// ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۵:۰۹

رعایت برنامه غذایی متعادل و متنوع علاوه بر اینکه موجب حفظ سلامتی و تناسب اندام می شود، از بروز پیری زودهنگام نیز پیشگیری می کند. در واقع بعضی از خوراکی ها تاثیراتی دارند که می توانند ظاهر شما را بیشتر از سنتان پیر نشان دهند.

تغذیه سالم, رژیم غذایی

اسیدهای چرب اشباع

برخلاف اسیدهای چرب ضروری برای بدن، اسیدهای چرب اشباع که در پنیر، شیر و گوشت های چرب وجود دارند پیر شدن را تسریع می کنند. این چربی ها همچنین ابتلا به بیماری های مرتبط با سن مانند کلسترول را نیز تشدید خواهند کرد. خوراکی های چرب دارای رادیکال های آزاد هستند که سلول های بدن را از بین می برند. در این صورت قدرت دفاعی بدن ضعیف می شود و زمینه ابتلا به بیماری های استحاله ای مرتبط با سن مانند سرطان، آب مروارید و… فراهم می شود.

تغذیه سالم, رژیم غذایی

 رژیم غذایی

چربی های هیدروژنه

کیک ها و بیسکوییت ها حاوی چربی های هیدروژنه هستند که تولید سبوم را تسهیل می کنند و احتمال پیر شدن پوست را افزایش می دهند. بروز جوش ها، چروک و لکه های چربی در صورت مصرف چنین خوراکی ها قابل انتظار است.

تغذیه سالم, رژیم غذایی

 رژیم غذایی

فست فودها

فست فودها حاوی مقدار بالایی بسیار زیادی نمک و شکر است. مصرف زیاد نمک و شکر بروز چین و چروک را تسهیل می کند.

تغذیه سالم, رژیم غذایی

 رژیم غذایی

قهوه

قهوه به تنهایی عامل بروز پیری نیست؛ بلکه مانند هر خوراکی دیگری نباید در مصرف آن افراط کرد. در واقع، نوشیدن زیاد قهوه فشار خون را بالا می برد و ضربان قلب را افزایش می دهد. اگر قلب بیشتر از حد طبیعی فعالیت کند، امید به زندگی کاهش می یابد

تغذیه سالم, رژیم غذایی

 تغذیه سالم

غذاها و تنقلات شور

آیا می دانستید خوراکی های شوری که از خوردن آنها لذت می برید چقدر برای شما مضر است؟ این خوراکی ها مقدار بالایی نمک دارند که سدیم می تواند مستقیما به کلاژن طبیعی پوست صدمه بزند و چروک های نازیبایی اطراف چشم ها ایجاد کند. بهتر است به جای چنین تنقلاتی میوه های خشک و دانه های بدون نمک میل کنید.

تغذیه سالم, رژیم غذایی

 تغذیه سالم

دسرهای شیرین

شکر ماده ای است که مصرف آن باید در حد اعتدال باشد. در واقع، زمانی که مقدار گلوکز افزایش می یاید بدن مقدار بیشتری انسولین تولید می کند. زمانی که انسولین بیش از حد ترشح شود روند پیر شدن را تسریع می کند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.