// ۰۵ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۰۰

آرایشگر حرفه‌ای صورت خودتان باشید: آرایش صورت

آرایشی زیباست که به چشم نیاید یا اگر به چشم می‌آید باید آنقدر با اجزا، رنگ و صورت هماهنگ باشد که باهم یک ترکیب زیبا بسازند نه یک تابلوی نقاشی با هزار رنگ و برق. آراستن صورت یکی از ظریف‌ترین کارهاست اما با کمی دقت و رعایت نکات کاربردی می‌توان بهترین و به روز‌ترین متدهای‌ آرایشی را تجربه کرد.

 

 

فقط کافی است تصویر‌های ذهنی که از قبل داشته‌اید، دور بریزید و با اشتباه‌هایی که می‌کردید، آشنا شوید. اشتباه‌هایی که نه تنها شما را زیبا نمی‌کرد، بلکه باعث می‌شد آرایشی پر از رنگ و درخشان داشته باشید؛ آرایشی که حتی باعث می‌شد قیافه‌تان خیلی بد به نظر بیاید و همه اعتماد به‌نفس‌تان را از بین ببرد. پس اگر می‌خواهید آرایشگر حرفه‌ای صورت خودتان باشید، این نکات ریز اما کلیدی آرایشگران معروف دنیا را رعایت کنید.

 

سراغ هر محصولی نروید
قبل از اینکه کرم پودر بزنید و آرایش را شروع کنید، حواس‌تان به کرمی که انتخاب می‌کنید، باشد. بسته به نوع پوست صورت باید از کرم زیر آرایش استفاده کنید. مثلا اگر پوست‌تان چرب است، از کرم مرطوب‌کننده و اگر پوست‌تان خشک است، از کرم چرب استفاده کنید. اگر پوست‌تان چرب است، از کرم چربی‌دار استفاده نکنید؛ چربی در چربی ترکیبی روان وبراق روی صورت شما درست می‌کند و از همان پایه آرایش‌تان بهم می‌ریزد. اگر پوست‌تان هم زیادی خشک است، کرم مرطوب‌کننده کار شما را راه نمی‌اندازد. صورت خشک آرایش و کرم پودر را خوب نمی‌پذیرد و انگار همه چیز روی هواست و به دل پوست نمی‌نشیند.

 

سفیدک نزنید
مهم‌ترین و اولین مرحله در آرایش انتخاب کرم پودر پایه است. بزرگ‌ترین اشتباه این است که هر کس با هر رنگ صورت از کرم پودر سفید استفاده کند. با این کرم پودر رنگ صورت بیش از حد سفید و روشن می‌شود و تضاد عجیبی با رنگ گردن، موها و دست‌ها پیدا می‌کند. بهترین انتخاب، کرم پودری است که یک درجه از پوست تیره‌تر باشد؛ نه روشن‌تر و نه تیره‌تر. کرم ‌پودر روشن رنگ صورت را می‌پراند و کرم‌پودر خیلی تیره رنگ صورت را خفه می‌کند.

 

جوش ها را پنهان کنید
جوش صورت بدترین اتفاقی است که قبل از یک ‌مهمانی سرش بیرون می‌زند و باعث عذاب می‌شود اما آن را خیلی راحت می‌توانید پنهان کنید. لطفا پوشاندن جوش صورت با سفیدکننده روشن را فراموش کنید. کرم پودر روشن یا پنکیک سفید باعث می‌شود روی جوش یک تپه بسازید و بیشتر به چشم بیاید. متخصصان آرایش معتقدند با کمی کرم پودر تیره می‌توانید جوش را پنهان کنید. اندازه خود جوش کرم‌ بردارید و به مدت پنج دقیقه بگذارید بماند. بعد آن را با دست محو کنید و بعد روی آن را با کرم پودر موردنظر بپوشانید.

 

روی مژه‌ها خانه نسازید
ریمل مهم‌ترین وسیله آرایش چشم است. مژه را می‌توانید با ریمل یکدست، سیاه و زیباتر کنید. البته به شرطی که روی چشم‌های‌تان خانه نسازید. خانه‌سازی اصطلاحی است که آرایشگرها به ریمل‌های لخته شده و گلوله گلوله شده روی مژه‌ها می‌گویند. برای اینکه ریمل روی مژه‌های‌تان گلول گلوله نشود باید اول مژه‌ها را از پشت پلک و وقتی به پایین نگاه می‌کنید، ریمل بزنید و بعد با چشم باز و از انتهای مژه‌ها شروع کنید. هیچ وقت روی ریمل، ریمل نزنید. اگر می‌خواهید آرایش‌تان را تجدید کنید اول چشم‌ها را تمیز کنید و بعد دوباره روی آن ریمل بزنید. ریمل گلوله گلوله شده روی چشم به هیچ وجه زیبایی ندارد و حتی می‌تواند چشم‌های شما را ریز‌تر و بسته‌تر نشان دهد.

