// ۰۴ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۳۰

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا به خودروهایی که تبدیل به قایق می‌شوند، علاقه‌ی زیادی دارد. در سال ۲۰۱۳، او خودروی زیردریایی جیمز باند را خرید و گفت می‌خواهد با یکی از رانشگرهای برقی‌اش آن را ارتقا دهد.

 سال گذشته یکی از مالکان تسلا مدل S در نرم‌افزار خودرویش یک تخم مرغ عید پاک (نوعی شوخی یا پیام پنهان) پیدا کرد که تصویر آن را به یک خودروی زیردریایی تبدیل کرد. حالا ماسک گفته است که مدل S می‌تواند به خوبی شنا کند و به یک قایق تبدیل شود و گردش چرخ‌های این خودرو می‌‌تواند نیروی پیشران لازم برای حرکت در آب را فراهم کند.

 

ماسک در صفحه‌ی توییترش لینک ویدیویی را به اشتراک گذاشته بود که مدل S را هنگام حرکت از یک تونل پر از آب در قزاقستان نشان می‌داد. در این ویدیو دقیقا مشخص نیست که آیا این خودرو به شکلی که ماسک توصیف کرده شنا می‌کند یا خیر. اما قطعا در مقایسه با دیگر خودروها که در همین تونل پر از آب گیر کرده‌اند، به راحت آب را کنار می‌زند و راهش را باز می‌کند. این ویدیو را در پایین می‌توانید ببینید.

 

ماسک بعدا اشاره کرد که «سیستم رانش» (drive unit) و باتری مدل S کاملا عایق هستند و هیچ مایعی به آنها نفوذ نمی‌کند. با این حال هیچ‌کس هرگز توصیه نمی‌کند که خودروی برقی‌تان را در میان حجم زیادی از آب برانید. گذشته از بروز احتمالی مشکلات و ایرادات فنی، اکثر گارانتی‌های خودرو از جمله تسلا آسیب‌های این چنینی را پوشش نمی‌دهند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.