// ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۲۴

زمزمه تولد دوباره این خودروی انگلیسی که از بهترین آفرودرهای جهان است، از سال 2011 و عرضه کانسپت دی سی100 شروع شده اما تردیدهای مختلف باعث شده تا جگوار لندروور فعلا تولید آن را آغاز نکند. با این حال روز گذشته چند روزنامه معتبر جهان از جمله ایندیپندنت و نیز سایت اوتوموتیونیوز از قول جری مک گاورن مدیرعامل این شرکت اعلام کردند، نسل جدید دیفندر تا ابتدای سال 2019 راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

 کوهنورد دوباره باز میگردد آن هم با ظاهر و باطنی کاملا جدید و متناسب با نیازهای روز. لندروور دیفندر که از ایران تا صحاری آفریقا و از آسیای میانه تا اروپا، آفریقا و آمریکای شمالی را با فروش بی نظیر و عملکرد حیرت انگیز در طول بیش از 33 سال به تحسین واداشت، پس از یک وقفه دو ساله، در قالب نسل دوم و جدید به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. دیفندر جدید که از ساختاری مشابه رنجروور اسپرت بهره می برد، از پلتفرمی تمام آلومینیومی و سبک سود برده و ضمن حفظ طرح کلاسیک بدنه، از آخرین یافته های بخش مهندسی پیشرفته شرکت جگوار لندروور استفاده کرده است.

عالم پیر دگرباره جوان می گردد!
به گزارش فرادید، زمزمه تولد دوباره این خودروی انگلیسی که از بهترین آفرودر جهان است از سال 2011 و عرضه کانسپت دی سی100 (DC100) شروع شده اما تردیدهای مختلف باعث شده تا جگوار لندروور فعلا تولید آن را آغاز نکند. با این حال روز گذشته چند روزنامه معتبر جهان از جمله ایندیپندنت و نیز سایت اوتوموتیونیوز از قول جری مک گاورن مدیرعامل این شرکت اعلام کردند، نسل جدید دیفندر تا ابتدای سال 2019 راهی بازارهای جهانی خواهد شد.
عالم پیر دگرباره جوان می گردد!

کار ادوایس وبسایت استرالیایی درباره این خودرو نوشته است که دیفندر جدید یک هیولای آفرودر واقعی و تکنولوژیک است که با طراحی اصیل و چشم نوازی که دارد می تواند موفقیت بزرگی را برای جگوار لندروور به ارمغان آورد. در عین حال افزودن بسیاری از تکنولوژی های روز در زمینه آفرود به این خودرو باعث شده تا علاوه بر توان ذاتی این محصول انگلیسی در عبور از موانع، فناوری نیز به بسته آفرودی دیفندر اضافه شود و از هر مانعی بر سر راه خود عبور کند.

عالم پیر دگرباره جوان می گردد!
این سایت ادعا کرده دیفندر مراحل آخر آزمایش های خود را می گذارند و به زودی با تکنولوژی به کار رفته در لندروور دیسکاوری و رنجروور اسپورت راهی بازارهای جهانی خواهد شد. سیستم کنترل کشش تطبیقی، ای بی اس توزیعی، کروز کنترل، دو دنده کمکی برای حرکت آفرودی به صورت سنگین و نیز انبوهی از سیستم های حفاظتی و پایدار یاز جمله مواردی است که در نسل جدید دیفندر به کار رفته است.
عالم پیر دگرباره جوان می گردد!
در بخش موتور این شرکت انگلیسی روی مدل های دیزلی متمرکز شده و دو نمونه از موتورهای دیزلی خود را از سری انجینیوم به خریداران پیشنهاد می دهد. دو موتور مذکور هر دو به تکنولوژی دو توربو مجهز بوده و با قدرت و گشتاوری بالا به میزان 177 و 237 اسب بخار و 430 و 500 نیوتن متر به خوبی قادر خواهند بود تا نیازهای این اس یووی مستحکم و راننده ماجراجوی آن را برآورده کنند. با وجود چشم انداز مثبت عرضه دیفندر جدید، دو نگرانی کلی درباره آینده این محصول نوین در بین مدیران جگوار لندروور وجود دارد.
عالم پیر دگرباره جوان می گردد!
مورد نخست به برگزیت، مسئله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نیز نحوه صادرات این محصول به بازارهای این قاره برمی گردد و در عین حال موضوع دوم نحوه قیمت گذاری دیفندر جدید است که با وجود استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در آن به نظر بالا و گران تمام می شود. آنچه روزنامه های انگلیسی مثل گاردین از قول مقامات جگوار لندروور نوشته اند این است که شرکت قصد دارد خط تولید دیفندر جدید را به جای انگلستان در کشور اسلواکی دایر کند تا مسئله صادرات به اتحادیه اروپا و پرداخت های مالیاتی این حوزه رفع گردد. در خصوص مورد دوم نیز شرکت تصمیم دارد با افزایش بهره وری، افزایش تیراژ تولید و نیز کاهش هزینه ها قیمت تمام شده دیفندر جدید را تا سطحی معقول کاهش دهد.
عالم پیر دگرباره جوان می گردد!
دیفندر که در طول سه دهه به واسطه طراحی ساده و کاربردی بدنه، دوام بالا، عملکرد حیرت انگیز در مسیرهای کوهستانی، بیابانی و برفی، و نیز قیمت ارزان علاوه بر مردم عادی به انتخاب نخست بسیاری از ارتش های جهان بدل شد، در نسل جدید علاوه بر موتورهای کم مصرف و بدنه ای قوطی کبریتی، به آخرین فناوری های ارتباطی، ایمنی و رفاهی صنعت خودرو مجهز بوده و با نمایی مدرن قصد دارد دوباره سلطه خود را در این بخش از بازار احیا کند.
عالم پیر دگرباره جوان می گردد!
گرچه فعلا انتقاداتی به ساختار بدنه و نیز شاسی جدید این خودرو که اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست وارد شده است. گویا به کارگیری آلومینیوم در شاسی این خودرو این ترس را در منتقدان به وجود آورده که دیفندر جدید به اندازه کافی در مسیرهای پردست انداز، سخت و کوهستانی کارایی نداشته و در جذب ضربات و عبور از موانع شکست بخورد.
عالم پیر دگرباره جوان می گردد! 
در نهایت اینکه طبق شنیده های سایت کار اند درایو علاوه بر نسخه 5درب، دو درب و 4درب پیکاپ، احتمالا دیفندر جدید به صورت کابریو نیز تولید خواهد شد تا پس از نیسان مورانو و رنجروور ایووک سومین خودرویی باشد که با این شکل ظاهری به بازار عرضه می شود. در پایان آلبومی از خودروی محبوب دیفندر را می توانید ورق بزنید. 
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.