// ۲۴ شهریور ۹۶ ، ۱۷:۴۱
چند نکته جالب در مورد آلبرت انیشتین، نابغه فیزیک و ریاضی

چند نکته جالب در مورد آلبرت انیشتین، نابغه فیزیک و ریاضی

به ندرت می توان کسی را پیدا کرد که آلبرت انیشتین را نشناسد یا دستکم اسم او را نشنیده باشد. انیشتین یکی از مشهورترین و باهوش ترین انسان هایی است که این کره خاکی به خود دیده و کسی هنوز نتوانسته در زمینه ی علم به پای او برسد. انیشتین در حوزه ی ریاضی و فیزیک سرآمد دوران خود بود و با نظریه ی نسبیت و تئوری کوانتوم خود انقلابی در علم به پا کرد. اما علاوه بر این موضوعات چیزهای دیگری نیز در مورد این نابغه ی بی نظیر وجود دارد که کمتر کسی از آن ها باخبر است و می خواهیم در ادامه ی این مطلب شما را با برخی از این واقعیات آشنا کنیم.

۱- اگر چه در آن زمان هنوز شناسایی نشده بود اما بسیاری بر این باورند که آلبرت انیشتین به اختلال «طیف اوتیسم» مبتلا بود. برخی از رفتارهای عجیب و غیرطبیعی او در دوران زندگی اش مانند بیزاری از لمس شدن، مشکل داشتن در مراودات اجتماعی و سختی هایی که در دوران مدرسه داشت همه از نشانه هایی است که امروزه در زمره ی اختلالات اوتیسمی طبقه بندی می شوند.

۲- این که انیشتین در فیزیک و ریاضی نابغه بود بدین معنا نیست که او در همه چیز عالی بوده باشد. انیشتین ویولون می نواخت اما همیشه با شمارش ریتم ها و نت ها مشکل داشت.

۳- انیشتین بارها قبل از مرگ گفته بود که جسد او را بسوزانند اما بعد از مرگ، پاتولوژیستی به نام توماس هاروی مغز او را دزدید. هاروی بر این باور بود که مغز انیشتین کلید نبوغ وی بوده اما علی رغم مطالعات فراوان نتوانست چیزی در این مورد پیدا کند تا این که خانواده ی انیشتین از دزدیده شدن مغزش توسط هاروی باخبر شدند.

۴- البته نکات جالب و خاصی در مورد مغز انیشتین وجود داشت که می توانست دلیل باهوش بودن وی در این حد بوده باشد. بخش هایی از مغز او نسبت به انسان های دیگر ضخیم تر بود که می توانست به این معنا باشد که ارتباط قوی تری میان نیمکره های مغز او وجود داشته است.

۵- در سال ۱۹۴۷، او یک دست نوشته ی بسیار سری را همراه با رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتمی، در مورد این که در صورت تماس با موجودات فضایی چه باید کرد نوشت. برخی بر این باورند که انیشتین با نوشتن این دست نوشته می خواست به نحوی به مردم بگوید که او چیزهایی در مورد موجودات فضایی می داند که دیگران از آن ها بی خبرند. برخی هم این شایعه را پخش کردند که انیشتین به دلیل تماس با موجودات فضایی تا این حد باهوش شده است.

۶- انیشتین اولین کسی نبود که قواعد نظریه ی نسبیت را کشف کرد اما اولین کسی بود که از آن به عنوان یک قانون فیزیکی استفاده نمود. ۱۰ سال قبل از این که انیشتین تئوری نسبیت خود را به جهانیان عرضه کند، یک فیزیکدان آلمانی به نام هندریک لورنتز این ایده ها را در بوته ی آزمایش قرار داد اما فکر نمی کرد که این قوانین در زندگی واقعی نیز کاربرد داشته باشند.

۷- اولین باری که انیشتین تئوری نسبیت خود را منتشر کرد کسی بحث های علمی او را جدی نگرفت.

۸- ظاهراً وقتی که عکس معروف او در حالی که زبانش را بیرون آورده بود گرفته شد وی به شدت درمانده شده بود. این عکس در روز تولد ۷۲ سالگی او گرفته شد و پس از یک شب طوانی که برای عکاسان لبخند دروغی زده بود تصمیم گرفت که این بار زبانش را برای عکاس درآورد.

۹- شاید انیشتین بسیار جلوتر از زمان خود به دنیا آمده بود زیرا قبل از سن ۳۰ سالگی، اکثر تالیفات و تئوری های مهمش را به انجام رسانده بود.

۱۰- بدون شک انیشتین نبوغ ذاتی و ذهنی خاصی داشت ولی بر این باور بود که دلیل موفقیت و شهرتش این نبوغ نبوده است. به جای آن وی بر این باور بود که ثبات قدم و تلاش هایش باعث شد که وی از اطرافیانش با فاصله ای زیاد پیشی بگیرد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. gity -brn | ۰۱ مهر ۹۶ ، ۱۸:۵۸ | لینک
    دلم برای مغزش که دزدیده شده سوخت!!!