// ۲۵ مهر ۰۱ ، ۰۱:۰۵

مهاجرت کارآفرینی آنتاریو

مهاجرت کارآفرینی آنتاریو یکی از برنامه های مهاجرت بیزینسی استانی این کشور است که با نام OINP Entrepreneur Stream نیز شناخته می شود. در این برنامه مهاجرتی شما نیاز دارید تا مدارکی مانند تمکن مالی، تحصیلات، زبان و سوابق شغلی را ارائه دهید تا در جدول امتیازبندی حداقل ۱۱۰ تا ۱۴۰ امتیاز از ۲۰۰ امتیاز را به دست آورید.

در صورت پذیرفته شدن در این برنامه، شما تنها یک تا دو ماه با ویزای کار این کشور و مهاجرت فاصله خواهید داشت که شرایط آن در ادامه توضیح داده خواهد شد.

مهاجرت کارآفرینی آنتاریو

برنامه کارآفرینی در آنتاریو چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، برنامه کارآفرینی در آنتاریو بخشی از برنامه نامزدی استانی آنتاریو یا OINP است که با هدف جذب کارآفرینان و پر کردن خلاهای کسب و کار در اقتصاد این استان به مهاجرینی که در این زمینه مستعد هستند، اعطا می شود. با استفاده از این برنامه مهاجرتی متقاضی می تواند اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

مهاجرت به آنتاریو از طریق کارآفرینی

برای استفاده از این مسیر مهاجرتی باید بتوانید در این استان، کسب و کاری را راه اندازی کنید و یا اینکه کسب و کاری را خریداری کرده و آن را توسعه دهید. متقاضیانی که درخواست های آن های برای این برنامه مهاجرتی پذیرفته می شود، اقامت موقت کشور کانادا را دریافت می کنند تا بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

بعد از 20 ماه اگر شرایط و شکل کسب و کار مورد تایید OINP باشد، متقاضی اصول قرارداد اجرایی را رعایت کرده باشد و تعهدات خود را اجرا کند، از او دعوت می شود تا درخواست کامل خود را برای برنامه کارآفرینی در آنتاریو ارسال کند. پس از تایید شدن درخواست، متقاضی اقامت کانادا را دریافت می کند. اما روند درخواست و پذیرفته شدن با این روش مهاجرتی چگونه است؟

نکات مهم برای مهاجرت کارآفرینی آنتاریو

مهاجرت کارآفرینی آنتاریو که با نام مهاجرت کارآفرینی تورنتو نیز شناخته می شود، یک برنامه مهاجرت کاری است که در ابتدا، ویزای کار کانادا به شما تعلق خواهد گرفت.

شما با این ویزای شغلی باید در کشور مورد نظر حضور پیدا کنید و در اسرع وقت به دنبال تاسیس تجارت خود باشید.

سابقه شغلی و تمکن مالی دو مشخصه اصلی در جدول امتیازبندی در این برنامه هستند که امتیاز حداکثری برای آن ها تعیین شده است. برای پذیرفته شدن در برنامه، شما باید روی افزایش امتیازهای خود در جدول امتیازبندی تلاش کنید و معمولا میانگین امتیاز پذیرفته شده ها در این برنامه بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ امتیاز متغیر بوده است.

مهاجرت کارآفرینی آنتاریو چیست

مهاجرت کارآفرینی آنتاریو یکی از برنامه های مهاجرت بیزینسی کانادا است که به صورت ایالتی ارائه شده است. در برنامه های کارآفرینی این کشور، هر ایالت دارای برنامه مختص به خود است و متقاضیان باید قبل از هر کاری ایالت مورد علاقه را انتخاب کنند و به سمت آماده سازی مدارک آن حرکت کنند.

دقت داشته باشید که در هر یک از برنامه ها شما یک جدول امتیازبندی دارید که پرونده شما بر اساس فاکتورهای مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سابقه شغلی، تمکن مالی، مهارت های تخصصی، سطح زبان، تحصیلات و پروژه بیزینس از جمله اساسی ترین فاکتورهای امتیازدهی در برنامه مهاجرت کارآفرینی آنتاریو هستند.

حداقل امتیاز برای پذیرفته شدن در این برنامه تعیین نشده است و شما در یک شرایط رقابتی قرار خواهید گرفت که هر اندازه امتیازتان بالاتر باشد، شانس پذیرش نیز بالاتر خواهد بود.

معمولا در صورت داشتن مدارک و شرایط قابل قبول، می توانید روی پذیرش در برنامه مهاجرت کارآفرینی آنتاریو حساب باز کنید که حداقل تمکن مالی، مدرک زبان آیلتس و سابقه شغلی ۲ ساله جزو آن ها است.

