// ۲۰ مهر ۹۸ ، ۱۵:۱۵

نتیجه تصویری برای طرز تهیه کیک برنجدر بخش آموزش آشپزی سایت تفریحی چفچفک در واقع این کیک رو میشه به نوعی کیک اسفنجی با آرد برنج دونست که طعم و بافت نسبتا متفاوتی نسبت به کیک ساده و اسفنجی داره. اما تمام اون ویژگی هایی که یه کیک اسفنجی داره، کیک برنجی هم همون ویژگی ها رو بهتون میده. مثلا میتونین مابین این کیک از خامه استفاده کنین یا تزیینات فوق العاده ای روش پیاده کنین تا فوق العاده تر بشه. و حتی به عنوان کیک تولد و یا در مراسم های مهم دیگه هم استفاده بشه. تا اون جایی که من خبر دارم زادگاه کیک با آرد برنج به کشور ژاپن برمیگرده اما به قدری دوست داشتنیه که تعجب نمی کنم اگه ببینم در تمام دنیا به همین شیوه تهیه میشه. خب گفتنی ها رو گفتیم. حالا بریم سراغ طرز تهیه کیک با آرد برنج خوش طعم و لذیذ.

طرز تهیه کیک برنج

 

1- برای تهیه کیک با آرد برنج ابتدا داخل قالب مخصوص کیک، کاغذ روغنی پهن کنید. آرد برنج را برای از بین رفتن گلوله ها، الک کنید. سپس شیر سویا و اسانس وانیل را با هم مخلوط کرده و در کناری قرار دهید.

 

 

آماده سازی قالب

 

2- به کمک همزن دستی، تخم مرغ و شکر در یک کاسه بریزید و با هم به قدری بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

 

بهم زدن تخم مرغ

 

3- به هم زدن مخلوط تخم مرغ و شکر را ادامه دهید تا حباب های براقی روی سطح مایع دیده شود. باز هم، هم زدن تخم مرغ و شکر را ادامه دهید.

 

حبابی شدن مخلوط تخم مرغ

 

4- در تمام جهات هم زدن مخلوط تخم مرغی را ادامه دهید تا حباب ها از بین رفته و مایع مات و کدری باقی بماند. فر را روشن کنید و روی دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

کدر شدن مخلوط تخم مرغی

 

5- در این مرحله از تهیه کیک برنج باید مخلوط شیر سویا و وانیل را در ظرف محتوی مخلوط تخم مرغ بریزید. خوب بهم بزنید و سپس آرد برنج را اضافه کنید.

 

اضافه کردن آرد برنج یه کیک

 

6- با هم زن دستی خمیر کیک را به صورت دایره ای و از پایین به بالا بهم بزنید.

 

بهم زدن خمیر کیک برنج

 

7- خمیر کیک را در قالبی که قبلا آن را با کاغذ روغنی پوشانده اید، بریزید. قالب کیک را داخل فر بگذارید تا با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 35 دقیقه بپزد.

 

ریختن خمیر در قالب

 

8- وقتی زمان پخت کیک برنج ژاپنی شما تمام شد، آن را از فر خارج کرده و از قالب بیرون آورید تا خنک شود.

 

پخت کیک برنج ژاپنی

 

9- وقتی سطح کیک کاملا خنک شد، میتوانید کاغذ روغنی را از روی آن بردارید.

 

بیرون آوردن از فر

 

10- کیک آرد برنج شما تقریبا آماده است. حالا فقط باید روی آن را با سلفون یا کیسه پلاستیکی بپوشانید و تمام شب آن را در یخچال بگذارید.

 

قرار دادن کیک در یخچال

 

11- سپس به صورت ساده و یا با خامه کیک، ترافل رنگی و سس شکلات به دلخواه تزیین کرده و سرو کنید. نوش جان.

 

سرو کیک برنج

 

نکات کلیدی تهیه کیک برنج

– شما میتوانید مقدار مواد اولیه را به میزانی که ترجیح می دهید، تغییر دهید. برای مثال به ازای یک عدد تخم مرغ، 30 گرم آرد برنج، 20 گرم شکر و 10 گرم شیر سویا نیاز دارید.

– زمان پخت کیک برنجی ساده با یک عدد تخم مرغ حدودا 20 دقیقه، به ازای دو عدد تخم مرغ 25 دقیقه، سه عدد تخم مرغ 30 دقیقه، 4 عدد تخم مرغ 35 دقیقه و پنج عدد تخم مرغ 40 دقیقه است.

– در صورتی که به شیر سویا دسترسی ندارید، میتوانید از شیر معمولی استفاده کنید.

– این طرز تهیه کیک برنجی ژاپنی از سایت cookpad ترجمه شده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.