// ۱۶ مهر ۰۱ ، ۰۰:۲۶

دانلود رایگان کتاب روان خوانی کلاس دوم

 

کلاس اولی‌هایی که به کلاس دوم رفته‌اند ممکن است با مسائل جدی در روخوانی مواجه باشند. اما این موضوع اصلا جای نگرانی ندارد. با تمرین کردن و روخوانی متن‌های جذاب و لذت‌بخش می‌توانیم این مساله را با صبر و حوصله حل کنیم.

انتشارات دبستانک تعداد زیادی کتاب مناسب برای تقویت روخوانی کلاس دوم دارد که بخشی از آن‌ها را در یک فایل رایگان در سایت دبستانک در اختیار شما قرار داده است تا هم بتوانید از آن‌ها برای تمرین روخوانی کلاس دومی‌ها استفاده کنید و هم برای خرید کتاب مناسب و موردعلاقه فرزندتان تصمیم بگیرید.

خرید کتاب کودک انتشارات دبستانک

برای دانلود رایگان کتاب روان خوانی کلاس دوم روی این عبارت کلیک کنید.

چند نکته مهم برای تقویت روخوانی و روانخوانی کلاس دوم:

از متن‌ها و کتاب‌هایی استفاده کنید که برای آن‌ها جذابیت داشته باشد. اگر از فرزندتان در انتخاب کتاب کمک بگیرید خیلی بهتر است. زیرا او به کتابی که خودش انتخاب کرده باشد علاقه بیشتری نشان می‌دهد.

وقتی دارد متنی را می‌خواند صبور باشید. مدام عجله نکنید تا او را تصحیح کنید. اصلا نباید او را تصحیح کنید. وقتی دارد تلاش می‌کند کلمه‌ای را بخواند و طول می‌کشد، کلمه را برای او نخوانید. فقط زمانی که از شما کمک می‌خواهد به او کمک کنید. تصحیح کردن مداوم فرزندتان حین خواندن موجب می‌شود که اعتماد به نفس او کاهش یابد و از خواندن دلزده شود.

از متن‌های مناسب سن فرزندتان استفاده کنید. وقتی شما برای کودک کلاس دومی از متن‌هایی استفاده کنید که در آن لغات بالاتر از سطح سوادش به کار رفته باشد، این امر موجب می‌شود که فکر کند توان خواندن ندارد و اعتماد به نفس او کم می‌شود. شما باید توجه داشته باشید که کودک کلاس دومی دایره واژگان مشخصی دارد که در واقع همان دایره واژگانی است که در کتاب‌های درسی اول و دوم ابتدایی می‌خواند. بنابراین کتاب‌هایی باید تهیه کنید که به این موضوع توجه کرده‌اند.

کتاب‌های انتشارات دبستانک که برای هر پایه منتشر شده‌اند، دقیقا بر حسب همین موضوع ویرایش شده‌اند و در آن‌ها از لغاتی استفاده شده که کودک در هر پایه و پایه‌های قبل از آن، آن‌ها را در کتاب‌های درسی خود خوانده است و بنابراین می‌تواند آن‌ها را بخواند.

معرفی چند کتاب برای تقویت روانخوانی کلاس دوم

کتاب سواد خواندن دوم دبستان انتشارات دبستانک

کتاب سواد خواندن دوم دبستان بر اساس داستان‌های کلیله و دمنه است. این داستان‌ها طوری انتخاب شده‌اند که با مفاهیمی که کلاس دومی‌ها در کتاب‌های علوم و ریاضی خود می‌خوانند ارتباط مفهومی داشته باشند. هم‌چنین واژگان به کار رفته در این کتاب برای کودکان کلاس دومی آشناست زیرا آن‌ها را در کتاب‌های درسی خود خوانده‌اند. اگر واژه‌ای خارج از این دایره واژگان استفاده شود، حتما معنی آن در انتهای متن نوشته شده است. در انتهای هر داستان کتاب سواد خواندن دوم دبستان انتشارات دبستانک، چند سوال مطرح شده است که پاسخ دادن به آن‌ها به تقویت درک مطلب دانش‌آموزان کمک می‌کند. این سوالات بر اساس حیطه‌بندی‌های بلوم طراحی شده‌اند که در آزمون‌های پرلز نیز به آن‌ توجه می‌شود.

