// ۱۳ شهریور ۹۶ ، ۲۳:۴۶

رسانه کلیک : الون ماسک بنیان‌گذار تـسلا معتقد است که هوش مـصنوعی می‌توانـد به بـزرگترین تـهدید بـرای زندگـی انسـان‌ها تبدیل شود.
به گزارش رسانه کلیک؛ به نقل از theguardian، مدیر تسلا می گوید: «کره شمالی در صدر نـگرانی‌های ما قرار ندارد، بلکه این هوش مصنوعی است که از طریق شروع جنگ جهانی سوم می‌تواند زندگی بشر را نابود کند».

این صحبت‌های الون ماسک در پی سـخنان رئـیس جمهور روسیه بیان شد. ولادیمیر پوتیـن روز جمعه در جـمع دانشـجویان این کشور گفت: «هوش مصنوعی، آینده‌ی حکمرانی بر جهان را رقم خواهد زد. تولید هوش مصنوعی فرصت‌ها و تهدید خارق العاده ای را پیش رو می‌گذارد که پیش بینی کردن آن سخت است».

پوتین در ادامه توضیحاتش گفت: «هوش مصنوعی تنها برای آینده‌ روسیه نیست بلکه آینده‌ بشر را رقم می زند. روسیه همانطور که فناوری هسته‌ای را در اختیار دیگر کشورها قرار می‌دهد، آماده است دانش خود در زمینه هوش مصنوعی را نیز به دیگران منتقل کند».
در پی این صحبت‌ها الون ماسک، چهره معروف در دنیای فناوری با ابراز نگرانی از تهدیدات هوش مصنوعی گفت: «به نظر من جاه طلبی‌های هسته‌ای کره شمالی کمتر از صحبت‌های پوتین نگران کننده است. اگر پیونگ یانگ موشک هسته‌ای خود را راه اندازی کند، خودکشی خواهد کرد، اما هوش مصنوعی می‌تواند برای همه بسیار خطرناک باشد».
گفتنی است؛ مدت زیادی است که الون ماسک نسبت به استفاده از هوش مصنوعی توسط قدرت طلبان هشدار می‌دهد. او ماه پیش یکی از صد نفری بود که در نامه‌ای از سازمان ملل خواست تا جلوی توسعه ابزارهای هوشمند جنگی معروف به «ربات‌های قاتل» را بگیرد.
این متخصصان که خواستار ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در کنترل تسلیحات هستند، در این نامه نوشتند: «همین که این فناوری توسعه یابد، باعث می‌شود جنگ‌ها و درگیری‌های نظامی در وسعتی که هرگز مشاهده نشده است، گسترش یابد و مقیاس زمانی این گسترش بسیار سریعتر از آن است که انسان‌ها بتوانند خطر آن را درک کنند».
به گفته این متخصصان، این سلاح‌ها می‌توانند ابزاری برای ترور انسان ها باشند و تروریست‌ها از آن علیه مردم بی گناه استفاده می‌کنند. ضمن آنکه این خطر با هک شدن چنین سلاح‌هایی برای مقاصد ناخوشایند دوچندان می شود.

منبع:rekhabshahar.com

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. محمدرضا حمیدی | ۲۰ آذر ۹۶ ، ۱۹:۳۵ | لینک
    Like
    • | ۲۰ آذر ۹۶، ۱۹:۴۹
      سپاس