// ۱۲ اسفند ۹۶ ، ۱۳:۳۷

در حالی که در همه کشورها، نسل جوان را مهم‌ترین سرمایه برای پیشرفت کشور می‌دانند و پیری زیاده از حد جمعیت را خطرناک می‌شمارند، اسحاق جهانگیری متولدین دهه ۶۰ را به عنوان چالش معرفی کرد و گفت: این متولدین (دهه ۶۰) در هر مقطعی به هر موضوعی که ورود پیدا می‌کنند، اونجا مشکل ایجاد می‌کنند. زمانی متولدین به دبستان ورود پیدا کردند، آن موقع همه ما یادمان هست می‌گفتند روزنامه‌ها می‌نوشتند مدارس چهار شیفته داریم.

به دبیرستان ورود پیدا کردند دبیرستان‌ها همین جور شد. بعد آمدند دانشگاه، یک دفعه تعداد دانشجویان کشور در هر جایی رسیدیم دانشگاه زدیم؛ این نتیجه جمعیت دهه شصت است.

وی می‌افزاید: الان جمعیت دهه ۶۰ به دوره اشتغال ورود پیدا کرده. یک حجم بالاییفارغ‌التحصیل سالانه بیکار داریم. بالاخره باید برای اینها کار را درست کنیم کار درست کنیم. کار درست نمی‌کنیم، آسیب های اجتماعی به شدت افزایش پیدا می‌کند.

این اظهارات در حالی است که اقتصاد و مدیریت کشور از بی‌تدبیری و امتیازطلبی مدیران اشرافیرنج می‌برد و نه تعداد جمعیت جوان. و مدیران اشرافی هستند که با تشکیل باندهایی مانند کارگزاران و حزب مشارکت و… از دولت سازندگی و اصلاحات تا دولت مدعی اعتدال، اتراق کرده و با خویشاوندسالاری و باندبازی و  امتیازطلبی، موجب اتلاف منابع عظیم و کم‌نظیر کشور شده‌اند؛ چنانکه مثلا چندی پیش اختلاس ۱۶ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان اتفاق افتاد.

Image result for ‫نسل سوخته‬‎

 جناب جهانگیری!

من به عنوان کوچکترین عضو از #دهه_شصتی ها، از شما عذر میخواهم!


ما را ببخشید که در سخت‌ ترین شرایط درس خواندیم.


ما را ببخشید که در رقابتی بسیار سخت، دانشجوی دانشگاه دولتی شدیم.


ما را ببخشید که بعد از اتمام درسمان، کاری در خور شأن پیدا نکردیم.


ما را ببخشید که به خاطر سوء مدیریت شما و همفکرانتان، بحران ازدواج داشتیم.
ما را ببخشید… ما از شما عذر میخواهیم!


کاش ما هم مانند بسیاری دیگر از دهه شصتی ها، از این کشور برویم تا خاطر نازنینتان مکدر نشود…
آخر با این وضع، ما برای مدیریت شما بحران قبر ایجاد خواهیم کرد…


#من_دهه_شصتی_ام

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. بنت‌الهدا فتحی | ۱۲ اسفند ۹۶ ، ۱۵:۳۵ | لینک
    جا داره اینجا از تمامی مسئولانی که با سختی و مشقت به دهه شصتی ها خدمت کردند و با تمام مشکلات کنار امدند و این موانع مشکلات باعث کناره گیری از خدمت نگردید و همچنان مقتدرانه به دهه هفتاد هشتاد نود و... خدمت میکنند و خواهند کرد.
    • | ۱۲ اسفند ۹۶، ۱۵:۴۳
      سپاس از حضور و نظرتون