// ۰۵ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۵۴

تصاویری از خانه‌های کوچک رویایی

 

در حالی که در کشورهای توسعه یافته اندازه خانواده به طور کلی کاهش یافته است، در برخی کشورها اندازه منازل خانوادگی با افزایش روبرو بوده است، بخصوص در ایالات متحده که میانگین اندازه خانه‌های تک خانوار از ۱۶۵ متر مربع در ۱۹۷۸ به ۲۳۰ متر مربع در ۲۰۰۷ رشد داشته است.

 

 

 

اختصاصی «تابناک با تو»؛ جنبش خانه کوچک (Small house movement) یک تعریف عمومی از جنبش معمارانه و اجتماعی است که طرفدار ساده زیستی در خانه‌های کوچک می‌باشد.

 

 

در حالی که در کشورهای توسعه یافته اندازه خانواده به طور کلی کاهش یافته است، در برخی کشورها اندازه منازلخانوادگی با افزایش روبرو بوده است، بخصوص در ایالات متحده که میانگین اندازه خانه‌های تک خانوار از ۱۶۵ متر مربع در ۱۹۷۸ به ۲۳۰ متر مربع در ۲۰۰۷ رشد داشته است. 

 

 

در امریکا به سال ۲۰۰۵، پس از طوفان کاترینا، مارین کوزاتو، کلبه‌های کاترینا را به عنوان جایگزینی برای یدکی‌های FEMA توسعه داد که از ۳۰۸ فوت مربع ۲۸ مترمربع شروع می‌شدند. هر چند اینها به عنوان راه حلی برای مناطق حادثه دیده ساخته شدند، اما کوزاتو بخاطر طراحیش بیشتر از سوی سازندگان پناهگاه‌ها مورد توجه قرار گرفت.

 

 

 

طی بحران اقتصادی ۲۰۰۷-۲۰۱۰ جنبش خانه کوچک بیشتر مورد توجه قرار گرفت چرا که خانه سازی را با روشی آسانتر در تهیه و نگهداری و سازگار با محیط زیست عرضه می‌کرد. باید توجه داشت که این امر، سهم بسیار ناچیزی را در تعاملات بنگاه‌های املاک دارد. چرا که تنها یک درصد از خریداران مسکن صاحب این خانه‌ها می‌شوند.

 

 

این خانه‌ها همچنین کاربردهای دیگری نیز دارند، استفاده از آنها برای اقوام سالخورده، استفاده به عنوان خانه‌ی تفریحی و یا خانه‌ی مهمان. گرایش به خانه‌های بسیار کوچک در کشورهای دیگر نیز رواج یافت؛ به طور مثال در ژاپن، که استفاده‌ی مناسب از فضا، ارزشی دوچندان دارد. خانه‌های کوچک علاوه بر هزینه کمتر، زندگی با پیچیدگی کمتر و تخریب‌های زیست محیطی کمتری را توسط ساکنان آنها رواج می‌دهند. اندازه معمولی یک خانه کوچک به ندرت از۴۶ متر مربع، تجاوز می‌کند.

 

 

در ادامه تصاویری از برخی خانه‌های کوچک و زیبا را برای شما قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

 

 

 

خانه‌های کوچک

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.