// ۳۰ آبان ۰۱ ، ۰۲:۱۷

آشنایی با خدمات مالی و شرکت حسابداری

شرکت حسابداری

در یک موسسه حسابداری که به تازگی تاسیس می‌شود، یک نکته بسیار اهمیت دارد و آن هم گرایش داشتن به تخصص است. این امر برای هیچ کس قابل انکار نیست و یک شرکت مالی این موضوع را تایید می‌کند که در هر کسب وکاری داشتن افراد متخصص لازم است تا کسب و کار بتواند برای رسیدن به نتایجی بهینه‌تر امور مورد نیاز خود را به دست افراد کاربلد بسپارد. در همین راستا کارهایی وجود دارند که انجام آن‌ها تماما نیازمند افراد متخصص است. این کارها شامل مواردی مانند کارهای مدیریتی، امور مالی و حقوقی می‌شوند. از همین روست که  اکثر مدیران شرکت‌ها به دنبال این هستند که امور مالی خود را به شرکت حسابداری بسپارند و برای حل و فصل کردن خدمات حسابداری از این شرکت کمک بگیرند.

 

شرکت حسابداری چیست؟

شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که شرکت حسابداری چیست و چه وظایفی برعهده دارد؟ در جواب به این سوال ابتدا باید به این مورد اشاره کنیم؛ در شرکت و همچنین کسب و کارهایی که اموری مالی در آن‌ها زیاد و پیچیده است، مدیران مالی شرکت تلاش می‌کنند تا از روش‌هایی تخصصی و ایده‌آل برای حل این پیچیدگی‌ها بهره بگیرند. برای حل این مسائل کسب و کارها دو راه وجود پیش رو دارند که یا شرکت مدیران مالی استخدا کنند یا اینکه از خدمات مالی در حل مشکلات خود بهره‌مند شوند.

این گونه شرکت ها، در انجام دادن امور مالی و مالیاتی متخصص است و خدماتی مانند گزارش‌های تفصیلی، اظهارنامه مالیاتی، ارزش افزوده و.... را ارائه می‌دهد و در قبال این خدماتی که ارائه می‌دهد از شرکت و کسب و کار مربوطه حقوق دریافت می‌کند.

دسترسی به اسناد مالی شرکت

این شرکت برای انجام دادن امور مالی باید بتواند به تمام اسناد مالی دسترسی کامل را داشته باشد و همچنین باید مسئولیت آن‌ها را تمام و کمال برعهده بگیرد و موسسه حسابداری مد نظر باید در مدت زمان انجام کار حسابی حواسش به اسناد مالی باشد و در صورت بروز هرگونه مشکلی، باید عواقب این سهل انگاری را گردن بگیرد و برای رفع آن اقدام کند.

شرکت‌هایی هستند که به شکل تخصصی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و خدمات حسابداری را انجام می‌دهند و همین امر باعث می‌شود تا امور مالی شرکت به بهترین شکل ممکن ساماندهی شود و میزان خطاها به کمترین حد خود برسد.

 

موسسه حسابداری

 

وظایف شرکت حسابداری چیست؟

حال که با معنی و مفهوم کامل شرکت حسابداری آشنا شدید، زمان آن رسیده است که با وظایف که برعهده دارد و خدمات مالی آن نیز آشنا شوید. این شرکت باتوجه به کاری که انجام می‌دهد و خدماتی که ارائه می‌کند، به بخش‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود که این تقسیم بندی در دو بعد انجام می‌شود.

بعد اول، مربوط به نوع ارائه خدمات از مشاوره تا حسابرسی و در قدم دوم تمام خدمات مالی را در یک پکیج شامل می‌شود.

ارائه خدمات، از مشاوره تا خدمات حسابرسی

لازم است که بدانید بعضی از شرکت‌ها فقط در زمینه ارائه دادن مشاوره فعالیت دارند. این فعالیت می‌تواند درباره موضوعات مختلفی مانند حسابرسی شرکت، دادرسی مالیاتی، ارائه خدمات حسابداری و در آخر انتخاب بهترین نرم افزار مالی متناسب با کسب و کار و..... باشد.

این فعالیت‌ها و خدمات نام برده شده برای شرکت‌هایی که دارای مدیر مالی هستند، به این منظور که خدمات به بهترین شکل ممکن اجرا شوند، از شرکت‌های مشاور کمک می‌گیرند و از دانش تخصصی افراد برای بهتر شدن خدمات نام برده شده بهره‌مند می‌شوند.

