// ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۷:۰۴

شاید تا به حال به ذهن‌تان هم خطور نکرده باشد که با یک اسفنج ساده چه کارها که نمی‌توان کرد! خودتان این وسیله‌های کاربردی را ببینید!

 

اسفنج‌ها یکی از وسایل ابتدایی موجود در خانه هستند. امروز به شما یاد می‌دهیم اسفنج فقط به در تمیز کردن نمی‌خورد!

 

۱- پاک کننده لاک ناخن

برای درست کردن این وسیله شگفت انگیز و ساده تنها چیزهایی که نیاز دارید:

– مقداری اسفنج

– مقداری محلول لاک پاک کن یا استون

– یک شیشه کوچک

تکه‌ای از اسفنج را ببرید و درون قوطی شیشه‌ای قرار دهید. اسفنج باید طوری  شیشه را پر کرده باشد که فقط جا برای انگشت‌تان در شیشه باقی بماند! حالا نوبت ریختن مقداری محلول پاک کننده ناخن در شیشه است. وسیله جادویی‌تان آماده است! با فرو بردن انگشت‌تان در شیشه و چرخاندن آن، لاک‌تان به راحتی پاک می‌شود!


۲- پرده تمیز کن!

پرده‌های نواری که در خانه یا ادارات کاربرد دارند به سرعت کثیف می‌شوند و گرد و خاک می‌گیرند و پاک کردن‌شان هم واقعا کار راحتی نیست! اما تمیز کردن آسان آنها با این روش می‌تواند بسیار آسان باشد! وسایل مورد نیاز:

– ۲ قطعه اسفنج

– کف گیر

در قسمت میانی اسفنج‌ها با استفاد از قیچی برشی ایجاد کنید. هر اسفنج را درون یکی از طرفین کف گیر فشار دهید. حالا تمیز کننده خود را به محلول شوینده آغشته کنید و به راحتی پرده‌ها را تمیز کنید!


۳- یخ اسفنجی

این یخ تا ۳ ساعت خنک می‌ماند!

وسایل مورد نیاز

– اسفنج

– پلاستیک زیپ لاک (پلاستیک‌هایی که درشان قفل می‌شود)

یک تکه اسفنج را در آب فرو ببرید تا خوب آب جذب کند. سپس آن را درون پلاستیک زیپ دار بگذارید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. برای نگهداری مواد غذایی در بیرون از خانه از این اسفنج‌های یخی استفاده کنید. آنها غذاها را خنک نگه می‌دارند به علاوه که چون درون پلاستیک هستند غذا را خیس هم نمی‌کنند!


۴- جا صابونی اسفنجی!

با این ایده خلاقانه از ذره ذره صابون‌تان استفاده کنید! وسایل مورد نیاز:

– یک تکه اسفنج

– ماژیک

– قیچی

صابون‌ را روی اسفنج قرار دهید، با ماژیک حد صابون را علامت بزنید. با استفاده از قیچی جایی که علامت زده اید را ببرید و یک حفره درون اسفنج‌تان ایجاد کنید. حالا جا صابونی شما آماده است! این وسیله کاربردی باعث می‌شود حتی یک تکه از صابون هم هدر نرود!


۵- تمیز کردن توری گریل

شستن توری گریل کار طاقت فرسایی است اما با این روش ساد و ارزان دیگر نگرانی ندارید! به وسیله چاقو در یک تکه اسفنج شیارهایی افقی و بعد هم عمودی ایجاد کنید. با این روش ساده تکه‌های اسفنج در لا به لای میله‌های توری کباب‌تان قرار می‌گیرند و شما را از زحمت مضاعف می‌رهانند!


۶- تمیز کردن آسان گلدان‌ها

تمیز کردن گلدان‌های بد دست واقعا که آزار دهنده است، اما با این روش جالب به کاری مفرح تبدیل می‌شود! وسایلی که نیاز دارید:

– اسفنج

– آهنربا

یک تکه اسفنج را از وسط نصف کنید. در وسط هر کدام از تکه‌ها یک شکاف ایجاد کنید. یک تکه آهنربا در هر کدام از شکاف‌ها قرار دهید و سپس به وسیله چسب شکاف‌ها را ببندید. حالا گلدان‌تان را تمیز کنید!


۷- برای پایه‌ها!

در حال جا به جا کردن مبلمان‌تان هستید که ناگهان پایه‌های صندلی خراشی روی کف پوش‌ ایجاد می‌کنند! اگر نمی‌خواهید این اتفاق بیوفتد ما یک راه حل ساده و ارزان برای‌تان داریم! تکه‌های اسفنج را به اندازه مقطع پایه‌های مبلمان ببرید و با چسب به کف پایه بچسبانیدشان، همین!

 

فوت و فن

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.