// ۱۲ آبان ۹۸ ، ۱۶:۳۲

دانشمندان دانشگاه گریفیت از CRISPR-Cas9 برای هدف گیری و درمان موفقیت آمیز تومورهای سرطان گردن رحم در داخل بدن (از طریق تزریق به موش های زنده و دارای تومور) با استفاده از نانوذرات استفاده کردند.پروفسور نیگل مک میلان محقق این پژوهش ، گفت : " این اولین درمان برای هرگونه سرطان میباشد که از این فناوری استفاده میکند."

" این نانوذرات ، ژن ایجاد کننده سرطان را در سلولهای سرطانی جستجو می کنند و با استفاده از مقداری DNA اضافی که باعث اشتباه خوانده شدن ژن و توقف ساخت آن میشود ، ژن را ویرایش می کنند."

این روش مانند اضافه کردن چند حرف اضافه به یک کلمه است ، بنابراین کلمه در نوشتار تشخیص داده نمیشود. از آنجا که سرطان باید این ژن را تولید کند ، پس از ویرایش ژن سرطان می میرد.

وی افزود : "در مطالعه ما ، موشهای تحت درمان 100٪ زنده مانده و هیچ توموری نداشتند. موشها علائم بالینی دیگر مانند التهاب ناشی از درمان را نشان ندادند ، اما ممکن است تغییرات ژنی دیگری وجود داشته باشد که ما هنوز اندازه گیری نکرده ایم."

" با شناسایی ژن های مسئول ، سرطان های دیگر نیز میتوانند درمان شوند."

تقریباً تمام سرطان های گردن رحم در اثر عفونت ویروس پاپیلومای انسانی(HPV ) ایجاد می شوند و سالانه بیش از 250 زن در استرالیا در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند (منبع: سرطان استرالیا).

پروفسور مک میلان گفت : "عفونت دائم با HPV پرخطر مسئول  99.7 درصد موارد سرطان گردن رحم میباشد."بعد از عفونت ، HPV به انکوژن E6 و E7 ( ژن هایی که پتانسیل ایجاد سرطان را دارند ) در ژنوم انسان ملحق میشود که این امر باعث ایجاد سرطان گردن رحم میشود.

دانشمندان دانشگاه گریفیت در پنج سال آینده بر روی آزمایشات ژن درمانی انسانی کار میکنند.این مطالعه در مجله Molecular Therapy منتشر شده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.