کتاب سواد خواندن دوم انتشارات دبستانک

کتاب فلسفیدن دوم دبستان انتشارات دبستانک

کتاب فلسفیدن دوم دبستان انتشارات دبستانک، کتاب دیگری است که برای تقویت روخوانی کلاس دومی‌ها توصیه می‌شود. این کتاب شامل داستان‌هایی برای فصل‌های کتاب‌های علوم و فارسی و ریاضی دوم دبستان است به طوری که موجب می‌شود کودکان درباره موضوعات مطرح شده در داستان فک کنند، نظر دهند، استدلال کنند و در نتیجه روحیه پرسشگری و جستجوگری خود را تقویت کنند. داستان‌های کتاب فلسفیدن دوم دبستان انتشارات دبستانک در محیط یک کلاس درس اتفاق می‌افتند و کاملا تالیفی بوده و ترجمه‌ای از داستان‌های خارجی نیستند. بنابراین تمام دانش‌آموزان ایران در هر شهر و روستایی که باشند می‌توانند با این داستان‌ها و شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنند و آن‌ها را درک کنند.

کتاب فلسفیدن دوم انتشارات دبستانک

کتاب گردشگری دوم دبستان انتشارات دبستانک

کتاب گردشگری دوم دبستان شامل مطالبی است که به درس‌های علوم و فارسی و ریاضی دوم دبستان ارتباط دارد و در عین حال مباحث گردشگری از زاویه نگاه زیست‌بوم‌گردی را به کودکان آموزش می‌دهد. کودکان در این کتاب یاد می‌گیرند که بوم‌گردی چیست و چطور انجام می‌شود. میزبان و میهمان در بوم‌گردی چه می‌کنند و چه وظایفی دارند. با بوم‌گردی به عنوان یک کسب‌وکار بسیار مهم در ایران آشنا می‌شوند و خلاصه تمام چیزهایی که باید در بوم‌گردی بدانند را در این کتاب یاد می‌گیرند. در انتهای هر متن نیز یک فعالیت طراحی شده است که کودکان با انجام دادن آن، می‌توانند چیزهایی که یاد گرفته اند را در عمل تمرین کنند و روحیه‌ی پژوهشگری و جستجوگری در آن‌ها تقویت می‌شود.

 

 

کتاب‌ شاهنامه‌ برای کودکان دوم دبستان انتشارات دبستانک

انتشارات دبستانک دو مجموعه‌ی متفاوت شاهنامه را منتشر کرده است. مجموعه اول سی جلدی است و دو جلد اول آن برای کلاس اولی‌ها و بالاتر قابل خواندن است و هفت جلد بعدی برای کلاس دومی‌ها و بالاتر قابل خواندن است. یعنی کلاس دومی‌ها 9 کتاب ابتدایی این مجموعه‌ی 30 جلدی را می‌توانند بخوانند. این مجموعه‌ی 30 جلدی تصویر ندارد و در هر صفحه کادرهای خالی وجود دارد. کودکان باید هرچه از متن هر صفحه می‌فهمند را در کادرهای خالی نقاشی کنند. این تکنیک موجب تقویت درک مطلب در دانش‌آموزان می‌شود.

مجموعه‌ی بعدی شاهنامه در انتشارات دبستانک تصویر دارد و کودکان می‌توانند از این کتاب‌ها برای پرده‌خوانی استفاده کنند. دو جلد اول این مجموعه برای کلاس اولی‌ها و بالاتر قابل خواندن است و 4 جلد بعدی برای کلاس دومی‌ها و بالاتر قابل خواندن است. یعنی کلاس دومی‌ها 6 جلد ابتدایی این مجموعه را می‌توانند بخوانند.

کتاب شاهنامه برای کودکان

کتاب‌های شعر و داستانی انتشارات دبستانک

انتشارات دبستانک کتاب‌های شعر و داستانی متعدد دیگری دارد که برای خواندن کلاس دومی‌ها مناسب است. می‌توانید این کتاب‌ها را به راحتی در سایت دبستانک dabes.ir ببینید و خریداری کنید.

ارسال پستی رایگان به همه جای ایران

انتشارات دبستانک کتاب‌های خود را با ارسال پستی رایگان به همه جای ایران ارسال می‌کند. حتی اگر یک کتاب خریداری کنید. بنابراین به راحتی می‌توانید بدون پرداخت هزینه ارسال کتابهای دبستانک را از سایت سفارش دهید و آن‌ها را به سرعت و سهولت دریافت کنید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.