// ۱۱ آذر ۹۹ ، ۲۰:۲۵

زندگی نامه لیونل مسی

لیونل آندره مسی ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ در شهر روساریو آرژانتین دیده به جهان گشود. لیونل دو برادر بزرگتر به نام‌های رودریگو و ماتیاس و یک خواهر به نام ماریا سل دارد. لیونل مسی عضو تیم ملی بزرگسالان آرژانتین و تیم بارسلونا اسپانیا است. بسیاری از مطبوعات به وی لقب مارادونای جدید داده اند. لقب وی که توسط خودش انتخاب شده “جانشین” است. لیونل در سن ۵سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد. تیمی که پدرش به عنوان مربی در آن جا مشغول به کار بود. در سال ۱۹۹۵ مسی به تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین پیوست.

لیونل مسی ۱۱ سال داشت که پزشکان تشخیص دادند دچار کمبود هورمون رشد است. باشگاه ریور پلاته علاقه خود را برای به خدمت گرفتن مسی نشان داد اما آنها پول کافی برای خرج معالجه وی نداشتند. کارلوس ریساچ مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا، از استعداد بی نظیر مسی آگاه شد. ریساچ پس از تماشای بازی وی به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با مسی قراردادی امضا کرد. آنها پیشنهاد کردند تمام مخارج پزشکی لیونل را قبول می کنند به شرطی که وی برای شروع زندگی جدید به اسپانیا نقل مکان کند. خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد. اگر نگاهی کلی به سایت بت اسپات بندازیم، متوجه میشویم در بازی هایی که لیونل مسی حضور دارد، ضرایب خوبی در نظر گرفته می شود

http://upcity.ir/images/53514549212390424463.jpg

جانشین به زودی توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتی به دست آورد. در آن فصل وی رکورد جالبی برجای گذاشت. میانگین بیش از یک گل در هر بازی. مسی در آن فصل توانست در ۳۰ بازی ۳۷ گل به ثمر برساند. لیونل مسی در اکتبر ۲۰۰۴ توانست اولین بازی رسمی اش را برای بارسلونا برابر اسپانیول انجام دهد. با این بازی وی عنوان سومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.

لیونل مسی در نوامبر ۲۰۰۳ در حالی که تنها شش ماه از ۱۶ سالگی‌ اش می‌ گذشت، اولین بازی خود را برای بارسلونا در برابر پورتو انجام داد. پس ازچند ماه لیونل مسی در اولین بازی ملی خود به همراه تیم ملی زیر ۲۰ سال آرژانتین مقابل پاراگوئه بازی کرد. مسی اوایل اکتبر سال ۲۰۰۴ به همراه تیم بارسلونا نخستین بازی خود را در لیگ اسپانیا انجام داد و فصل را به عنوان بازیکن ذخیره شروع کرد اما به علت آسیب دیدگی پی در پی بازیکنان اصلی بارسلونا سبب شد که فرصت زیادتری برای حضور در مسابقه داشته باشد.

مسی موفق شد اولین گل خودش را در دیدار مقابل آلباسته بالومپی به ثمر برساند. و در همان سال بود که، آرژانتین قهرمان جام جهانی زیر ۲۰ سال شد و فقط لیونل مسی ستاره آن رقابت‌ ها شناخته شد و به عنوان یکی از بهترین گلزنان و بهترین بازیکنان رقابت‌ ها جوایز کفش طلا و توپ طلا را دریافت کرد.

از آن جایی که بت اسپات، بهترین سایت بازی انفجار نیز لقب گرفته است، به راحتی و اطمینان خاطر می توان در آن بازی کرد و لذت برد. مسی در دیدار نهایی آن رقابت‌ ها در برابر نیجریه که با برتری ۲ بر یک آرژانتین به پایان رسیده بود، هر دو گل خود را توانست از نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کرد. بارسلونا در اوایل فصل ۲۰۰۶- ۲۰۰۵ قرارداد لیونل مسی را تا سال ۲۰۱۴ تمدید کرد. او تنها پس از گذشت ۱۰ روز توانست حق شهروندی اسپانیا را دریافت کند.

ثروت لیونل مسی:
مجلهٔ فرانس فوتبال در مارس ۲۰۱۰ مسی را با ۳۳ میلیون یورو(۴۵ میلیون دلار) درآمد حاصل از حقوق، پاداش‌ها و درآمدهای غیر فوتبالیِ او در ۱۲ ماه گذشته، در ردیف اول پولدارترین فوتبالیست‌های دنیا، بالاتر از دیوید بکهام و کریستیانو رونالدو قرار داد. مجلهٔ فوربز در می ۲۰۱۴ مسی را با ۶۵ میلیون دلار دستمزد در ۱۲ ماه گذشته، در ردهٔ دوم لیستِ پردرآمدترین بازیکنان فوتبال پایین‌تر از کریستیانو رونالدو قرار داد.

 

صحبت از خداحافظی از تیم ملی آرژانتین:
وی در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۶ بعد از گل نکردن پنالتی خود در فینال کوپا آمریکای قرن مقابل شیلی بخاطر چهار سال ناکامی گفت که از این تیم جدا خواهم شد.

 

بازگشت لیونل مسی به تیم ملی:

پس از خداحافظی لیونل مسی از تیم ملی آرژانتین خیلی ها از او خواستند که تصمیمش را پس بگیرد و به تیم ملی کشورش برگردد. کار به جایی رسید که حتی ماکری رئیس جمهور این کشور با مسی تماس گرفت. او با تائید این تماس در مصاحبه ای گفت: «من با لئو تلفنی صحبت کردم و او گفت که تصمیمش را در مورد بازنشستگی از تیم ملی پس خواهد گرفت و برای تیم ملی بازی خواهد کرد.»

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.