به گزارش فرادید، با اینکه این خبر از سوی سازمان توسعه تجارت به صورت رسمی اعلام نشده اما روال همیشگی به این ترتیب بوده که در هر دور از بسته شدن و بازگشایی سایت ثبت سفارش خودرو، مدلهای قدیمی حذف شده و جای خود را به محصولات تازه می دهند. گویا هر خودرویی که سه سال از زمان تولید و ورودش به ایران گذشته باشد، به دلیل آنچه برخی فعالان بازار« پاس نکردن استانداردهای لازم» عنوان میکنند از لیست حذف خواهند شد که مثال بارز آن را میتوان در ممنوعیت واردات تویوتا کورولا دید. اگر این امر باز هم بر طبق روال قبلی محقق گردد، احتمالا دامان محصولات کیا، هیوندای و تویوتا را خواهد گرفت چرا که عمده محصولات این شرکتها در ایران عمری سه ساله دارند. در عین حال بازار منتظر 10خودروی جدید است که گفته میشود پتانسیل خوبی برای فروش در بازار ایران دارند. این 10 مدل همگی از ساختههای برجسته و جهانی خودروسازان بهنام بوده و از اقسام سدان، هاچبک، کراساوور و مینیون هستند.
هوندا سیویک
سدان شهری کوچک و اسپورت ژاپنی در صورت ورود به بازار ایران میتواند یکی از گزینههای جدیدی باشد که به جای تویوتا کورولا، به انتخاب اول خریداران این رنج خودرویی تبدیل شده و فروش بالایی را تجربه کند. با توجه به سابقه خوب سیویک در ذهن خریداران ایرانی، تغییر ذائقه بازار از تویوتا به هوندا چندان دور از ذهن نیست.
پژو308
هاچبک شهری متوسط و محبوب شرکت فرانسوی قرار است با قیمتی حدودا 150 تا 180 میلیونی، رقیب مستقیم خودروهایی نظیر فولکس واگن گلف، تویوتا آئوریس و سئات لئون خواهد بود که همگی قرار است تا پایان سال وارد بازار ایران شوند. خلا حضور هاچبکهای اسپورت و بزرگ وقتی پررنگ میشود که ببینیم کشش بازار برای آلفا رومئو جولیتا چه اندازه گسترده است و حتی مدلهای 2014 این شرکت را میتوان به عنوان مدل 2017 فروخت!
هیوندای کونا
این کراساوور کرهای قطعا با ورود به ایران میتواند برگ برنده جدید هیوندای برای قبضه دوباره بازار خودروهای وارداتی بوده و با قیمت کمتر در مقایسه با تویوتا سیاچ-آر، خواهد توانست بخش بزرگی از افراد خاصپسند و مشتاق به خرید کراساوور را به سمت خود جذب کند. قیمت احتمالی کونا قطعا کمتر از 175 میلیون تومان نخواهد بود.
اوپل اینسیگنیا
سدان نیمه لوکس و بزرگ شرکت اوپل در صورت ورود مجدد به بازار ایران میتواند موفقیت بزرگی را به دست آورد به شرطی که تویوتا کمری یا نیسان ماکسیما به بازار ایران برنگردند. این خودرو که با طراحی و پلتفورمی یکسان با بیوک رگال ساخته و پرداخته شده، با قیمتی 250 تا 300 میلیونی قرار است به خریداران ایرانی عرضه شود.
سئات لئون
هاچبک اسپورتی و جسور شرکت سئات قرار است از اسپانیا به ایران بیاید و خلا محصولاتی نظیر آی30 هیوندای یا فولکسواگن گلف را در ایران پر کند. گرچه دور قبلی فروش این خودرو در کشور با یک ناکامی بزرگ همراه بود و لئون نتوانست علیرغم قیمت مناسب 155 میلیونی، به خوبی جای خود را در بازار ایران پیدا کند.
فولکسواگن پاسات
سدان متوسط و محبوب شرکت فولکسواگن در گونه آمریکایی خود قرار است به زودی با قیمتی 200 تا 240 میلیونی به خریداران ایرانی تحویل شود تا در یک نبرد تمام عیار با انبوهی از محصولات ژاپنی، فرانسوی و کرهای ربه رقابت بپردازد. هندلینگ و سواری بهتر این خودرو احتمالا برگ برنده پاسات در برابر خودروی موفقی نظیر رنو تالیسمان خواهد بود.
رنو اسپیس
مینیون شهری و مجلل شرکت رنو که همرده کیا کارنس بوده و تقریبا رقیبی در ایران ندارد، به عنوان یک خودروی خانوادگی 7 نفره گزینه جدید است که با قیمتی 200 میلیونی احتمال دارد فروش موفقی را در بازار ایران سپری کند. ظاهر زیبا، امکانات خوب و در عین حال گنجایش بالای اسپیس بهترین دلایل برای پیشبینی فروش موفق این خودرو در ایران است.
هوندا اچآر-وی
پرفروشترین کراساوور جهان با نرخ فروش 365 هزار دستگاه در شش ماهه اول 2017، اگر در ایران به مشکلات و مصائب برادر بزرگترش سی-آروی دچار نشود، به لطف قیمت مناسب و 160 تا 180 میلیونی خود میتواند فروشی چشمگیر را در بازار تجربه کند. این کراساوور کامپکت شهری که ظاهری خشن و اسپورت دارد، رقیب مستقیم پژو 2008 و هیوندای کونا است.
تویوتا کمری
سدان انقلابی و متوسط شرکت ژاپنی تویوتا یکی از مهمترین محصولاتی است که میتواند شرایط متفاوتی در بازار ایجاد کند و به شکلی گسترده همچون سه نسل قبلی خود، در ایران محبوب شود. قیمت مهمترین عاملی است که میتواند از موفقیت کمری ممانعت کند اما اگر همچنان بهایی کمتر از 250 میلیون تومان داشته باشد، احتمال موفقیتش به شدت بالاست.
دیاس7 کراسبک