// ۱۹ آبان ۰۱ ، ۰۰:۱۹

آغاز ثبت نام دوره CBT موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد

دوره CBT

اهمیت شرکت در دوره CBT موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد

در درمان شناختی- رفتاری اعتقاد بر آن است که افکار و احساسات انسان نقش بنیادینی در رفتار فرد ایفا می کنند. بدین ترتیب اصلی ترین مبانی در مداخله درمانی شناختی- رفتاری به تاثیر افکار، باورها و نگرش های فرد در نحوه اعمال رفتار و احساسات اختصاص می یابد.

رویکرد شناختی- رفتاری (CBT) یک مداخله روانی- اجتماعی به شمار می رود که اصلی ترین هدف آن تغییر باورهای آگاهانه و ناخودآگاه، الگوهای فکری، رفتار و نگرش های انسان است. این رویکرد در خصوص دستیابی به اهداف و مقابله با مشکلات کمک شایانی می کند.

عمده تمرکز دوره CBT به تغییر نگرش­ها، افکار، باورها، رفتار مناسب، شکل گیری مجموعه ای از راهبردهای مقابله ای در خصوص حل مسائل مشکل سازد و بهبود روابط عاطفی اختصاص دارد.

به طور مختصر CBT نوعی رویکرد عملی تلقی می شود که ضرورت دارد درمانگر و مراجع در فرآیند جلسات درمانی آن حضور فعال داشته باشند. درمانگر و مراجع در قالب یک تیم در راستای شناسایی مشکلات فرد مراجعه کننده با یکدیگر به همکاری می پردازند و راه حل هایی را برای برطرف سازی چالش­ها و حل مسئله اتخاذ می کنند.

در اغلب موارد افکار منفی به صورت غیرواقع گرایانه شکل می گیرد. یکی از مزیت های حائز اهمیت شرکت در دوره CBT شناسایی و آگاهی از افکار منفی است که سبب شکل گیری الگوهای فکری سالم تر می گردد.

علاوه بر این، دوره CBT در درمان بسیاری از اختلالات و مشکلات رفتاری مؤثر واقع است.

 

معرفی شرکت در دوره CBT موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد

یکی از پرطرفدارترین دوره­های تخصصی مؤسسه آموزش عالی آزاد هفتاد، دوره شناختی- رفتاری یا CBT است.

در دوره CBT دانش پژوهان با مهارت های مختلف مقابله با مشکلات آشنا می شوند. این دوره جزء دوره‌های پایه ای مؤسسه آموزش عالی آزاد هفتاد قرار دارد و به دو شکل کوتاه مدت و بلند مدت اجرا می گردد.

از آنجایی که اغلب دانش پژوهان دوره CBT درمانگران هستند و فاقد زمان لازم برای شرکت در کلیه کلاس­های آموزشی می باشند، مؤسسه هفتاد امکان ثبت نام به صورت حضوری و غیرحضوری را مهیا کرده است.

بهتر است بدانید که دوره آموزشی CBT در بازه 60 الی 100 ساعت به طول می انجامد. این رویکرد درمانی می تواند به افراد مبتلا به بیماری­های روانی از افسردگی گرفته تا دردهای مزمن کمک شایانی نماید.

رویکردهای درمانی مهم در دوره CBT مؤسسه آموزش عالی آزاد هفتاد به شکل اصولی و به طور تئوری و عملی در اختیار دانش پژوهان قرار می گیرد. به عبارتی دیگر با شرکت در دوره درمان شناختی- رفتاری ضمن افزایش سطح علمی، امکان استفاده از تجربیات عملی اساتید و افراد مشهور در این حوزه درمانی فراهم است.

مؤسسه آموزش عالی هفتاد در پایان دوره به دانش پژوهان مجرب و دارای حداقل نمره قبولی، گواهینامه رسمی و معتبر را اعطا می کند. این گواهینامه مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد.

