اگر حتی اندکی در جریان اتفاقات و جریاناتی که در صنعت خودرو میگذرد باشید خواهید دانست که نیاز داریم تا استفاده از سوختهای جایگزین را آغاز نماییم.
به گزارش پدال، سوزاندن سوختهای فسیلی مقادیر زیادی از آلودگی را وارد هوا میکند که وضعیت بغرنج سیارهمان را از این نیز بدتر میکند. درحالیکه کاستن از آلودگیهای صنعت خودرو تنها بخش کوچکی از آن چیزی است که برای حفظ زمین باید انجام دهیم، هنوز هم یک کار باید انجام شود و آن الزام خودروسازان به کاهش اثرات کلی کربن است.
قوانین دولتی در جهان خودروسازها را تحتفشار قرار داده و آنها را مجبور میکند تا مصرف سوخت و آلودگی کلی ساختههایشان را کاهش دهند. درحالیکه هیچ قانونی برای مجبور کردن خودروسازان به تغییر حالت از پیشرانههای احتراق داخلی به نیروی الکتریکی وجود ندارد اما قوانین مربوط به آلایندگی و مصرف سوخت شاید بهگونهای پیش رود که خودروسازان انتخابی نداشته باشند.
در حقیقت، طبق یک مطالعهای که توسط WEC (شورای انرژی جهانی) انجام شده، به منظور برآورده ساختن قوانین وضع شده تا سال ۲۰۲۰،۱۶ درصد همهی خودروهای فروخته شده باید الکتریکی باشند. در واقع تا سال ۲۰۲۰ باید از هر ۶ خودروی فروخته شده ۱ دستگاه الکتریکی باشد. WEC در حال حاضر از قوانین ایالاتمتحده، اروپا و چین بهره برده است. این سه کشور و اتحادیه بزرگترین بازارهای خودرویی دنیا هستند. در آمریکا ۱۶ درصد خودروها تقریباً برابر با ۹۰۰ هزار دستگاه است که اگر الکتریکی باشند تعداد زیادی به حساب میآیند.
خودرو الکتریکی
اگر بخواهیم صادق باشیم، رسیدن به این هدف چندان سخت نیست و احتمال موفقیت بیشتر است. خودروهای الکتریکی به سرعت در حال محبوب شدن هستند و محبوبیت آنها در سال ۲۰۲۰ بیشتر نیز خواهد بود. سختترین بخش دربارهی فروش این است که بسیاری از خودروهای الکتریکی باید وزن کم کرده و بر محدودهی حرکتی خود اضافه کنند. مردم هنوز هم از خرید یک خودرو الکتریکی بیزار هستند زیرا محدودهی حرکتی آنها کمتر است. برخی افراد نیز به خاطر طرز نگرش خود و دیگران از خرید اینگونه خودروها اجتناب میورزند.
خودرو الکتریکی
هرچند، تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و بسیاری از شرکتها ادعا میکنند که تا سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ خودروهایی با محدوده حرکتی بالای ۵۰۰ کیلومتر خواهند ساخت. آئودی یکی از این شرکتها است که کانسپت e-tron Quattro را محدوده حرکتی بالای ۵۰۰ کیلومتر را معرفی کرده است. بامو روی باتریهای با تراکم بالا کار میکند و همکاری با تویوتا نیز میتواند مثمر ثمر تر باشد. پورشه ادعا میکند که خودروی Mission E نیز محدوده حرکتی بالایی خواهد داشت.
خودرو الکتریکی
اما اگر خودروسازان بتوانند استارت ساخت باتریهای بهتری را به همراه زمانهای سریعتر شارژ بزنند ما شاهد حجم وسیعی از خودروهای الکتریکی در خیابانها خواهیم بود و میتوانیم به هدف فروش ۱۶ درصد خودروی الکتریکی تا آن زمان دست پیدا کنیم.