// ۰۱ تیر ۰۱ ، ۰۲:۳۱

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی - بررسی راه‌ ها

با توجه به شرایط حال حاضر موجود در دنیا، بسیاری از افراد برای پیشرفت خود و یا فرززندانشان، به فکر مهاجرت به کشوری هستند، که رفاه و آینده‌شان را تضمین کند.

مهاجرت به روش‌های مختلفی انجام پذیر است. برای انتخاب هر یک از این راه‌ها باید با آگاهی اقدام کرد و قبل از هرگونه اقدامی، بررسی‌های کامل انجام داد. همچنین شرایط مهاجرت به هر کشوری، طبق قوانین همان کشور و متفاوت با سایر کشورها است.

بنابراین فرد مهاجر حتما باید قبل از هر اقدامی، با افراد مسلط به قوانین کشور مقصد، مشورت کنند.

ما قصد داریم تا در این مقاله، به صورت مختصر درباره‌ی برخی روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی و برخی قوانین این کشور صحبت کنیم. در صورتی که به اطلاعات دقیق‌تری که مطابق شرایط مالی و... شما باشد، نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

با ما همراه باشید.

مهاجرت به قبرس شمالی

 

درباره‌ی قبرس شمالی

کشور قبرس، که با نام رسمی جمهوری قبرس شناخته می‌شود، در شرق دریای مدیترانه و در همسایگیِ کشورهای یونان و ترکیه قرار دارد.

این کشور همواره به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، مورد توجه بسیاری از حکمرانان و قدرتمندان جهان قرار گرفته بوده است؛ اما در نهایت، امپراتوری بریتانیا و ملکه الیزابت، آخرین صاحبان کشور زیبای قبرس شدند.

در سال 1960 استقلال جزیره‌ی قبرس، تحت قیومیت کشور‌های یونان، ترکیه و انگستان اعلام و تصویب شد.

پس از این اتفاق بزرگ، جزیره‌ی قبرس به دو بخش جمهوری ترک قبرس شمالی ( تحت حاکمیت ترکیه ) و قبرس جنوبی ( تحت حاکمیت یونان ) تقسیم شد. قبرس شمالی طبق قوانین و مقررات حاکم بر ترکیه اداره می‌شود.

واحد پولی رایج در این کشور، لیر ترکیه است؛ اما خرید، فروش و به طور کلی معاملات املاک و مستقلات در قبرس شمالی با واحد پولی انگلستان، یعنی پوند، انجام می‌گیرد.

شهریه‌ی دانشگاه‌ها نیز عموما با دلار پرداخت می‌شوند. پوند، واحد پولی‌ای است که دستخوش نوسانات بازار ارز، تورم و ... نمی‌شود. به همین دلیل یکی از سودآورترین انواع سرمایه گذاری‌ در قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است.

در سال 2021 در مجله‌ی فوربز اعلام شد که، بهترین مکان برای خرید ملک، قبرس شمالی است.

چند مورد از دلایلی که باعث شده تا بسیاری از افراد، مهاجرت به قبرس شمالی را انتخاب کنند، به شرح زیر است:

  • سهولت در اخذ اقامت
  • هزینه‌های پایین زندگی
  • امنیت بالا و پایین بودن نرخ جرم
  • آب و هوای مطلوب
  • قوانین حامی سرمایه گذاران

موارد مذکور باعث جذب سرمایه‌ از کشورهایی مانند آلمان، سوئد، روسیه، ترکیه، انگلستان و خاورمیانه به قبرس شمالی شده است. رشد اقتصادی به واسطه‌ی جذب سرمایه باعث شده تا قبرس ترک، به بهشت خانواده‌ها برای تحصیل، سرمایه گذاری و زندگی، در دنیا تبدیل شود.   

 

راه های اخذ اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

هدف هر فرد برای مهاجرت، مطابق برنامه ریزی‌ای که برای آینده خود دارد، متفاوت است؛ اما به طور کلی روش‌های دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی به شرح زیر است:

  1. تحصیلی
  2. سرمایه گذاری
  3. ازدواج
  4. خرید ملک
  5. فرزند آوری

برای اینکه بتوانید در بین موارد بالا، گزینه‌ی مناسب برای خودتان را پیدا کنید لازم است تا به بررسی شرایط بپردازید؛ که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • شرایط سنی
  • وضعیت مالی
  • مهارت‌های فردی

به طور مثال برای موردِ شرایط سنی، فردی ممکن است با توجه به شرایط سنی خود، امکان ورود به دانشگاه و ادامه‌ی تحصیل را داشته باشد و فرد دیگری ممکن است به لحاظ شرایط مالی، بتواند یک کسب و کار راه اندازی کند. همچنین امکان دارد که شرایط مالی فرد، تنها به اندازه‌ی خرید یک ملک و سکونت در قبرس شمالی باشد.

مهارت‌های فرد مهاجر تا حدود زیادی مشخص می‌کند که، آینده‌ی شغلی و درآمدی او در قبرس شمالی به چه صورت است.

بنابراین یکی از مراحل مهم برای اقدام به مهاجرت، در نظر گرفتن شرایط هر فرد است.

