// ۱۰ مهر ۹۶ ، ۱۰:۵۵
حضور جمعی از جن ها در مراسم تاسوعا و عاشورا +عکس

برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در محرم همراه با سنت هایی هست که برخی از انها بسیار عجیب و غوغایی میباشد. دسته جنی ها سال جاری نیز هم چون سال های گذشته در کاروانِ تعزیه شهرستان نوش آباد کاشان حضور دارند.یکی از شهرهایی که سوگواری برای امام حسین «ع» به صورتی گسترده در آن برگزار می‌شود

شهر نوش آباد از توابع آران و بیدگل در کاشان هست. در این شهر مراسم های سوگواری سنتی شامل سقاخوانی، کتل، تعزیه خوانی، مراسم خیل عرب و خیمه سوزی، سقایی وچاووش خوانی و کشته برداری همراه با آئین خاصی برگزار میشود.یکی از اتفاقاتی که در تعزیه های این شهرستان رخ می‌دهد، حضور نقش آفرینانی، در نقش جنی هاست.

در مورد حکایت حضور زعفر جنی در کربلا نقل می‌کنند که او برای خود مجلس عروسی برپا کرده بود و بزرگان طوایف جن را دعوت و خود بر تخت شادی و عیش نشسته بود.در همین حال ناگهان متوجه شد که از زیر تختش صدای گریه و زاری می‌آید. زعفرجنی پرسید کیستکه در وقت شادی، گریه می‌کند؟!

در این هنگام دو نفر از جنیان حاضر شدند و گفتند: ای امیر! وقتی که ما را به فلان شهر فرستادی، گذرمان به رود فرات افتاد که اعراب به آن نواحی نینوا میگویند. ما دیدیم که در آن جا لشکریان زیادی از آدم‌ها جمع شده و در حال جنگ میباشند. وقتی که نزدیک آنان شدیم، دیدن کردیم که حضرت حسین بن علی علیه السلام،

حضور جمعی از جن ها در مراسم تاسوعا و عاشورا +عکس

به گزارش چفچفک پسر همان آقای بزرگواری که ما را مسلمان کرده هست، یکه و تنها بر نیزه بی کسی تکیه داده و به چپ و راست خود نگاه میکرد و می فرمود آیا یاری دهنده ای هست تا ما را یاری دهد؟! و نیز شنیدم که اهل و عیال آن عالیجناب، فریاد العطش العطش بلند کرده بودند. وقتی که این واقعه وخیم را دیدن کردیم فی الفور خود را رساندیم تا شما را خبر نماییم که حالا پسر رسول خدا «ص» را به شهادت میرسانند.

زعفر جنی به محض اینکه این‌ها را شنید، تاج شاهی را از سر خود برداشت و لباسهای دامادی را از تن خارج و طوایف گوناگون جن را با سلاح های آتشین حاضر کرد و همگی با شتاب به سوی کربلا حرکت کردند.اما زمانی که به نزد امام حسین رسیدند، او فرمود: ای زعفر زحمت کشیدی! خدا و رسولش از تو خوشنود باشند.

خدمت تو مورد قبول درگاه حق باشد اما لازم نیست که زحمت بکشید، شما برگردید.خداوند چنین نخواسته هست و باید به لقای حضرت دوست برسم. اگر من در جای خود بمانم خداوند به وسیله چه کسی این مردم نگونبخت را مورد آزمون قرار دهد؟ و چطور ازکردار زشت خود با خبر خواهند شد؟

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.