مهارت های اختصاصی شغلی در این برنامه اهمیت بالایی در افزایش امتیازها دارد که با ارائه گواهی های رسمی می توان آن ها را به اثبات رساند.

سطح زبان و سطح تحصیلات نیز از مواردی است که نقش تعیین کننده در امتیاز جدول دارد که هر کدام دارای ۱۰ امتیاز در جدول مورد نظر هستند.

شرایط مهاجرت کارآفرینی آنتاریو

در برنامه مهاجرت کارآفرینی آنتاریو، امکان اقدام به صورت گروهی نیز وجود دارد. در واقع، شما می توانید به همراه همسر یا نزدیکان خود برای این برنامه شرکت کنید که در آن صورت، سهم هر فرد باید در پروژه آینده مشخص شود.

شرایط مهاجرت کارآفرینی آنتاریو

میزان سرمایه گذاری برای مهاجرت کارآفرینی آنتاریو

در بخش سرمایه گذاری برای مهاجرت کارآفرینی انتاریو حداکثر ۲۵ امتیاز در نظر گرفته شده است. دقت کنید که این میزان سرمایه گذاری مشتق شده از کل دارایی شما است و شما باید از دارایی ۸۰۰ هزار دلاری یا ۴۰۰ هزار دلاری خود، میزان حداقلی را جدا کنید و روی پروژه مورد نظر سرمایه گذاری کنید. حداقل میزان سرمایه گذاری تعیین شده در برنامه به صورت زیر است:

بیشتر بدانید: قیمت دلار کانادا تورنتو

منطقه تورنتو: ۶۰۰ هزار دلار

خارج از منطقه تورنتو: ۲۰۰ هزار دلار

در صورتی که شغل های آی تی و ارتباطات باشد: در هر دو منطقه ۲۰۰ هزار دلار

دقت داشته باشید که پس از سرمایه گذاری در بیزینس مورد نظر و در صورتی که شریک تجاری داشته باشید، شما الزاما باید حداقل یک سوم بیزینس را در اختیار بگیرید. در حالتی که پروژه شما نیاز به سرمایه های بیشتر داشته باشد، این کار با استفاده از تامین سرمایه شرکت های سرمایه گذاری امکان پذیر است. با این حال، شما باید پس از تامین حداقل ها توسط دارایی خودتان، اقدام به مذاکره با شرکت های سرمایه گذاری کنید.

در جدول امتیازبندی، تنها سرمایه تامین شده توسط خود شما مد نظر است و در صورتی که از یک شرکت سرمایه گذاری فاندی دریافت کنید، این فاند اضافی در امتیاز شما دخیل نخواهد بود

همچنین، سرمایه ای که شما قصد سرمایه گذاری روی پروژه را دارید باید به صورتی باشد که سریعا بتوان آن را نقد کرد و در شرایط مختلف نباید مشکلی از نظر ارسال آن وجود داشته باشد.

هزینه های زندگی پس از مهاجرت کارآفرینی آنتاریو

شما در کنار ارائه تمکن مالی برای سرمایه گذاری در این ایالت، باید به فکر هزینه های زندگی نیز در آن باشید. بر اساس اعلام دولت این کشور، تمکن مالی برای زندگی یک نفر در یک سال در حدود ۱۳ هزار دلار است و این میزان با افزایش تعداد افراد خانواده افزایش خواهد داشت.

هزینه های کلی برای یک نفر به جز اجاره بها در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار کانادا در ماه بر آورد شده است. در کنار این موضوع، شما برای هزینه های زندگی خانواده چهار نفره باید هزینه ای حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار کانادا را در نظر داشته باشید.

شرایط مهم پذیرفته شدن متقاضیان

حداقل ۲ سال سابقه شغلی به عنوان صاحب تجارت در کشور مبدا یا سابقه شغلی در سطح مدیریت ارشد

برای منطقه تورنتو: دارایی کلی حداقل ۸۰۰ هزار دلاری که حداقل ۶۰۰ هزار دلار آن باید در پروژه مورد نظر سرمایه گذاری شود.

برای خارج از منطقه تورنتو: دارایی حداقل ۴۰۰ هزار دلاری که حداقل ۲۰۰ هزار دلار آن باید در پروژه مورد نظر سرمایه گذاری شود.

برای شغل های مرتبط با آی تی و ارتباطات: دارایی حداقل ۴۰۰ هزار دلاری برای هر دو منطقه که حداقل ۲۰۰ هزار دلار آن باید در پروژه مورد نظر سرمایه گذاری شود.

حداقل سهام شما باید یک سوم از تجارت آینده باشد.

