// ۰۷ مهر ۹۶ ، ۱۱:۲۱
چرا تیپ مارک زاکربرگ همیشه «افتضاح» است؟

شاید شما هم موافق باشید که طرز لباس پوشیدن مارک زاکربرگ، به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین مدیران دنیای تکنولوژی و جوان‌ترین میلیاردرهای جهان واقعا بد و ناراحت‌کننده است.

او هر بار که در مکان‌های عمومی و به‌ویژه در مراسم رسمی ظاهر می‌شود باید از نوع لباس پوشیدن خود شرمسار باشد.

زاکربرگ به عنوان بنیان‌گذار یک دنیای پرجمعیت مجازی یعنی فیس‌بوک باید بیشتر از این‌ها به ظاهر و طرز لباس پوشیدن خود اهمیت دهد. او تقریبا همیشه با یک تی‌شرت ساده توسی یا نوک‌مدادی و یک شلوار جین در انظار عمومی ظاهر می‌شود.

با اینکه انتظار می‌رود او کمی در این دیدگاه تجدیدنظر کند، اما هرگز این امر محقق نمی‌گردد. حتی در جدیدترین قرار ملاقات خود با مقامات ایالت متحده آمریکا که در روز دوشنبه در دلاوِر صورت پذیرفت، وی همان لباس‌های تاسف‌بار را پوشیده بود.

گفتنی است که در این جلسه مهم دولتی که حول محور ارائه راهکارهای اورژانسی در برابر بلایای طبیعی همانند توفان، سیل و زمین‌لرزه برگزار شده بود، فرماندار دلاور یعنی جان کارنی نیز حضور داشت.

پوشیدن این تی‌شرت در یک مراسم کاملا رسمی تا حدی بی‌احترامی به افراد حاضر در جلسه محسوب می‌شود. البته در کل زاکربرگ احترامی هم برای این افراد قائل نیست. وی همواره بر این موضع تاکید دارد که  فیس‌بوک یکی از بهترین راه‌حل ها برای رفع مشکلات بزرگ جهانی است.

به طور مثال، مدیرعامل فیس‌بوک اعتقاد دارد که قابلیت “Safety Check” در این شبکه اجتماعی می تواند برای یاری‌رساندن به حفظ امنیت جامعه کمک شایانی بکند. اما شواهد برخلاف این ادعا را ثابت می کنند.

مثال بارز برای ناکارآمد بودن ویژگی‌های ادعا شده توسط زاکربرگ، News Feed است که او ادعا می کند، منبع کاملی از انواع اطلاعات است اما در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحت کنترل افراد نامناسبی قرار داشت که منجر به پنهان ماندن واقعیت ها گشت.

در آخر هم اشاره کنیم، تی‌شرت و شلوار جین زاکربرگ می تواند به این مفهوم باشد که: «من قصد ندارم نظر کسی را به خود جلب کنم.» اما برخی منتقدان، این سبک لباس پوشیدن را به مفهوم دیگری برداشت می کنند؛ اینکه بازگو کننده این مفهوم است که: من زاده سیلیکون ولی هستم و هرگز افراد بزرگسال با پیراهن های یقه‌دار و لباس های رسمی را درک نمی کنم.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.