// ۲۸ تیر ۹۶ ، ۱۹:۱۳

آدامس جویدن چندان هم بی‌فایده نیست: تقویت عضلات دهان و زبان، خارج کردن باقیمانده‌های غذا از لابه‌لای دندان‌ها، فعال کردن قشر مغز و . . . دکتر نیکی، متخصص تغذیه، به صراحت می‌گوید: «استفاده به اندازه از آدامس‌های بدون قند طبیعی، می‌تواند مفید باشد.» اما مشکل از آن‌جایی شروع می‌شود که بعضی‌ها در آدامس جویدن، زیاده‌روی می‌کنند. ضمن این‌که آدامس‌هایی حاوی قند طبیعی نیز در بازار وجود دارند که سلامت دهان و دندان را واقعاً تهدید می‌کنند.

دکتر نیکی در این خصوص می‌گوید: «آدامس‌هایی که حاوی قندهای طبیعی مثل گلوکز هستند، به رشد باکتری‌های دهان کمک می‌کنند و خطر پوسیدگی دندان را به همراه دارند اما آدامس‌هایی که شیرین‌کننده مصنوعی دارند، قابل استفاده میکروب‌های دهان نیست و خطر چندانی نخواهند داشت.»

با این وجود، افراط در جویدن هر آدامسی، چه با قند طبیعی و چه با قند مصنوعی، خطرناک است. متخصصان تغدیه معتقدند جویدن بیش از حد آدامس جلوی تشنگی فرد را می‌گیرد و بدن را در معرض خطر کم‌آبی قرار می‌دهد. دکتر نیکی همچنین می‌افزاید: «این مسأله به خصوص درمورد کودکان ممکن است به عاملی برای کم‌غذایی و سوء تغذیه آن‌ها تبدیل شود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.