// ۲۴ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۳۷

موثر بودن طب سوزنی در آزاد کردن تسکین دهنده های درد در بدن تایید شده است

هزاران سال بعد از این که طب سوزنی اختراع شد، همچنان بحث و جدل بر سر این که این روش درمانی باستانی چینی ها موثر است یا خیر ادامه دارد. در حالی که مطالعات انجام گرفته در گذشته روی طب سوزنی نتایج متفاوتی را نشان داده، مطالعات تازه ثابت کرده اند که این سوزن های ریز دستکم اتفاقی را در بدن ما موجب خواهند شد. دانشمندان از دیرباز در مورد موثر بودن طب سوزنی در درمان بیماران شک داشته اند اما طرفداران این روش بارها نشان داده اند که استفاده از طب سوزنی در عمل نتایج نسبتاً خوبی در بر داشته است.

برخی دیگر از تحقیقات نشان داده که طب سوزنی تاثیرات خوبی دارد اما تنها می توان از آن به عنوان یک روش درمانی جایگزین و فرعی استفاده نمود. در تحقیقی که اخیراً انجام شده، محققان تاثیر بیولوژیکی انجام طب سوزنی را بررسی کرده و در نهایت دریافتند که اگر طب سوزنی به درستی پیاده شود بدن انسان در نقاطی که سوزن ها وارد شده مقدار بیشتری اکسید نیتریک آزاد خواهد کرد. اکسید نیتریک جریان خون را افزایش داده و بدن را وا می دارد که ترکیبات بی حس کننده طبیعی ترشح نماید که می تواند حسی از گرما یا سرما را در موضع مورد نظر به وجود آورد.

در این مطالعه، محققان سوزن های مخصوص طب سوزنی را در بدن ۲۵ نفر از افراد مورد مطالعه وارد کرده که بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن داشته و از زنان و مردان تشکیل می شدند. سپس آن ها دو روش متفاوت را در پیش گرفتند. در یک بخش از افراد، آن ها هر ۵ دقیقه یک بار به مدت ۲ دقیقه سوزن ها را می چرخاندند و این پروسه در کل ۲۰ دقیقه انجام می شود. در بقیه ی افراد نیز از اعمال سیستم های گرمایی الکتریکی به مدت ۲۰ دقیقه استفاده نمودند. سپس با استفاده از دستگاهی برای اندازه گیری مولکول ها در بخش خاصی از بدن توانستند مشخص کنند که در هر دو روش اکسید نیتریک در موضع فرو رفتن سوزن ها ترشح شده است. البته به دلیل کم بودن جامعه ی آماری هنوز نمی توان صحت نتایج این تحقیق را تایید نمود و باید تحقیقات بیشتری برای درک مکانیزم های سلولی و تفاوت های بین این دو تکنیک انجام گیرد.

منبع: theverge
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.