// ۱۹ مهر ۰۰ ، ۲۳:۵۰

تبلیغات محیطی چیست و چرا مهم است؟
 

تبلیغات محیطی چیست و چرا مهم است؟

تبلیغات محیطی به هر نوع تبلیغی گفته می شود که افراد آن را خارج از منزل خود میبینند و توجه شان به آن جلب می شود. محبوب ترین قالب تبلیغات محیطی بیلبورد است ، اما طیف وسیعی از گزینه های دیگر نیز وجود دارد.

اهمیت تبلیغات محیطی

ما هر روزه بیشتر زمان خود را در خارج از خانه سپری می کنیم، تقریباً یک سوم از طول روز خود را بیرون از منزل و یک سوم دیگر را خواب هستیم، بنابر این یک سوم آخر زمان کمی است که کسب و کارها بخواهند از طریق تلوزیون و امثال آن  نظر شما را نسبت به تبلیغات خود جلب کنند. از این رو تبلیغ  کنندگان  همیشه به دنبال فضاهای تبلیغاتی کم نظیر برای تبلیغ محصول و خدمات خود و رساندن پیام خود به مشتریان هستند.

اجزای تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی تقریباً می تواند هرآنچه که شما در خارج از منزل میبینید را پوشش دهد. تبلیغات محیطی بر محیط اطراف افراد تمرکز دارد و تاثیر آن قائل به شکل و فرمت آن تبلیغ است. به عنوان مثال تاثیر تبلیغات یک فیلم بر روی یک بیلبورد کنار جاده با تبلیغ آن بر روی بدنه اتوبوس متفاوت است.

تبلیغات محیطی می تواند یکی از خلاقانه ترین انواع تبلیغات باشد، چرا که می تواند به تصویر سازی و ایجاد ذهنیت از برند کمک فراوانی کند. مثلاً می تان گفت که موز تنها یک میوه نیست بلکه وسیله ای عالی برای تبلیغ مینیون هایی است که در کارتون های کودکان به رنگ موز هستند.

برترین فرم های تبلیغات محیطی

شما هر چقدر برای لیست کردن تبلیغات محیطی زمان بگذارید باز هم موارد زیادی از قلم خواهد افتاد چرا که هر چیزی می تواند فضایی برای تبلیغات محیطی باشد. اما طبق اعلام انجمن تبلیغات محیطی آمریکا، مهمترین فرم های تبلیغات محیطی به شرح زیر است:

·         بیلبوردها: شامل بیلبوردهای رایج، تابلوهای اعلانات و بیلوردهای دیجیتال.

·         ترانزیت: قطار، مترو ، اتوبوس، تاکسی و سایر تبلیغات مبتنی بر وسائط نقلیه.

·         مبلمان خیابانی: تبلیغات در ایستگاه های اتوبوس، پارکینگ های عمومی، کیوسک ها، صندلی ها و دستشویی های عمومی.

·         تبلیغات سینمایی: تبلیغات پیش از شروع فیلم و تبلیغات دیگر در اطراف سینما.

·         سایر تبلیغات محیطی.

به عنوان مثال وقتی شما در انتظار اتوبوس هستید، بدیهی است که تبلیغ یک کافی شاپ در ایستگاه اتوبوس نظر شما را به خود جلب می کند. چنانچه شما بعد از کار بخواهید برای رفع خستگی، یک قهوه بنوشید، اولین جایی که به ذهنتان خطور می کند کجاست؟ درست است، همان کافی شاپی که تبلیغات آن را در ایستگاه اتوبوس دیدید.

 

شواهدی برای اهمیت تبلیغات محیطی

طبق تحقیقات انجام شده :

سه چهارم افراد به بیلبوردهای تبلیغاتی توجه می کنند.

60 درصد افراد عقیده دارند که بیلبوردها و تبلیغات محیطی روش خوبی برای آگاهی از محصولات و خدمات جدید است.

تقریباً یک سوم افراد پس از دیدن تبلیغ یک محصول یا خدمت نسبت به خرید آن اقدام می کنند.

دلایل دیگر برای میزان اهمیت تبلیغات محیطی

نمی توان نسبت به هزینه بی تفاوت بود. CPM (هزینه به ازای هر بازدید) تبلیغات محیطی نسبت به سایر انواع تبلیغات بسیار کمتر است.

یک شرکت می تواند از تبلیغات محیطی برای اهداف مختلفی استفاده کند. به عنوان مثال به طور همزمان به منظور برندینگ و یا تبلیغ یک رویداد از آن استفاده کند.

می توان انبوهی از مخاطبان را هدف قرار داد که از طریق سایر رسانه های تبلیغاتی نمی توان به این مهم دست پیدا کرد.

تبلیغات محیطی می تواند سرگرم کننده باشد، شرکت ها روی این موضوع سرمایه گذاری می کنند تا تبلیغاتشان هم به یاد ماندنی و هم لذتبخش باشد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.