کارشناسان ما با بررسی اهداف و شرایط، برای رسیدن به مقصودتان، شما را به بهترین شکل راهنمایی و همراهی خواهند کرد.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

یکی از بهترین راه‌ها برای اخذ اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی، دریافت ویزای تحصیلی است. قبرس شمالی با دارا بودن دانشگاه بین المللی مدیترانه شرق و همچنین دانشگاه‌های معتبری همچون دانشگاه خاور نزدیک، از وجود بیش از 1000 کارمند و بیش از 15 هزار دانشجو از سایر کشورها، بهره می‌برد.

هزینه‌ها و شهریه‌های پایین این دانشگاه‌ها، با توجه به اعتبارشان و در مقایسه با هزینه‌ی تحصیل در سایر کشورهای اروپایی، دلیل مهمی شده تا دانشجویان از سراسر دنیا، در این کشور حضور پیدا کنند.

یکی دیگر از دلایلی که دانشجویان را جذب دانشگاه‌های قبرس شمالی کرده است، وجود برنامه‌های تبادل دانشجویی در این کشور، با دانشگاه‌های مطرح دنیا است.

طبق این طرح، افرادی که به لحاظ مالی توانایی تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای آمریکایی و اروپایی را ندارند، امکان تحصیل یک ساله در کشور مورد نظرشان را خواهند داشت.

همچنین دانشجویان دانشگاه‌های قبرس امکان دریافت بورسیه‌ی تحصیلی را دارند، که باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند به صورت تقریبا رایگان در این کشور تحصیل کنند.

در دانشگاه‌های موجود در قبرس شمالی، علاوه بر رشته‌های عام پسند مانند پزشکی، مهندسی، دندان پزشکی و ... رشته‌های خاص مانند انیمیشن، رباتیک و ... هم تدریس می‌شود. یکی دیگر از مزایای تحصیل در قبرس شمالی، عدم وجود شرط زبان برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها است.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در قبرس شمالی

همانطور که گفتیم، یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کشور زیبای قبرس شمالی، سرمایه گذاری در این کشور است.

برای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، نیازی نیست که حتما کسب و کاری راه اندازی کنید. چنانچه شما با یک شهروند قبرسی، در کسب و کار او شریک شوید هم، شامل دریافت ویزای سرمایه گذاری خواهید بود.

از آنجایی که محور اقتصاد این کشور بر پایه‌ی گردشگری می‌چرخد؛ بیزینس‌هایی که مرتبط با خدمات رسانی و یا تفریحات گردشگران باشد، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه گذاری قرار گیرد.

آب و هوای کشور قبرس شمالی به گونه‌ای است، که در این کشور، تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل وجود دارد. سواحل مرجانی، سنگی، جاده‌های کوهستانی و طبیعت بکر قبرس شمالی، از جاذبه‌های طبیعی این کشور می‌باشند. وجود هتل‌ها، کازینوها و کلاب‌ها از سوی دیگر به جذابیت این بهشت زیبا، افزوده است.

یکی از مسائلی که مورد توجه سرمایه گذاران در این کشور واقع شده، این موضوع است که برای دریافت اقامت دائم قبرس شمالی، الزامی برای حضور دائمی و فیزیکی فرد سرمایه گذار وجود ندارد.

تمامی دلایل مذکور باعث شده تا عمدتا در تمام فصول سال، گردشگران در این کشور حضور داشته باشند.

 اقامت قبرس از طریق خرید ملک

اقامت قبرس از طریق خرید ملک

خرید ملک در قبرس شمالی، نوعی سرمایه گذاری در این کشور است. ارزشمند بودن پوند که واحد پولی معاملات در قبرس است، همچنین رشد 10-20 درصدیِ ارزش ملک در این کشور، باعث شده تا خرید ملک فرایندی سودآور به حساب بیاید.

دلایل دیگری هم وجود دارد، که بسیاری از افراد را مجاب به انتخاب این روش برای مهاجرت به قبرس شمالی می‌کند؛ که در ادامه به صورت مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • امکان دریافت اقامت موقت با پرداخت تنها 30 درصد از کل مبلغ ملک
  • امکان پرداخت مابقی مبلغ ملک در اقساط بلند مدت و بدون بهره
  • مالیات اندک
  • عدم وجود قوانین پیچیده
  • وجود مردمانی صمیمی و خونگرم
  • وجود قوانین حامی سرمایه گذاران

گرچه ممکن است به نظر برسد، که خرید ملک در این کشور بسیار آسان است، اما قطعا نیاز است تا قبل از انجام هرگونه اقدامی برای سرمایه گذاری در قبرس ترک، با افراد مسلط به قوانین و مقررات این کشور، مشورت کنید.

به طور مثال برخی از املاک موجود در قبرس شمالی دارای سند اجاره ای هستند. این بدان معناست که ملک متعلق به دولت و یا اداره‌ی اوقاف است. امکان خرید چنین املاکی وجود ندارد و سرمایه گذار تنها می‌تواند به مدت 49-99 ساله آن‌ها را از دولت و یا اداره اوقاف اجاره کند.

املاکی که دارای این نوع اسناد هستند، اصلا مناسب سکونت نیستند و توصیه می‌شود برای ساخت هتل، اماکن تفریحی، خدماتی و ... استفاده شوند.

کارشناسان ما با تسلط کامل به تمامی مسائل و قوانین کشور قبرس شمالی، آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.