// ۰۵ مرداد ۰۱ ، ۰۲:۵۴

هزینه ساخت خانه های پیش ساخته در ایران چقدر است؟ (آپدیت 1401)

در این خبر قصد داریم به بررسی کارشناسانه هزینه ساخت خانه های پیش ساخته چوبی در ایران بپردازیم! بنابراین اگر شما نیز قصد سرمایه گذاری در حوزه مسکن دارید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این خبر با ما همراه باشید!

 کلبه چوبی

خانه چوبی پیش ساخته چیست؟

خانه پیش ساخته چوبی در واقع متد و روشی است که برای اجرای سریع تر ساخت ویلا و خانه چوبی استفاده می شود. به بیان ساده تر برای تسریع روند ساخت خانه چوبی، بخش های نرمال پروژه (همانند دیوار ها) در کارخانه ساخته و به محل پروژه منتقل می شوند.

زندگی در یک کلبه چوبی تجربه ای کاملاً منحصر به فرد و خاص محسوب می شود و یکی از مهمترین دلایل آن، حس نزدیکی و تعامل بیشتر با طبیعت می باشد. در حال حاضر نیز ویلا های چوبی به سرعت در حال پیشرفت هستند و هم اکنون استقبال بسیار خوبی از خانه های چوبی می شود.

 

هزینه ساخت خانه پیش ساخته چوبی چقدر است؟

بسته به نوع سازه ها و کیفیت چوب و متریال استفاده شده ، هزینه های ساخت متفاوت خواهد بود. اما بطور کلی چوب متریال گرانی محسوب می شود و قاعدتاً باید هزینه ساخت ویلاهای چوبی بسیار بیشتر از سایر سازه ها باشد! اما به دلیل اینکه پروسه ساخت ویلاهای چوبی بسیار سریع تر از سازه های بتنی انجام می شود (کل زمان ساخت ویلاهای چوبی کمتر از 4 ماه خواهد بود)، از سایر هزینه های اضافی جلوگیری می شود و نهایتاً هزینه ساخت، تفاوت چندانی با هم نخواهد داشت!

از طرفی لازم به ذکر است که برای انجام دکوراسیون داخلی و بحث لاکچری سازی نمای داخلی ویلا، نیاز به پرداخت هزینه های مازاد وجود ندارد! (در ویلاهای چوبی به دلیل اینکه خروجی کار چوب است، نیاز چندانی به استفاده از متریال دیگری نمی باشد. اما این درحالی است که خروجی ویلاهای بتنی، بتن می باشد و می بایست برای زیبا سازی فضای داخلی از سنگ و چوب و سایر مصالح استفاده شود که همین امر به افزایش هزینه ها منجر می شود!)

باتوجه به تمامی این موارد، هزینه کارشناسی شده ساخت یک خانه پیش ساخته چوبی لوکس (در تیرماه 1401)، چیزی در حدود 9میلیون تومان برای هر متر مربع تخمین زده می شود! (برای مشاهده امکانات و لیست قیمت خانه پیش ساخته جوبی کلیک کنید!

 

چرا ساخت خانه پیش ساخته چوبی پیشنهاد می شود؟!

از مهمترین دلایل ساخت خانه پیش ساخته چوبی می توان به این موارد اشاره نمود:

1- زیبایی منحصر به فرد خانه های چوبی

وجه تمایز خانه های چوبی با سایر سازه ها، استفاده از چوب است! اما از نظر فیزیکی چوب و بتن دارای تفاوت های ساختاری بنیادین هستند! (از نظر فیزیکی بتن ماده ای سخت و شکننده است درحالی که چوب خاصیت ارتجاعی دارد) بنابراین از نظر فنی معماری خانه های چوبی کاملاً متفاوت با سازه های بتنی می باشد!

اما خارج از بحث فنی، استفاده از چوب به عنوان متریال قالب خانه حس تازگی و تجربه جدیدی از زندگی شهری را به شما منتقل خواهد کرد. مطمئناً تا وقتی که در یک خانه چوبی زندگی نکنید، این حس را تجربه نخواهید کرد!

 خانه چوبی پیش ساخته

2- ساخت خانه چوبی در تمام اقلیم های ایران قابل ساخت است!

ساخت خانه چوبی در بیشتر مناطق ایران امکان پذیر است و برای هر اقلیم و شرایط آب و هوایی، دستور العمل مخصوص خود را دارد. به عنوان مثال نحوه تخته کوبی در مناطق شمالی و مرطوب با مناطق خشک و کویری کاملاً متفاوت است.

