// ۰۲ آذر ۹۸ ، ۱۶:۴۶

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل : برای افراد سالمند ، انجام فعالیت بدنی بخش مهمی از سلامت عمومی آنها میباشد. در حقیقت ، کارشناسان می گویند که نه درصد از مرگ و میرهای زودرس ، ناشی از عدم انجام فعالیت بدنی کافی میباشد. مشخص شده است که فعالیت بدنی باعث کاهش مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلبی ، دیابت ، بیماری مزمن ریه و بیماری های روانی میشود.

تیمی از محققان با دقت بیشتری به بررسی رابطه بین مرگ و فعالیت بدنی در میان افراد سالمند برزیل پرداخته اند (جایی که تعداد افراد سالمند آن بین سالهای 2002 تا 2012 ، 40 درصد افزایش یافته است). مطالعه آنها در مجله انجمن سالمندان آمریکا منتشر شد.

همچنینین بخوانید:

مضرات چربی ترانس برای قلب کدامند؟

سس کچاپ، باربیکیو یا سس تند؟

 

آنها اطلاعات مربوط به  مطالعه  "COMO VAI" را گزارش کردند.  در طول مطالعه ، از ژانویه تا آگوست سال 2014 ، محققان از طریق مصاحبه کنندگان خانگی مصاحبه هایی با 1،451 فرد پیر تر از 60 سال انجام دادند. از این تعداد ، به 971 شرکت کننده برای اندازه گیری فعالیت بدنی مانیتورهای مچ دست داده شد. محققان همچنین از شرکت کنندگان درمورد عادات سیگار کشیدن و چگونگی ارزیابی سلامتشان سوال کردند.

علاوه بر این ، محققان از وجود بیماری های مزمنی که شرکت کنندگان مطرح کردند ، از جمله فشار خون بالا ، دیابت ، مشکلات قلبی ، بیماری پارکینسون ، نارسایی کلیه ، کلسترول بالا ، افسردگی ، سکته مغزی و سرطان ، مطلع شدند . سپس محققان توانایی شرکت کنندگان در انجام فعالیتهای عادی روزانه خود از جمله استحمام ، لباس پوشیدن ، از تخت به صندلی رفتن و تغذیه را ارزیابی کردند.جای تعجب نیست که محققان دریافتند افرادی که کمترین میزان فعالیت بدنی را دارند در مقایسه با افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند ، میزان مرگ و میر بالاتری دارند.

محققان به این نتیجه رسیدند که یافته های اصلی آنها حاکی از آن است که سطح پایین فعالیت بدنی با خطرات بیشتر مرگ همراه است ، بدون توجه به این که سطح سلامتی فرد در چه حدی باشد. به طور کلی ، فعالیت بدنی برای جلوگیری از مرگ زودرس در مردان و زنان مسن مهم بود.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : مندل

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.