// ۲۳ آبان ۹۸ ، ۰۹:۱۰

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از دیجیاتو : اپل مک بوک پرو 16 اینچی را معرفی کرد. پیش فروش این محصول از امروز آغاز شده و قیمت پایه آن 2400 دلار است، یعنی همان قیمتی که اپل برای مک بوک پرو 15 اینچی در نظر گرفته بود.

مک بوک پرو 16 اینچی از پردازنده جدید، اسپیکر قوی تر و نمایشگر بزرگ تری بهره می برد ولی مهم ترین ویژگی آن، کیبورد جدید است تا طرفداران اپل، خاطرات تلخ مشکلات کیبورد نسل های قبل را فراموش کنند.

 

از آنجا که مهم ترین به روز رسانی مک بوک پرو 16 اینچی کیبورد آن است، ابتدا به تغییرات این بخش می پردازیم. کیبورد جدید اپل که Magic یا جادویی نام گرفته، حدود یک میلیمتر بیشتر از مدل های قبل فرو می رود و بی سر و صدا کار می کند. ظاهراً اپل تلاش زیادی برای ثابت نگه داشتن کلیدها انجام داده، اما خود کلیدها کمی کوچک تر از قبل هستند و بنابراین فاصله بیشتری از یکدیگر دارند. همچنین در صورت خراب شدن یک کلید، می توانید آن را به تنهایی عوض کنید، بدون اینکه مجبور باشید دل و روده کل دستگاه را بیرون بریزید.

همچنینین بخوانید:

اسکن کامپیوترتوسط خودتان،بدون آنتی ویروس!

جستجو و پاک نمودن اتوماتیک فولدرهای خالی

 

کیبورد این لپ تاپ از دکمه Esc فیزیکی هم بهره می برد. طول تاچ بار کمی کوتاه تر شده و در سمت راستش حسگر اثر انگشت قرار گرفته است. همچنین دکمه های جهت هم به شکل T برعکس تعبیه شده تا پیدا کردن و استفاده از آنها ساده تر شود.

 

مدل پایه مک بوک پرو 16 اینچی از پردازنده نسل نهمی اینتل Core i7 با شش هسته 2.6 گیگاهرتزی بهره می برد. فرکانس این پردازنده در حالت توربو به 4.5 گیگاهرتز می رسد. 16 گیگابایت رم DDR4، کارت گرافیک AMD رادئون پرو 5300M با 4 گیگابایت رم GDDR6 و 512 گیگابایت حافظه SSD نیز دیگر مشخصات این لپ تاپ 2400 دلاری را تشکیل می دهند.

 

در مدل 2800 دلاری شاهد پردازنده نسل نهمی اینتل Core i9 با هشت هسته 2.3 گیگاهرتزی هستیم. فرکانس این پردازنده در حالت توربو به 4.8 گیگاهرتز می رسد. 16 گیگابایت رم، کارت گرافیک AMD رادئون پرو 5500M با 4 گیگابایت رم GDDR6 و 1 ترابایت حافظه SSD نیز این پردازنده را همراهی می کنند.

بالاترین مدل این لپ تاپ نیز با پردازنده نسل نهم اینتل Core i9 و 64 گیگابایت حافظه رم به همراه کارت گرافیک رادئون پرو 5500M و 8 ترابایت حافظه SSD عرضه می شود که برای خرید آن باید 6100 دلار بپردازید.

 

از مشخصات دیگر مک بوک پرو 16 اینچی می توان به نمایشگر 16 اینچی رتینا با رزولوشن 1920×3072 پیکسل، تراکم 226 پیکسل در هر اینچ و حداکثر روشنایی 500 نیت اشاره کرد. این نمایشگر از گاموت رنگی عریض P3 نیز پشتیبانی می کند و به فناوری True Tone نیز مجهز است.

اپل سیستم صوتی این محصول را هم تقویت کرده و حالا شاهد صدای استریو با 6 اسپیکر و پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس هستیم. سه میکروفون اختصاصی با قابلیت ضبط صدای استودیویی به همراه جک هدفون نیز در این لپ تاپ تعبیه شده است. مک بوک پرو 16 اینچی از باتری 100 وات ساعتی بهره می برد که به کمک شارژر 96 واتی و از طریق درگاه USB-C شارژ می شود.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : دیجیاتو

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.