آئودی بیسروصدا در حال آمادهسازی نسل بعدی سدان لوکس و پرچمدار خود یعنی A8 است. خوشبختانه توانستهایم به کلیت طراحی A8 جدید پی ببریم و رندری که ملاحظه میکنید نزدیکترین تصویر به طراحی نهایی نسل آیندهٔ آئودی A8 است.
الهام از طراحی کانسپت پرولوگ
پدال – نسل جدید A8 با الهام از کانسپت خیرهکنندهٔ پرولوگ طراحیشده است و عناصر طراحی پرولوگ در آن بهوضوح دیده میشود. جلوپنجرهٔ ششضلعی معروف آئودی نیز موجب میشود که A8 کاملاً یک آئودی به نظر رسیده و با خودروهای دیگر اشتباه گرفته نشود. در ساخت A8 همانند مدل تازه رونمایی شدهٔ A5 از ورقهای فلزی جدید استفادهشده است. طراحی جلویی قدرتمند و استفاده از چراغهای تمام LED عناصر مشترکی میان پرولوگ و A8 جدید خواهند بود.
استفاده از پیشرانهٔ بنتلی بنتایگا
این احتمال وجود دارد که در نسل آیندهٔ آئودی A8 از پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 بنتلی بنتایگا استفاده شود که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته احتمال دیگری مبنی بر استفاده از پیشرانهٔ ۴ لیتری دیزل V8 متعلق به SQ7 با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور نیز در A8 جدید وجود دارد. دیگر موتورها نیز شامل نسخههای بنزینی و دیزل V6 میشوند درحالیکه احتمالاً نسخهٔ تمام برقی E-Tron آن هم تولید خواهد شد که رقیب مستقیمی برای تسلا مدل S خواهد بود. مدل اسپرت S8 هم به یک پیشرانهٔ V8 توربوی قدرتمندتری مجهز خواهد بود و رقابت مستقیمی را با AMG مرسدس و M Power ب ام و آغاز خواهد کرد.
پلت فرم MLB
در زیرِ پوستهٔ A8 جدید پلت فرم MLB فولکسواگن قرار دارد که موجب کاهش وزن خودرو شده و امکان استفاده از قوای محرکهٔ الکتریکی را به آن میدهد. پلت فرم جدید دارای ابعاد و ارگونومی داخلی بهبودیافتهای خواهد بود. خریداران آیندهٔ A8 از صفحه آمپر دیجیتال مجازی آئودی، رانندگی خودکار، سیستم ارتباطی-سرگرمی باقابلیت کنترل از طریق حرکت دست (بدون لمس کردن) و بسیاری از تکنولوژیهای جدید و پیشرفته بهرهمند خواهند بود.
جدالی سخت با رقبا
آئودی A8 جدید هنگام ورود به بازار با رقبای سرسختی همچون مرسدس بنز S کلاس، ب ام و سری ۷، جاگوار XJ، مازراتی کواتروپورته، کادیلاک CT6 و تسلا مدل S مواجه خواهد بود. انتظار میرود نسخهای بافاصلهٔ محوری بیشتر از A8 نیز جهت رقابت با مرسدس میباخ S600 بتولید برسد.