// ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۴

به جنگ با خشکی صورت برخیزید

گاهی اوقات مشکل پوست فقط تغذیه نامناسب می‌باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید مواد لازم ماسک صورت را از عطاری محل زندگی خود تهیه کنید.

این کرم با وجود روغن‌های طبیعی که در آن وجود دارند اصلا چرب نیست و مواد تشکیل دهنده آن را می‌توان تغییر داد، یعنی  شما می‌توانید به جای روغن بادام از روغن جوجوبا (انجیر وحشی) و به جای کره شیا (درخت روغن قلم) از کره کاکائو استفاده کنید. دکتر پوست می‌گوید: «کره شیا مرطوب‌کننده‌ای خوب و فوق‌العاده است که ویتامین آ موجود در آن بخاطر خاصیت‌های التیام بخش استثنایی اش شهره عام و خاص است. کره شیا بعضی از حالت‌های پوستی مانند لکه‌ها، چین و چروک‌ها و اگزما را بهبود می‌بخشد.» ویتامین‌ای موجود در روغن نارگیل نیز پوست را مرطوب کرده، خشکی‌اش را از بین برده و کمک می‌کند تا پوست جوانی خود را دوباره به دست بیاورد.

مواد تشکیل دهنده:

روغن نارگیل 4/1 فنجان

کره شیا 8/1 فنجان

عصاره آلوئه ورا 1 قاشق غذا خوری

روغن بادام 1 قاشق غذا خوری

روغن اسطو خودوس 5 تا 10 قطره


روش استفاده:

کره شیا و روغن نارگیل را حرارت دهید تا کاملا ذوب شده و به صورت مایع در بیایند. زیر اجاق را خاموش کرده و عصاره آلوئه ورا، روغن بادام و روغن‌های ضروری دیگر را به محلول مایعتان اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا این مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. اجازه دهید سرد شود، سپس آن را در یک بطری شیشه‌ای ریخته و نگهداری کنید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.