 

این مدل سایه را فراموش کنید
اصلا می‌دانید سایه‌های طبقه‌ای و پله پله چند سال است که از مد افتاده؟پس اگر می‌خواهید آرایش‌تان به روز و زیبا به نظر برسد، دیگر دور این مدل سایه را خط بکشید. آرایشگرهای معرو ف دنیا معتقدند بهترین نوع سایه ترکیبی از چند رنگ بدون تشخیص رنگ‌ها از همدیگر است. شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد اما اصلا این طور نیست. فقط کافی است چند رنگ مناسب صورت و لباس‌تان انتخاب کنید و رنگ‌ها را به کمک برس محو کنید؛ طوری که هیچ خطی از رنگ‌ها مشخص نباشد و بین بقیه رنگ‌ها جدایی نیندازد. قبل از اینکه سایه بزنید هم روی پلک را با پنکیک بپوشانید تا پلک‌ها یکدست باشد و سایه‌ها به اصطلاح روی پلک راه نیفتد.

 

خط‌کشی نکنید
خط چشم مثل ریمل باعث زیبایی چشم می‌شود اما خط چشم‌های شکسته شکسته و بریده بریده و بیش از حد پهن هیچ کمکی به زیبای شما نمی‌کند. در آرایش چشم بعد از اینکه سایه زدید و قبل از ریمل زدن باید خط چشم بکشید. بسته به نوع چشم‌تان باید نوع خط چشم را انتخاب کنید. اگر چشم‌های‌تان درشت است، از خط چشم پهن و اگر چشم‌های‌تان ریز است، از خط چشم نازک استفاده کنید. خط چشم بیشتر برای پلک بالاست اما اگر اصرار دارید زیر پلک پایین هم خط بکشید، حواس‌تان به اندازه و پررنگی آن باشد. یک خط چشم پهن و پر رنگ برای پلک پایین اصلا مناسب نیست. سعی کنید خط پلک پایین را نازک و کمرنگ بکشید و طوری نشود که انگار زیر چشم‌های‌تان خط کشیده‌اید و خواسته‌اید یک جای مهم را نشان بدهید.

 

 

آرایشی پر از رنگ و درخشان

ریمل مهم‌ترین وسیله آرایش چشم است:آرایش صورت

 

 

مژه‌های‌تان را نشکنید
درست است استفاده از فرمژه خیلی در ریمل زدن به شما کمک می‌کند اما مژه‌های شکسته به بالا هیچ زیبایی ندارد. قبل از استفاده از فر مژه چند ثانیه قسمت پلاستیکی آن را با سشوار گرم کنید و بعد از آن استفاده کنید. این طوری مژه‌های‌تان نمی‌شکند و مثل شاخه‌های باد خورده هر کدام به یک طرف نمی‌رود.

 

ترک‌های لب را مخفی کنید
قبل از اینکه روی لب‌های‌تان رژ بزنید باید کارهای زیرسازی را انجام بدهید. مثلا اگر لب‌های‌تان خشک و پوسته پوسته است، حتما با لوسیون یا پماد ویتامین A خشکه‌ها را برطرف کنید و بعد روی آن رژ بزنید. بگذارید پماد ۱۵ دقیقه روی لب بماند تا پوست‌ها کاملا نرم شود. اگر روی لب خشک و پوسته پوسته رژ بزنید، انگار روی زمین ترک خورده کویر سیمان کشیده‌اید.

 

درست رژگونه بزنید
رژگونه مصالح ساختمانی نیست که با آن روی گونه‌های‌تان پله بسازید. رژگونه قرار است آرایش شما را کامل و زیبا کند. در قدم اول در انتخاب رنگ رژگونه دقت کنید. اگر رنگ صورت شما تیره است، از رنگ‌های قهوه‌ای و تیره دوری کنید و سراغ رنگ‌های آجری و تن هلویی بروید. اگر هم پوست سفیدی دارید، ترکیب رنگ‌های صورتی و هلویی بهترین انتخاب است. برای رژگونه زدن از یک برس بزرگ استفاده کنید. برس‌های کوچک باعث می‌شود روی گونه شما خط بیفتد. رژگونه را نباید خیلی پر رنگ و نمایان بزنید. رژگونه پررنگ و براق روی گونه‌های‌تان پله می‌سازد. از همان برس رژگونه به دو طرف گونه و زیر چانه و بالای پیشانی هم بزنید.

 

رژتیره نزنید
در انتخاب رنگ رژ خیلی دقت کنید. رژ زدن یعنی مهر پایان کار یک آرایش. پس بهتر است این مهر تکمیل‌کننده کارتان باشد نه اینکه باعث تخریب شود. رنگ رژ لب باید با رنگ پوست‌تان تضاد ایجاد کند. اگر رنگ پوست‌تان سفید است باید از رنگ‌هایی که تن صورتی پر رنگ و قرمزی دارند، استفاده کنید. اگر رنگ صورت‌تان تیره است باید از رژهای هلویی و نارنجی روشن استفاده کنید. حواس‌تان باشد رنگ قهوه‌ای برای پوست‌های تیره اصلا مناسب نیست.

 

همان‌طور که رنگ‌های صورتی کمرنگ و هلویی کمرنگ به هیچ‌وجه به پوست‌های سفید نمی‌خورد. برای ماندگار شدن رژ روی لب هم یک ترفند ویژه انجام دهید؛ اول لب‌تان را با یک مرطوب‌‌کننده لب ماساژ دهید و بعد روی آن پنکیک بزنید. رژ را روی پنکیک بزنید. این طوری ماندگاری رژ بیشتر می‌شود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.