نظارت مستمر

دومین موردی که درباره شرکت‌های خدماتی باید به آن اشاره کرد این است که مجموعه‌هایی وجود دارند که در قالب نظارت کردن مستمر، خدمات خود را ارائه می‌کنند. اینگونه شرکت‌ها با نظارت داشتن کامل بر روی تمام خدمات یک شرکت به شکلی مستمر اسناد و صورت‌های مالی را دائما زیر نظر می‌گیرند.

خدمات انجام شده توسط این شرکت‌ها علاوه‌بر نظارت، مشاوره نیز می‌تواند باشد و معمولا قراردادهایی یک ساله یا چند ماهه می‌بندند و از طرفی پیگیر اظهارنامه مالیاتی نیز هستند.

مجموعه کامل خدمات مالی

وظیفه بخش سوم شرکت‌ حسابداری ارائه دادن مجموعه کاملی از خدمات به مشتریان است. تمامی کسب و کارها می‌توانند امور مالی خود را به موسسه حسابداری بسپارند. در برخی موارد کسب و کارها می‌توانند یک نیرو به صورت تمام وقت یا نیمه وقت متخصص از شرکت استخدام کنند تا بتواند تمام امور مالی مربوط به مجموعه و کسب وکار را در خارج از مجموعه انجام دهد. از دیگر وظایف و اموری که در اینگونه شرکت‌ها انجام می‌شود می‌توان به مشاوره، نظارت، نصب نرم افزار، اجرای آن و..... اشاره کرد.

خدمات حسابداری

بعد تمام خدمات حسابداری

در بعضی از مواقع امکان دارد کار و وظیفه شرکت مالی شامل خدمات تخصصی باشد و یا اینکه قسمتی از خدمات را انجام دهد. خدمات مالی، به طور کلی به سه بخش تقسیم می‌شود که عبارت است از خدمات حسابداری و مالی، خدمات مالیاتی و خدمات اداری و پرسنلی. حال می‌خواهیم هر یک از این سه بخش را جداگانه و به شکل مختصر برای شما شرح دهیم:

خدمات حسابداری و مالی

این قسمت شامل خدماتی مانند امور پرسنلی و اداری، تهیه کردن صورت‌های مالی و بستن و مسدود کردن حساب‌ها، کنترل کردن و همچنین تجزیه و تحلیل حساب‌ها، مهیا کردن ترازنامه و دفترهای قانونی است.

خدمات مالیاتی

 وظیفه این بخش مربوط به تهیه و ارسال کردن اظهارنامه مالیاتی، تنظیم و ثبت کردن گزارش‌های فصلی، ثبت کردن اظهارنامه ارزش افزوده و دیگر خدماتی که با امور مالیاتی در ارتباط هستند.

 

خدمات اداری و پرسنلی

کارها و وظایفی که در این بخش انجام می‌شود عبارت است از ثبت نام بیمه‌ای، تهیه کردن و ارسال کردن لیست بیمه، تنظیم کردن و انعقاد انواع قراردادهای کارکنان، حضور و غیاب کردن کارمندان، ثبت کردن و تنظیم کارکرد کارمندان، کارت زنی، محاسبه کردن اضافه کاری و تعطیلات، پرداخت کردن حقوق و مزایا کارمندان و در آخر انجام دادن امور کارگزینی.

جمع بندی

اگر کسب و کاری دارید یا می‌خواهید کسب و کاری راه‌اندازی کنید سعی کنید برای بازخورد بهتر حتما از این شرکت‌ها کمک بگیرید. حال که با معنی شرکت حسابداری و وظایف آن آشنا شدید، بهتر است تا راه دشوار خود را سهل و آسان کنید و از افراد متخصص در زمینه‌های مختلف کاری خود بهره بگیرید تا بتوانید بهترین نتایج را حاصل کنید و همچنین کمترین میزان خطا و مشکل را در مواجه با مسائل مالی خود در موسسه حسابداری یا دیگر کسب و کارهایتان داشته باشید.

مشاورین تهران و شرکا همواره در تلاش و فعالیت هستند تا با ارائه بهترین خدمات و افراد متخصص، بتوانند پیشرفت و ترقی را همواره به کسب و کار شما هدیه دهند و آینده‌ای موفق برای شما رقم بزنند. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد وتا جای ممکن جوابگوی سوالات شما باشد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.