// ۰۱ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۰۸

 آئودی بی‌سروصدا در حال آماده‌سازی نسل بعدی سدان لوکس و پرچم‌دار خود یعنی A8 است. خوشبختانه توانسته‌ایم به کلیت طراحی A8 جدید پی ببریم و رندری که ملاحظه می‌کنید نزدیک‌ترین تصویر به طراحی نهایی نسل آیندهٔ آئودی A8 است.

الهام از طراحی کانسپت پرولوگ
پدال – نسل جدید A8 با الهام از کانسپت خیره‌کنندهٔ پرولوگ طراحی‌شده است و عناصر طراحی پرولوگ در آن به‌وضوح دیده می‌شود. جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی معروف آئودی نیز موجب می‌شود که A8 کاملاً یک آئودی به نظر رسیده و با خودروهای دیگر اشتباه گرفته نشود. در ساخت A8 همانند مدل تازه رونمایی شدهٔ A5 از ورق‌های فلزی جدید استفاده‌شده است. طراحی جلویی قدرتمند و استفاده از چراغ‌های تمام LED عناصر مشترکی میان پرولوگ و A8 جدید خواهند بود.

 آئودی ,اخبارخودرو,خبرهای خودرو,آئودی

استفاده از پیشرانهٔ بنتلی بنتایگا
این احتمال وجود دارد که در نسل آیندهٔ آئودی A8 از پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 بنتلی بنتایگا استفاده شود که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته احتمال دیگری مبنی بر استفاده از پیشرانهٔ ۴ لیتری دیزل V8 متعلق به SQ7 با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور نیز در A8 جدید وجود دارد. دیگر موتورها نیز شامل نسخه‌های بنزینی و دیزل V6 می‌شوند درحالی‌که احتمالاً نسخهٔ تمام برقی E-Tron آن هم تولید خواهد شد که رقیب مستقیمی برای تسلا مدل S خواهد بود. مدل اسپرت S8 هم به یک پیشرانهٔ V8 توربوی قدرتمندتری مجهز خواهد بود و رقابت مستقیمی را با AMG مرسدس و M Power ب ام و آغاز خواهد کرد.

 آئودی ,اخبارخودرو,خبرهای خودرو,آئودی

پلت فرم MLB
در زیرِ پوستهٔ A8 جدید پلت فرم MLB فولکس‌واگن قرار دارد که موجب کاهش وزن خودرو شده و امکان استفاده از قوای محرکهٔ الکتریکی را به آن می‌دهد. پلت فرم جدید دارای ابعاد و ارگونومی داخلی بهبودیافته‌ای خواهد بود. خریداران آیندهٔ A8 از صفحه آمپر دیجیتال مجازی آئودی، رانندگی خودکار، سیستم ارتباطی-سرگرمی باقابلیت کنترل از طریق حرکت دست (بدون لمس کردن) و بسیاری از تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته بهره‌مند خواهند بود.

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,آئودی

جدالی سخت با رقبا
آئودی A8 جدید هنگام ورود به بازار با رقبای سرسختی همچون مرسدس بنز S کلاس، ب ام و سری ۷، جاگوار XJ، مازراتی کواتروپورته، کادیلاک CT6 و تسلا مدل S مواجه خواهد بود. انتظار می‌رود نسخه‌ای بافاصلهٔ محوری بیشتر از A8 نیز جهت رقابت با مرسدس میباخ S600 بتولید برسد.

 آئودی ,اخبارخودرو,خبرهای خودرو,آئودی

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.