فرانسه داشته باشید یا از سیستم آموزشی کانادا فارغ التحصیل شده باشید. اگر شرایط لازم برای جریان مستقیم دانشجویی را ندارید اما آنها را برای مجوز تحصیل منظم برآورده می کنید ، درخواست شما برای گزینه اجازه تحصیل منظم بررسی می شود و پردازش سریع تری دریافت نمی کنید.

مراحل بعد از دریافت مجوز تحصیل در کانادا

هنگامی که درخواست ویزای دانشجویی کانادا شما تأیید شود ، معرفی نامه بندر ورودی (POE) دریافت می کنید ، در حالی که برای دانشجویان کشورهایی که به مجوز سفر الکترونیکی (eTA) یا ویزای اقامت موقت نیاز دارند ، این موارد صادر می شود در صورت نیاز eTA به پاسپورت شما متصل خواهد شد. مهم است که شما با گذرنامه ای که هنگام درخواست مجوز تحصیل خود استفاده کرده اید سفر کنید. eTA به مدت پنج سال یا، تا زمان انقضا گذرنامه شما معتبر خواهد بود(هر کدام که اول باشد).

این موارد را به همراه گذرنامه ، مدارک مالی و نامه پذیرش خود (و هرگونه مدارکی که به شما توصیه شده است همراه داشته باشید) به آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) در این کشور ارائه دهید، سپس اجازه تحصیل را صادر می کند و شما می توانید وارد خاک کانادا شوید.

کار دانشجویی در کانادا

کار دانشجویی در کانادا

اگر می خواهید در حین تحصیل در کانادا برای تأمین هزینه های خود، شغل پاره وقت پیدا کنید، می توانید داخل یا خارج از دانشگاه تا 20 ساعت در طول ترم و تمام وقت در تعطیلات ( مانند زمستان ) کشغول به کار شوید. همچنین می توانید در تعطیلات تابستانی ، بدون نیاز به اجازه، تمام وقت کار کنید .

برای واجد شرایط بودن ، باید:

مجوز تحصیل معتبر داشته باشید

دانشجوی تمام وقت باشید

در یک موسسه یادگیری تعیین شده در مقطع تحصیلات تکمیلی یا در کبک ، یک برنامه حرفه ای در مقطع متوسطه ثبت نام کنید.

در یک برنامه آموزش آکادمیک ، حرفه ای تحصیل کنید که منجر به مدرک ، دیپلم یا گواهی حداقل شش ماه طول بکشد.

برای کار در کانادا یا دریافت مزایا و خدمات از برنامه های دولتی به شماره بیمه اجتماعی (SIN) از سرویس کانادا نیز نیاز خواهید داشت.

 

  • مجوز تحصیل شما 90 روز پس از اتمام برنامه تحصیلات خود فاقد اعتبار می شود ، بنابراین اگر می خواهید پس از تحصیل در کانادا بمانید و به دنبال کار باشید ، باید مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را دریافت کنید. این مجوز به مدت سه سال اعتبار دارد. برای راهنمایی در مورد کار پس از تحصیل ، لطفا راهنمای ما را بارگیری کنید.
  • پس از درخواست مجوز تحصیل در کانادا ، ممکن است زمان پردازش 90 روز طول بکشد ، اما معمولاً سریعتر است. البته این مورد به وضعیت کشور شما بستگی دارد.

همچنین بخوانید : حواله دلار کانادا

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.