// ۰۵ آذر ۹۸ ، ۱۱:۴۹

 به گزارش  مجله اینترنتی چفچفک به نقل مندل : یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کوئین کشف کرده است که مصرف کنندگان قهوه خطر کمتری برای ابتلا به شایع ترین نوع سرطان کبد ، کارسینوم هپاتوسلولار (HCC) دارند.نتایج اخیرا در کنفرانس موسسه ملی تحقیقات سرطان (NCRI) در گلاسکو ارائه شده و در مجله انگلیسی سرطان منتشر شده اند.

قهوه یکی از رایج ترین نوشیدنی های جهان است. تحقیقات قبلی نشان داده اند که نوشیدن قهوه مزایای زیادی برای سلامتی دارد که ممکن است به دلیل مقادیر زیاد آنتی اکسیدان ها باشد.

این مطالعه که بیش از 7.5 سال در انگلیس طول کشید و به بررسی عادت های 471،779 مصرف کننده قهوه شرکت کننده در زیست بانک انگلستان پرداخت ، یکی از بزرگترین مطالعات بر افراد میانسال در جهان میباشد.

یافته های کلی تیم تحقیقاتی حاکی از کاهش خطر ابتلا به سرطان هپاتوسلولار ، شایع ترین نوع سرطان کبد ، در مصرف کنندگان قهوه در مقایسه با افرادی است که قهوه نمی نوشند.

همچنینین بخوانید:

۷ عادت برای پیشگیری از حمله ی قلبی

چطور از عفونت ادراری در کودکان جلوگیری کنیم؟

دکتر Úna McMenamin ، محقق مرکز سلامت عمومی در دانشگاه کوئین ، بلفاست ، و نویسنده همکار این مطالعه گفت : " این اولین مطالعه برای بررسی خطر ابتلا به سرطان های گوارشی با توجه به انواع مختلف قهوه است و ما متوجه شدیم که خطر ابتلا به HCC در افرادی که بیشتر قهوه فوری مصرف میکنند ، نوعی که معمولاً در انگلیس مصرف میشود ، کم است. برای تعیین دلایل زیستی احتمالی این ارتباط ، ما به تحقیقات بیشتری نیاز داریم."

بیش از سه چهارم شرکت کنندگان گزارش نوشیدن قهوه را دادند و در مقایسه با کسانی که قهوه نمی نوشند ، مصرف کنندگان بیشتر سن بالا داشته ، مذکر بوده و در نواحی که محرومیت کمتری داشته و تحصیلات بیشتری داشتند زندگی میکردند. همچنین احتمال اینکه آنها قبلا سیگاری بوده یا در حال حاضر نیز سیگار میکشند ، میزان بالاتری الکل مصرف می کنند ، کلسترول بالایی دارند و در مقایسه با افرادی که قهوه مصرف نمیکنند احتمال کمتری برای مبتلا شدن به بیماری های مزمن مانند دیابت ، سیروز ، سنگ کیسه صفرا و زخم معده را داشتند ، وجود داشت. محققان پس از در نظر گرفتن این عوامل ، دریافتند که مصرف کنندگان قهوه در مقایسه با کسانی که قهوه نمی نوشند ، 50 درصد کمتر احتمال ابتلا به HCC را دارند.

نویسنده اصلی ، Kim Tu Tran ، دانشجوی فوق لیسانس مرکز سلامت عمومی در دانشگاه کوئین ، بلفاست ، گفت : " افرادی که عادت به نوشیدن قهوه دارند می توانند این عادت را حفظ کنند که برای سلامتی آنها مفید است. به این دلیل که قهوه حاوی آنتی اکسیدان ها و کافئین است که ممکن است آنها را در برابر سرطان حفظ کند. با این وجود نوشیدن قهوه به اندازه قطع مصرف سیگار ، کاهش مصرف الکل یا کاهش وزن محافظ آنها نمیباشد. "

یافته های مربوط به سرطان کبد مطابق با شواهد گزارش شده از تحقیقات جهانی سرطان است که نتیجه گرفته است که شواهد "احتمالی" وجود دارند که نشان می دهند نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد. در دهه گذشته میزان سرطان کبد در انگلیس 60 درصد افزایش یافته است.

محققان دانشگاه کوئینز همچنین سرطانهای گوارشی دیگری مانند سرطان های روده و معده را مورد بررسی قرار دادند ، اما هیچ ارتباط پایداری با نوشیدن قهوه پیدا نکردند.

دسترسی به داده های زیست بانک انگلستان توسط تحقیقات سرطان بریتانیا تأمین بودجه شد و نویسنده اصلی ، Kim Tu Tran، توسط بخش همکاری بین المللی آموزش ویتنام پشتیبانی می شود.

شما کاربران چفچفک چه دیدگاهی در این رابطه دارید؟


منبع : مندل 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. abdolnabi solimani
    abdolnabi solimani | ۰۵ آذر ۹۸ ، ۱۴:۵۴ | لینک
    سلام بسیار تشکر بابت راهنمایتون دستتون درد نکنه موفق باشید.