// ۲۰ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۵۳
بارداری نوزاد :تولد نوزادی که برادر خود را باردار بود

هند سرزمین عجایب است و این بار نیز شاهد یکی از نادرترین رویدادهای پزشکی در این سرزمین پهناور هستیم؛ نوزادی که باردار به دنیا آمد، برادر دو قلوی خود را در شکم داشت.

 بارداری نوزاد

بلافاصله پس از تولد این نوزاد که نامی ندارد، پزشکان تشخیص دادند که نیمه برادر دو قلوی وی با دو پا، یک بازو و سر درون شکم او قرار دارد.

 

1

 

پزشکان، کودک تازه متولد شده را مورد جراحی قرار داده و دوقلوی ۷ سانتی متری را از ناحیه شکم وی خارخ نمودند.

گفتنی است که رادیولوژیست، یک ماه پیش متوجه وجود توده ی غیرمعمولی درون شکم جنین در رحم مادر شده بود. همچنین باید اشاره کنیم که دوقلوی ناقص، جمجمه نداشته و فقط سر و مغز دارد.

 

2

 

مادر این کودکان، یک زن ۱۹ ساله ساکن مومبرا در کشور هند است. این رویداد پزشکی، به جنین در جنین موسوم است و به موجب آن جنین ناقص و انگلی در بدن نوزاد سالم رشد می کند. تاکنون تنها ۲۰۰ مورد از این مورد در سراسر جهان گزارش شده است.

 

3

 

با اینکه در بیشتر موارد این عارضه در همان ابتدای تولد تشخیص داده شده و توده انگلی از بدن نوزاد خارج می گردد، اما احتمال اینکه این جنین دوقلو تا چند دهه در شکم فرد باقی مانده نیز وجود دارد. از جمله می توان به مورد نادر فردی به نام «جنی کاواناق» اشاره نمود که تا ۴۰ سال جنین دوقلوی ۱۰ سانتی متری در شکم وی به حیات خود ادامه می داده.

هنگامی که این خانم برای دردهای شدید دوران قاعدگی به پزشک مراجعه می کند، پزشکان از مشاهده توده ای که صورت، چشم، دندان و موهای سیاه داشته بسیار متعجب می شوند.

خانم جنی در این رابطه بیان داشته که من برای او ناراحت نیستم زیرا مغز یا قلب نداشته. حتی ممکن بوده که مرا به کشتن بدهد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.