// ۱۶ آبان ۰۱ ، ۰۲:۴۷

روش ها نوین در ترمیم و زیباسازی دندان

روش ها نوین در ترمیم و زیباسازی دندان

امروز با توجه به گسترش علم دندانپزشکی دیگر نیاز نیست نگران دندانهای خود باشید زیرا شما می توانید دندانهای خود را به راحتی ترمیم، اصلاح یا حتی تعویض کنید.

برخی از روش های نوینی که در علم دندانپزشکی بوجود آمده عبارتند از: ایمپلنت دندان ، لمینت دندان و ارتودنسی دندان . در ادامه می خواهیم درباره هر کدام این روش ها صبحت کنیم. اما قبلش اگر نیاز به مشاوره رایگان درباره هر کدام از این روش ها داشتید می توانید با شماره مطب دکتر مژگان آزاد خواه تماس بگیرید. 02188616310 – 02188605541

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از روش های جایگزینی دندان می باشد که مقاومت خیلی بالایی داشته و برای ده ها سال می توانید از آن استفاده کنید. در گذشته زمانیکه دندانها خراب می شدند اگر قابل ترمیم بود آنرا ترمیم و عصب کشی می کردند اما اگر غیر قابل ترمیم بود به ناچار آنرا می کشیدند و بجای آن دندان مصنوعی قرار می دادند اما این دندانهای مصنوعی باعث اذیت می شد و بعد مدتی به راحتی لق شده و می افتاد.

ایمپلنت یکی از روش های است که جایگزین دندانهای مصنوعی می باشد که داخل لثه قرار گرفته و شما می توانید از آن استفاده کنید. نحوه نصب ایمپلنت بدین صورت می باشد که ابتدا باید یک قطعه ای که معمولا از جنس تیتانیوم است را داخل لثه شما قرار دهند برای اینکه نیاز است تا ابتدا ریش دندان قبلی کاملا تخلیه گردد و توسط دریل بخشی از لثه شما سوراخ شود. سپس این قطعه را داخل لثه شما قرار می دهند که حکم ریشه دندان شما را ایفا می کند.

شاید در ابتدا کمی آزار دهنده بنظر برسد اما بعد از مدتی این قطعه با لثه شما پیوند برقرار کرده و دیگر آزار دهنده نیست و به آن عادت می کنید. بعد از اینکه قطعه فلزی روی دندان شما قرار گرفت می توانید روی آن دندان مصنوعی خود را قرار دهید.

در هر عملی احتمال اینکه عوارض وجود داشته باشد هست اما به طور کلی کاشت ایمپلنت دندان بسیار کم خطر و موفقیت آمیز است. با این حال کاشت ایمپلنت دندان نیز مانند هر عمل دیگری خونریزی، عفونت، ورم و کبودی جزئی پس از عمل دارد. همچنین احتمال آلرژی بیمار را باید در نظر گرفت. داروها و بیماریهای زمینه ای باید به دقت پیش از عمل بررسی شوند تا مشکلی به وجود نیاورند.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان

اگر شما هم مثل اکثر بچه ها در سن کودکی زمانیکه دندانهای شما در حال رشد بود با زبان آنها را تکان می دادید احتمالا دندانهای شما یکدستی خود را از دست داده است یا ممکن است برخی دیگر از سن کودکی دندانهای کجی داشته باشند.

به هر حال فرقی نمی کند، اگر دندانهای یکدست و صافی ندارید دیگر نیاز نیست نگران باشید زیرا می توانید آنرا درمان کنید. برای اینکار باید از روش ارتودنسی دندان استفاده کنید. ارتودنسی دندان یک روش برای از بین بردن کجی دندان ، نامرتب بودن و از بین بردن فاصله میان دندان ها می باشد.

در این روش از یکسری سیم ها برای صاف کردن دندان استفاده می شود که توسط آن دندانهای شما به یکدیگر متصل می گردد و به وسیله فشاری که روی دندان وارد می کند باعث می شود تا ریشه دندانها کمی شل شده و به سمت خودش حرکت کند.

ارتودنسی در اوایل ممکنه کمی آزار دهنده باشد اما بعد از مدتی به آن عادت می کنید فقط اینکه باید بدانید هنگام ارتودنسی نمی توانید سیب گاز بزنید زیرا دندانهای شما بسیار آزرده شده و نیاز به مراقبت زیاد دارد.

لمینت دندان

لمینت دندان در واقع یکسری روکش های نازکی می باشد که روی دندان شما قرار میگیرد و باعث زیبایی آنها می شود. بسیاری از بازیگران که دندانهای تمیز و زیبایی دارند از لمینت استفاده کرده اند. لمینت ها انواع مختلفی دارند که معروف ترین آنها لمینت سرامیکی می باشد.

لمینت دندان

برای استفاده از لمینت باید ابتدا سطح دندانهای شما کمی تراش بخورد تا هنگامی که لمینت دندان را نصب می کنید احساس بزرگی دندان را نداشته باشید. لمینت سرامیکی کاملا همرنگ دندان بوده که یک روش درمانی و زیباسازی می باشد.

هنگامی که از لمینت دندان استفاده می کنید باید مراقب آن باشید زیرا نمی توانید دیگر آنرا جدا کنید زیرا دندان های شما کوچیک شده است و همچنین هنگام غذا خوردن باید توجه داشته باشید تا فشار زیادی روی آنها وارد نشود.

در این مقاله سعی شد تا درباره بهترین روش های درمانی و زیبایی در دندانپزشکی صحبت شود. قطعا اگر به دنبال این هستید که کدام روش برای شما مناسب است می توانید با مطب دکتر مژگان آزاد خواه تماس بگیرید.

دکتر مژگان آزادخواه بهترین دندان پزشک حوزه درمان ریشه دندان و ایمپلنت در تهران، با استفاده از مجهز و جدید ترین تجهیزات انواع خدمات دهان و دندان را با اقتصادی ترین قیمت ها به تمامی همشهریان ارائه می کنند.

برای اطلاعات بیشتر درباره خدمات دکتر آزادخواه می توانید به وبسایت ایشان مراجعه نمایید:

www.drmojganazadkhah.com

یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

02188605541

02188616310

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.