// ۱۴ آبان ۹۸ ، ۰۰:۰۰

 

در یک مطالعه بین المللی با راهنمایی دانشگاه Bergen، محققان قصد داشتند پی ببرند که چگونه اضافه وزن ( BMI بالای 25 ) و چاقی (BMI بالای 30 ) خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان را افزایش میدهند.

 این مطالعه نشان داد که اگر شما قبل از 40 سالگی دارای اضافه وزن باشید ، خطر ابتلا به سرطان های زیر با درصد های مختلف در شما افزایش میابد :

  • 70 درصد برای سرطان اندومتر
  • 58 درصد برای سرطان سلول کلیوی در مردان
  • 29 درصد برای سرطان کولون در مردان
  • 15 درصد برای تمام سرطان های مربوط به چاقی ( هر دو جنس )

پروفسور Tone Bjorge در بخش سلامت و مراقبت عمومی دانشگاه Bergen ، میگوید : " چاقی یک عامل خطر تایید شده برای چند سرطان میباشد. در این مطالعه ، ما بر روی درجه ، زمان و مدت اضافه وزن و چاقی و ارتباطشان با خطر سرطان متمرکز شده ایم. "این مقاله در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شده است.

چاقی با گذشت زمان ، خطر ابتلا به سرطان را افزایش میدهد

در این مطالعه ، محققان افراد بالغ را قبل از اینکه در آنها سرطانی تشخیص داده شود در دو آزمایش یا بیشتر که حداقل سه سال فاصله داشتند ، مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد بطور میانگین حدود 18 سال مورد بررسی قرار گرفتند.

شرکت کنندگان چاق (BMI بالای 30) در اولین و دومین آزمایش سلامت در مقایسه با شرکت کنندگان با BMI طبیعی بالاترین خطر را برای ابتلا به سرطان های مرتبط با چاقی داشتند.

Bjorge میگوید : " بعلاوه با گذشت زمان در افراد چاق خطر ابتلا به سرطان های مرتبط با چاقی 64 درصد در مردان و 48 درصد در زنان افزایش یافت. "

از افزایش اضافه وزن اجتناب کنید

چاقی یک چالش جهانی بوده و با افزایش خطر ابتلا به چند نوع مختلف سرطان همراه میباشد. نتایج حاصل از این مطالعه نشان دادند که افراد بالغ دارای اضافه وزن و چاق دارای افزایش خطر ابتلا به سرطان های پستان پس از یائسگی ، اندومتر ، سلول کلیوی و سرطان کولون میباشند.

Ton Bjorge میگوید : " پیام کلیدی ما این است که اجتناب از اضافه وزن ممکن است یک روش سلامت عمومی مهم برای کاهش خطر ابتلا به سرطان باشد. "

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.