// ۰۹ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۰۱

یکی از انواع شاپرکها که در مکزیک، آمریکای مرکزی، جنوبی و تگزاس دیده میشود اندازه و شکل شگفت انگیزی دارد.طول بال آنها اغلب بین ۲۷ تا ۲۹ سانتیمتر است، و حتی به ۳۰ سانتیمتر هم می رسد.

 

 

شاپرکها با نام علمی بید که به آنها (شب پره) هم گفته میشود، گروهی از حشرات و مرتبط با پروانه ها هستند. بر اساس یک تحقیق شاید بتوان گفت در حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار گونه بید بر روی کره ی زمین وجود دارند.
 
شاید از خودتان بپرسید فرق بین پروانه و بید در چیست؟! 
 

 
یکی از اساسی ترین تفاوت بین بید و پروانه در شکل بدن آنها است. بیدها بدن ستبر، بزرگ و پر از کُرک دارند در حالیکه پروانه ها ظریف تر و بدون کرک و یا کم کرک هستند. بیشتر بیدها برخلاف پروانه ها اغلب شب ها فعالیت می کنند.
 
 
 
شاپرک
 
 
 
 یکی از انواع شاپرکها که در مکزیک، آمریکای مرکزی، جنوبی و تگزاس دیده میشود اندازه و شکل شگفت انگیزی دارد. طول بال این بیدها اغلب بین ۲۷ تا ۲۹ سانتیمتر است، و حتی به ۳۰ سانتیمتر هم می رسد. اسم این بید white witch است و به نوع Thysania agrippina تعلق دارد که تصاویری از آنها را خواهید دید.

 

 
 
شاپرک
شاپرک
 

 شاپرک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.