 

از سری مزایای شرکت در دوره CBT مؤسسه هفتاد می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • شکل گیری آگاهی نسبت به افکار خودکار
  • شناسایی واضح تر مشکلات
  • تمایز بخشی میان حقایق و افکار غیرمنطقی
  • درک اقدامات و انگیزه های بهتر دیگران
  • به چالش کشیدن مفروضات اساسی که ممکن است بالاشتباه شکل گرفته باشند
  • بررسی نحوه تاثیرگذاری تجارب گذشته بر احساسات و باورهای فعلی فرد
  • اتخاذ رویکرد مثبت تر در تفکر و درک واقعیت ها
  • یادگیری پروتکل های درمانی از شیوه مواجه و درمان در اختلالات مختلف

 

سرفصل­های دوره CBT موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد

  • درمان شناختی- رفتاری برای اضطراب فراگیر (GAD)
  • درمان شناختی- رفتاری برای اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)
  • اصول و مبانی درمان شناختی- رفتاری
  • درمان شناختی رفتاری برای وسواس (OCD)
  • درمان شناختی رفتاری برای افسردگی (MDD)
  • درمان شناختی رفتاری برای پنیک اتک (PANIC ATTACK)
  • درمان شناختی رفتاری برای اضطراب اجتماعی (SAD)

 

مخاطبین دوره CBT موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد

مؤسسه آموزش عالی آزاد هفتاد برگزار کننده دوره های گسترده­ای در حیطه سلامت روان است. هدف از شکل گیری دوره‌های مختلف فراهم آوری امکان کسب دانش کلیه مخاطبان بر اساس رویکرد و علاقه مندی‌های منحصر به فرد است.

اصلی‌ترین مخاطبان شرکت در دوره­های تخصصی روان‌شناسی مؤسسه آموزش عالی هفتاد شامل درمانگران، پژوهشگران، روانشناسان، دانشجویان رشته روان‌شناسی، علوم تربیتی و مشاوره، متخصصان بالینی، مشاوران و روانپزشکان می شود.

 

اساتید دوره CBT موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد

  • دکتر مهرنوش اثباتی: عضو رسمی انجمن علوم رفتاری بافتاری آمریکا
  • دکتر حمید یعقوبی: عضو هیئت مدیره انجمن روان‌شناسی ایران و دارای مدرک دکترای روانشناسی بالینی
  • دکتر حمید پور شریفی: دارای مدرک دکترای روان‌شناسی سلامت و عضو انجمن روان‌شناسی ایران
  • دکتر اعظم نوفرستی: مدرس دانشگاه شاهد تهران و عضو سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران
  • دکتر محمد همتی: روان‌شناس و مدرس دوره های روان‌شناسی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی

 

ثبت نام در دوره CBT موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد

اگر می خواهید به صورت حرفه ای در قالب درمانگر شناختی- رفتاری فعالیت کنید، می توانید با شرکت در دوره CBT مؤسسه هفتاد در وهله اول با مبانی، شیوه و تکنیک های درمانی شناختی و رفتاری آشنا گردید و در نهایت وارد مباحث رویکردها شوید.

مؤسسه هفتاد به منظور فراهم آوری شرایط برای شرکت کلیه متقاضیان امکان پرداخت بهاء دوره شناختی رفتاری در طی سه مرحله را مهیا کرده است.

برای ثبت نام در دوره CBT مؤسسه آموزش عالی ازاد هفتاد می توانید به وب سایت رسمی https://haftad.org مراجعه کنید.

شایان ذکر است دانش پژوهان می توانند تا یک ماه پس از اتمام کارگاه از لینک آفلاین و فایل‌های صوتی کارگاه بهره بگیرند. علاوه بر این، تیم مؤسسه هفتاد به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سؤالات دانش پژوهان هستند.

در خصوص دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه و تعداد روزهای دوره می توانید با شماره‌ی 021- 22 35  4000 تماس حاصل کنید.

آدرس: تهران- سعادت آباد- نبش خیابان آسمان دوم غربی- مجتمع توپاز- شماره 107

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.