// ۲۵ مهر ۰۱ ، ۰۱:۱۴

همه چیز در بار زندگی مردم و بومیان کیش

اگر روزی قصد سفر به کیش را داشتید و خرید تور کیش را برای مقصد سفرتان انتخاب کردید.

و اگر از آن دسته افرادی هستید که جزئیات و بافت شهر و فرهنگ مردمان ایران توجه شما را جلب می‌کند، پیشنهاد ما به شما بازدید از خانه بومیان کیش است.

در زیر پوست این جزیره زیبا خانه ای با قدمت 200 سال با مساحت 1200 متر، متعلق به حاج عبدالله شاهین بنا شده، که خانه را از اجداد خود نسل به نسل به یادگار برده است و روزگاری محل یادگیری علم و آموزش قرآن برای مردمان بومی محله بوده است.

حاج عبدالله شاهین یکی از تاجرین مروارید بوده و صاحب یکی ازبزرگ ترین لنج های بادبانی جزیره بوده است.

همه چیز در بار زندگی مردم و بومیان کیش

آداب و رسوم مردمان جزیره:

مردمان جزیره کیش به مهمان نوازی معروف هستند و آداب خاص خود در پذیرایی و تکریم مهمان را دارند. این خانه زیبای 15 اتاق خوابی بیان‌گر شیوه مهمان نوازی مردمان جزیره است.

Tahagasht.com امکان رزرو تور کیش و خرید بلیط را برای شما آسان تر کرده است.

  1. اتاق تابستانی:

این اتاق ها برای فصل تابستان طراحی شدن و بادگیرهایی دارند که دمای اتاق را در فصل گرما پایین نگه می‌دارند.‌دارند

  1. اتاق های زمستانی

‌داسیزسیبزسن:

علاوه بر اتاق های تابستانه اتاق هایی فاقد پنجره و رو به نور خورشید که گرما را در زمستان جذب می‌کنند و دمای اتاق را بالانگه می‌دارند نیز در این خانه تعبیه شده.

  1. اتاق صاحب خانه(بیت العود):

این اتاق مخصوص اعضای خانواده بوده و تنها افراد محرم خانواده اجازه ورود به این خانه را داشتند، خانه دارای تزئینات آینه کاری، ظروف تزئینی رادیو تخت خواب و وسایل زندگی باقی مانده از صاحبان این خانه است.

با رزرو آنلاین بلیط هواپیما و سفر به این جزیره زیبا امکان بازدید از این خانه بی‌نظیر را خواهید داشت.

پذیرایی از مهمانان

پذیرایی از مهمان و فرهنگ مهمان داری جزء جدا نشدنی فرهنگ مردمان این رز و بوم است و هر قسمت از ایران آداب و رسوم خاص خود در این خصوص دارند و این جزیره هم مستثنی از این قضیه نیست.

  • اتاق زنانه:

این اتاق محل پذیرایی مهمانان زن بوده و در قسمتی از محل با شیرینی و چای و قهوه از مهمانان پذیرایی می‌شده.

  • اتاق مردانه:

اتاق مردانه محل پذیرایی مهمانان مرد جزیره بوده و درخت دارای سایبان خارج از اتاق در ظهر های گرم تابستان پذیرای بزرگان و ریش سفیدان محل بوده است.

  • مکتب خانه(بیت الافروخ):

این اتاق که در قسمت اندرونی ساخته شده روزگاری محل تدریس علم و قرآن توسط زنان به بومیان محلی بوده است.

  • مطبخ:

صاحب خانه قسمتی از حیاط خانه را برای آشپزی مسقف نموده و تنها تهویه ای برای خروج بخار و دود تعبیه کرده در این قسمت تمام پخت و پز خانه انجام می‌شده.

  • حجله:

بومیان جزیره کیش آداب مخصوص خود در ازدواج را دارند اتاق مخصوص حجله در هنگام مراسم عروسی با انواع وسایل تزئینی برای جایگاه عروس و داماد تزئین می‌شده و بزرگتران در عصر روز سوم جشن عروس و داماد را به سمت حجله می‌بردند تزئینات روز حجله تا چندین روز پس از پایان عروسی می‌بایست دست نخورده باقی بماند.

تور کیش یکی از سفر های رویایی برای شما که علاقه مند به فرهنگ مردمان این جزیره هستید خواهد بود.

  • انبار:

انبار های متعدد مواد غذایی، خرما، صید، علوفه در این خانه تعبیه شده که هرکدام کاربرد خود را دارند.

انبار صید مختص نگه‌داری مروارید و لنج های بادبانی صاحب خانه، انبار علوفه برای نگه داری غذای چهار پایان خانه، انبار مواد غذایی برای نگه داری مواد مصرفی اهالی خانه و انبار خرما که مهم ترین انبار است در آن با شیوه های مختلف خرما نگه داری مشده و در نهایت با شیوه های مختلف شهد خرما بدست می‌آمده است.

  • باغچه:

اهالی منزل علاقه مند به این بودند که سبزیجات و صیفی جات خود را خودشان کشت نمایند.

  • سبزیجات
  • صیفی جات
  • درختان انجیر
  • پیاز
  • گوجه فرنگی
  • هندوانه
  • خربزه

در این باغچه کاشته می‌شده است همچنین برای آبیاری راحت باغچه چاهی در نزدیکی باغچه حفر شده است.

دسترسی و ساعات کار خانه بومیان کیش:

امروزه این مکان به خانه ای برای بازدید گردشگران درآمده و یاد آور فرهنگ مردمان جزیره می‌باشد. تجربه ی بازدید از این خانه در تور کیش می‌تواند شما را با قسمتی از فرهنگ مردم جزیره آشنا نماید.

برای بسیاری که علاقه مند به آداب و روسوم و فرهنگ این کشور هستند بازدید از خانه بومیان کیش می تواند یک تجربه خاص برای آنان باشد.

چراکه در این خانه می توان جذاب ترین سبک از زندگی مردمان جزیره را رصد کرد و با سبک زندگی خاص آنان که شاید امروزه دستخوش بسیاری از تغییرات شده آشنا شد و آن را از نزدیک دید و لمس کرد.

این مکان در سفین قدیم 200 متری بازار ماهی فروشان از ساعت 9 صبح تا 9 شب پذیرای گردشگران علاقه مند می‌باشد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.