// ۲۳ آذر ۰۱ ، ۰۱:۳۶

همه چیز درباره پرفروش ترین مواد شیمیایی در صنایع مختلف

همه چیز درباره پرفروش ترین مواد شیمیایی در صنایع مختلف

امروزه بیشتر محصولاتی که در کارخانجات و صنایع های مختلف تولید می شوند، از مواد شیمیایی تشکیل می شوند. مواد شیمیایی در انواع و اقسام مختلفی، با توجه به نیاز آن حوزه تولید می شوند؛ که در کارخانه ها و صنعت های مختلف با هم متفاوت هستند. در این مطلب قصد داریم، شما را با پرفروش ترین مواد شیمیایی در صنایع آشنا کنیم. همچنین درباره جزئیات هر کدام از آن ها و این که در چه صنعتی کاربرد دارند، صحبت خواهیم کرد.

 

فنول از پرفروش ترین مواد شیمیایی

فنول از پرفروش ترین مواد شیمیایی

فنول یا فنل، یک ترکیب آلی آروماتیک است که نوعی الکل سوم محسوب می شود. فنول یکی از قدیمی ترین مواد ضد عفونی کننده است که ابتدا از زغال سنگ استخراج شد؛ اما امروزه در مقیاس بالا از طریق مشتقات نفتی تولید می شود.

یکی از پرسود ترین روش های درآمدی تولید کنندگان این ماده شیمیایی، فروش فنول به تواید کنندگان لوازم و محصولات خانگی می باشد. همچنین فنول در غلظت های کم به عنوان ضد عفونی کننده، در پاک کننده ها و در دهان شویه استفاده می شود.

 

مخلوط زایلن یک ماده شیمیایی پرفروش

زایلن، مایع ای بی رنگ و شفاف و یکی از ترکیبات هیدروکربن آروماتیک است که ساختار آن، به نحوی است که یک حلقه بنزن با دو گروه متیل، در موقعیت های مختلف به آن متصل است.

کاربرد اصلی مخلوط زایلن استفاده از آن در صنعت به عنوان حلال است. زایلن جزو 30 ترکیب اصلی در صنعت است که تولید انبوه دارد. از دیگر صنایعی که این ماده در آنها استفاده می شود، می توان به دندان پزشکی، چسب سازی، شستشوی تجهیزات حمل و نقلی و... اشاره کرد.

 

دی اتانول آمین دیگر ماده پرفروش شیمیایی

دی اتانول آمین ماده ای است که در فرمولاسیون محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی برای بهبود ثبات و کف محصول، استفاده می شود. این ماده شیمیایی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد و هنگام استفاده از آن در مقادیر بسیار کمی استفاده می شود، تا از ملایم بودن محصول و تحریک نکردن آن، اطمینان حاصل شود.

از فروش دی اتانول آمین در حوزه های مختلفی استفاده می شود. از مهم ترین موارد استفاده آن، می توان به عامل مرطوب کننده متوسط ​​در لوازم آرایشی و بهداشتی و زیبایی مانند شامپو اشاره کرد.

معرفی سایر مواد شیمیایی پرفروش

معرفی سایر مواد شیمیایی پرفروش

به صورت کلی مواد شیمیایی، نقش مهمی را در صنعت های مختلف ایفا می کنند. در ادامه سایر مواد شیمیایی پرفروش را معرفی می کنیم.

اولین ماده شیمیایی پرفروش | کلر

کلر ماده شیمیایی پرفروشی است که کاربرد های فراوانی دارد. این ماده با ارزش به علت خاصیت سفید کنندگی یا گند زدایی که دارد، در تصفیه آب نقش مهمی را ایفا می کند.

هم چنین این ماده، برای از بین بردن میکروب ها در ذخایر آب آشامیدنی، مورد استفاده قرار می گیرد. در مجموع می توان به کلر به عنوان ماده پرفروش شیمیایی اشاره داشت؛ زیرا به طور روزمره برای تولید رنگ و کاغذ، از آن استفاده می شود.

دومین ماده شیمیایی پرفروش | اسید فسفریک

یکی دیگر از مواد شیمیایی پرفروش، اسید فسفریک می باشد که قدرت اسید آن، از دیگر اسیدها پایین تر می باشد. به همین دلیل در شرایط معمولی خطرناک نیست و اغلب در صنایع غذایی، به عنوان ماده افزودنی در نوشابه های گازدار استفاده می شود.

این ماده در تولید کود شیمیایی، نقش مهمی را ایفا می کند. بنابراین با توجه به کاربردهای زیادی که دارد، جزو دسته های پرفروش مواد شیمیایی قرار می گیرد.

سومین ماده شیمیایی پرفروش | کافور

کافور هم از دیگر مواد شیمیایی پر فروش است. کافورها به صورت پودری و سفید رنگ هستند و بیشتر در کرم های آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند. از طرف دیگری به عنوان دارو های ضد التهاب مورد استفاده قرار می گیرند.

این ماده به راحتی در آب قابل حل می باشد. بوی کافورها اغلب تند و تیز می باشد. از کافور در غذا به عنوان طعم دهنده استفاده می شود. این ماده به علت درصد خلوص بالا، در تولید دارو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

چهارمین ماده شیمیایی پرفروش | اکسیژن

اکسیژن همانند دیگر مواد شیمیایی در صنعت های مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال، در صنعت فولادسازی به سوزاندن ناخالصی های سنگ معدن مذاب کمک می کند. یا اینکه برای تولید یک تن فولاد، به یک تن اکسیژن نیاز است.

پنجمین ماده شیمیایی پرفروش | اتیلن

این ماده کاملا بی رنگ است و درصد کمی سمی می باشد. اتیلن یک نوع گاز است و به طور کلی در صنایع پلاستیک سازی استفاده می شود. در واقع می توان گفت اتیلن، یکی از ترکیبات پایه تولید مواد آلی یا پلیمری در صنعت است.

ششمین ماده شیمیایی پرفروش | آمونیاک

آمونیاک یک ماده شیمیایی بی رنگ است و اغلب به صورت مایع کاربرد دارد. همچنین در صنعت کشاورزی به عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر موارد استفاده ی آن، داروسازی می باشد که کاربرد بسیاری در این حوزه دارد.

 

نتیجه گیری

در این مطلب، سعی کردیم پرفروش ترین مواد شیمیایی و جزییات آن ها را به شما معرفی کنیم. همچنین درباره اینکه در چه صنعتی کاربرد بیشتری دارند نیز سخن به میان آوردیم. شرکت بامداد پترو پارسان، تولید کننده انواع مواد شیمیایی و محصولات پتروشیمی، یکی از شرکت های مورد اعتماد در این زمینه است و می تواند با محصولات و خدمات خود، پاسخگوی نیاز های شما باشد.

منبع: petroparsan.com

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.