در صورتی که بیزینس شما داخل منطقه تورنتو باشد، این بیزینس باید حداقل ۲ شغل تمام وقت برای افراد کانادایی ایجاد کند. این تعداد در مورد مناطق خارج از تورنتو حداقل ۱ عدد است.

در صورتی که یک بیزینس خریداری می کنید، باید حداقل ۱ سفر اکتشافی در ۱۲ ماه اخیر به منطقه مورد نظر داشته باشید. بیزینس خریداری شده باید حداقل در ۶۰ ماه اخیر فعال بوده باشد. امکان حذف موقعیت های شغلی قبلی در صورت خرید یک بیزینس وجود ندارد.

شرایط برای خرید کسب و کار برای برنامه کارآفرینی در آنتاریو

حداقل شرایط برای خرید کسب و کار برای برنامه کارآفرینی در آنتاریو به شرح زیر است:

  • در ۶۰ ماه گذشته کسب و کاری که قصد خرید آن را دارید باید در مالکیت یک نفر و یا یک گروه مشخص باشد.
  • انتقال مالکیت باید قبل از ارسال درخواست شما به صورت کامل انجام شده باشد و شما مالک کامل کسب و کار باشید.
  • کسب و کاری که خریداری می شود نباید در مالکیت فردی که در گذشته متقاضی برنامه نامزدی استان آنتاریو بوده است، باشد.
  • باید موقعیت شغلی تمامی کارکنان قبلی کسب و کار، حفظ شوند.
  • اگر کسب و کار خریداری شده در محدوده تورنتوی بزرگ باشد، علاوه بر حفظ موقعیت شغلی کارکنان قبلی، دو موقعیت شغلی جدید نیز باید ایجاد شود.
  • اگر کسب و کار خریداری شده در خارج از محدوده تورنتوی بزرگ باشد، علاوه بر حفظ موقعیت شغلی کارکنان قبلی، یک موقعیت شغلی جدید نیز باید ایجاد شود.
  • طرح کسب و کار متقاضی باید به صراحت نشان دهد که قصد فرد از خرید آن کسب و کار، رشد و توسعه آن می باشد.
  • حداقل ۱۰ درصد از سرمایه گذاری شخصی فرد باید صرف توسعه و بهبود کسب و کار خریداری شده در آنتاریو شود.

انجام مصاحبه برای برنامه کارآفرینی در آنتاریو

کارآفرین برای برنامه کارآفرینی در آنتاریو در دفاتر OINP دعوت به مصاحبه حضوری خواهد شد و باید در ساعت و مکان مشخص در آنجا حاضر شود. هدف از این مصاحبه حضور این است که کارشناسان OINP درک بهتری از طرح کسب کار شما به دست آورند و بتوانند تجربیات کاری و دانش شما در زمینه کسب و کار پیشنهاد شده را بررسی کنند.

منطقه احداث پروژه یا خریداری یک بیزینس کاملا وابسته به علائق خود متقاضی است. شما می توانید این منطقه را در داخل تورنتو انتخاب کنید یا حتی امکان شروع تجارت در بخش های کم جمعیت نیز وجود دارد. فاکتور منطقه احداث پروژه در برنامه مهاجرت کارآفرینی آنتاریو حداکثر ۱۰ امتیاز دارد و اعطای این امتیاز برای حمایت از بخش های کم جمعیت است. در صورتی که بتوانید در منطقه کم جمعیت این ایالت پروژه خود را شروع کنید، می توانید حداکثر ۱۰ امتیاز به دست آورید.

مزایا و معایب مهاجرت کارآفرینی آنتاریو

مزایا و معایب مهاجرت کارآفرینی آنتاریو

مزایای مهاجرت کارآفرینی آنتاریو

  • مسیر مشخص برای دریافت اقامت دائم
  • امکان اقدام برای اعضای خانواده
  • امکان دریافت اجازه کار برای همسر
  • شرایط ایده آل برای بیزینس ها در این ایالت

معایب مهاجرت کارآفرینی آنتاریو

  • نیاز به تمکن مالی زیاد
  • پروسه زمان بر بررسی مدارک
  • نیاز به ماده کردن بیزینس پلن

جمع بندی نکات برنامه کارآفرینی در آنتاریو

همان‌طور که در مقاله گفته شد، اگر قصد دارید تا کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کنید، می توانید برای اقامت دائم با کارآفرینی در آنتاریو هم اقدام کنید. برای این کار به شما اقامت موقت داده خواهد شد و باید بتوانید در طول ۲۰ ماه، کسب و کار پیشنهادی را راه اندازی و توسعه دهید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.