بنابراین چنانچه قصد ساخت خانه چوبی دارید، حتماً باید باتوجه به ویژگی های اقلیمی پروژه خود اقدام به تهیه مصالح نمایید.

3- سرعت اجرا و سرعت ساخت بالای خانه های چوبی پیش ساخته

یکی دیگر از مهمترین تفاوت های خانه چوبی با سایر سازه ها، سرعت اجرا و تحویل آنهاست. بدین صورت که معمولاً خانه های چوبی در کمتر از 3 ماه ساخته و آماده استفاده می شوند!

ممکن است که بدلیل خیلی از مسائل نیاز داشته باشید که یک ویلای لاکچری را در مدت زمان کوتاهی به بهره برداری برسانید. بنابراین در این موارد اگر فاکتور سرعت اجرای پروژه برای شما در اولویت است، پیشنهاد می شود که حتماً به سراغ ساخت خانه چوبی بروید!

4- ارزش ساخت خانه چوبی بیشتر از سایر سازه هاست

خانه های چوبی در کلاس کاری خود، به نسبت سایر متریال بسیار مقرون به صرفه تر و با ارزش تر هستند. به گونه ای که ارزش نهایی خانه چوبی پس از ساخت، تقریباً یک و نیم برابر سازه بتنی مشابه خود است! بنابراین در مناطقی که ارزش ریالی زمین بالاست، بهترین گزینه ساخت خانه و ویلا چوبی است!

 ویلا چوبی

5- دوام و عمر مفید بالای خانه های چوبی

اگر خانه های چوبی بطور اصولی ساخته شوند، عمر مفید آنها بیشتر از 50 سال خواهد بود! این درحالی است که خانه های چوبی اصولاً نیاز به هزینه های اضافی تعمیر و نگه داری ندارند و از این جهت برگ برنده با خانه چوبی خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم که اگر تصمیم به ساخت خانه چوبی دارید، حتماً از شرکت های معتبر در این حوزه کمک بگیرید. یکی از شرکت های پیشگام در طراحی و ساخت خانه چوبی پیش ساخته مطابق با استاندارد های کانادا، شرکت آرتا چوب آریا می باشد که دارای گواهینامه رسمی استاندارد های کانادا است!

 

6- هزینه های بازسازی و نگهداری خانه چوبی بسیار ناچیر است!

تمامی سازه ها با گذشت زمان نیاز به بازسازی و تعمیر دارند! اما یکی از بهترین ویژگی های ویلا و خانه های چوبی، عمر مفید بالای این سازه هاست که بخش اعظمی از آن مربوط به ویژگی های خاص چوب است. (چوب به مرور زمان دچار ترک خوردگی و آسیب های فراوانی می شود اما این آسیب ها درمورد چوب طبیعی بسیار ناچیر هستند.)

البته پیشنهاد می شود که هر 7 الی 10 سال اقدام به رنگ آمیزی داخلی نمایید. این کار علاوه بر اینکه از لحاظ ظاهری بسیار توصیه می شود، باعث می شود که خاصیت تلخی چوب از بین نرود و موجب تخریب آن به وسیله حشرات نشود.

 خانه چوبی

7- پروسه دریافت مجور برای خانه های چوبی بسیار ساده تر از سایر سازه ها است!

با توجه به این که تاکنون آیین نامه ای در شهرداری درخصوص خانه چوبی پیش ساخته تدوین نشده است، لذا ساخت این خانه ها نیاز به مجوز شهرداری ندارد!

اما برای استفاده از خدمات شهری (نظیر آب و برق و گاز و …) در نهایت نیاز به اخذ مجوز بهره برداری خواهید بود. لازم به ذکر است که روال اداری دریافت این مجوز ها، بسیار ساده تر از سایر سازه ها می باشند.

 

 

جمع بندی:

در این خبر سعی شد که بطور کوتاه درباره مزایای اصلی ساخت خانه چوبی توضیح داده شود. امروزه سرمایه گذاری در بازار ساخت خانه چوبی بسیار رایج شده و به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک، خانه های چوبی درصد بسیار بیشتری از ساخت و ساز ها را -مخصوصاٌ در شمال ایران- به خود اختصاص دهند.

چنانچه قصد ساخت خانه چوبی پیش ساخته مطابق با استاندارد های کانادا و گارانتی 20 ساله دارید می توانید به وب سایت رسمی آرتا چوب آریا (جزو معتبر ترین شرکت های ساختمانی در حوزه ویلا و خانه پیش ساخته چوبی در ایران) به این آدرس مراجعه نمایید:

https://artachoobaria.com/

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.