// ۱۲ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۵۴

توصیه‌هایی برای مراقبت بیشتر از ناخن‌ها

ناخن‌ها همیشه در معرض دید هستند و همین باعث می‌شود که آنها در مقابل کوچکترین آسیب، شکننده شوند. در عین حال ناخن ها بازتاب دهنده شخصیت هر فرد هستند و می‌توانند مثل یک کارت ویزیت معرف شخصیت شما باشند.

چطور ناخن‌های بی عیب و نقصی داشته باشیم

ناخن ها برای خانم‌ها، چیزی فراتر از یک عضو بدن است؛ چرا که سمبل زیبایی، شیکی و ظرافت آنها نیز به حساب می‌آید. البته ناخن ها برای آقایان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر به خوبی از ناخن‌های‌تان مراقبت کرده باشید، قطعا این نکته از دید نکته سنج خانم‌ها پنهان نمی‌ماند و مورد تحسین سایرین نیز قرار خواهید گرفت.برای آن که ناخن‌های بی‌عیب و نقصی داشته باشید، می‌توانید توصیه‌های زیر را در زندگی اجرا کنید:

*هر بار که قرار است فعالیتی انجام دهید که ممکن است به ناخن‌های‌تان آسیب برساند (مانند شستن ظروف یا پاک کردن دیوار)، بهتر این است که حتما دست‌کش بپوشید. حتی سخت‌ترین و مقاوم‌ترین ناخن‌ها وقتی در معرض رطوبت و مواد شیمیایی قرار می‌گیرند، ضعیف و شکننده می‌شوند.

* خیلی از افراد عادت دارند که ناخن های‌شان را بجوند. ولی این عادت ناپسند، به هیچ وجه برای ناخن‌های‌تان خوب نیست. و اگر در مکانی عمومی چنین کاری را انجام دهید، به شخصیت شما نیز لطمه می‌زند.

*اگر نمی‌خواهید ناخن‌های دست یا پای تان را کوتاه کنید، آنها را سوهان کشیده و مرتب کنید و به آنها فرم بدهید.

*وقتی لاک می‌زنید، سعی کنید تا لایه نازکی لاک روی ناخن‌های‌تان قرار دهید. اگر قطر زیادی لاک روی ناخن‌های‌تان بمالید، لایه سفتی روی ناخن‌تان تشکیل می‌شود. برای پاک کردن لاک ها هم اول ناخن‌ها‌ی‌تان را مرطوب کرده و بعد پنبه‌ای را به لاک پاک کن آغشته کنید و آن را به روی ناخن‌های‌تان بکشید و از ته به سمت سر ناخن حرکت کنید.

*توصیه می‌شود تا همیشه قبل از لاک زدن، از بیس و لایه‌ای محافظتی بر روی ناخن‌تان استفاده کنید. این کار ناخن‌های شما را تقویت می‌کند و به آنها برق بیشتری می‌دهد و دوام لاک را هم بیشتر می‌کند.

*وقتی دست‌های‌تان را می‌شوئید، از آب سرد استفاده کنید و نه آب گرم. سعی کنید که بعد از حمام کردن، ناخن‌های‌تان را کوتاه کنید؛ چون بعد از حمام، ناخن‌ها نرم تر هستند. برای تمیز کردن زیر ناخن‌ها‌ی‌تان، از یک مسواک که آن را با آب و بیکربنات خیس کرده‌اید استفاده کنید.

*برای سفید کردن ناخن‌های‌تان، کافی است دو بار در هفته و هربار برای ده دقیقه ناخن‌های‌تان را در ترکیبی از ۲۵۰ سی سی آب گرم و یک قاشق آب اکسیژنه قرار دهید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.