// ۰۱ آذر ۹۸ ، ۱۶:۳۰

به گزارش سایت تفریحی چفچفک به نقل از دیجیاتو : اگر مایلید نسبت به هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 206 و  پژو پارس TU5 آگاهی پیدا کنید، لطفا در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

کلید استارت را سر جایش قرار داده و آن را می‌چرخانید؛ پس از به پایان رسیدن صدای پمپ بنزین، نیم دور دیگر کلید را چرخانده و پیشرانه را روشن می‌کنید. موتور به خوبی کار می‌کند و در ظاهر هیچ ایرادی ندارد. اهرم دنده را در موقعیت دنده عقب قرار می‌دهید و پدال کلاچ را بالا می‌آورید؛ احساس می‌کنید مقداری لرزش حین درگیر شدن کلاچ، در اتاق خودرو به پدید می‌آید.

 

دیسک و صفحه کلاچ پژو 206

به هر حال توجهی به آن نمی‌کنید و از منزل خارج می شوید. اهرم دنده را پس از فشردن پدال کلاچ در وضعیت یک قرار می‌دهید تا خودرو را به سمت جلو پیش برانید. دوباره همان لرزش و شاید حتی با شدت بیشتر در کابین خودرو پدید می‌آید. با این وجود ادامه می‌دهید، وارد خیابان اصلی می‌شوید و قصد افزایش سرعت و شتاب‌گیری دارید.

همچنینین بخوانید:

آیا وایپر اسطوره‌ای بازخواهد گشت؟

مرسدس AMG GT R: قدرت بیشتر و کاهش وزن

 

در دنده دو پدال گاز را با شدت بیشتری به سمت پایین فشار می‌دهید تا خودرو به اصطلاح دور بگیرد و گشتاور لازم به منظور شتاب گیری سریع‌تر را فراهم آورد. اما بر خلاف روال معمول، متوجه می‌شوید خودروی شما با وجود آن که ایرادی در موتور یا گیربکس آن احساس نمی‌شود، قادر نیست به خوبی گذشته چالاک و چابک عمل کند.

 

در این حین با آنکه دور موتور بیش از حد افزایش یافته و غرش پیشرانه کاملا به گوش می‌رسد، اما باز هم خودرو شتاب‌گیری دلچسبی از خود نشان نمی‌دهد. در چنین موقعیتی تنها می‌توان دیسک و صفحه کلاچ را متهم اصلی عملکرد ضعیف خودرو در شتاب‌گیری و نیز وقوع لرزش در لحظه شروع حرکت دانست.

 

دیسک و صفحه کلاچ پژو 206

سامانه کلاچ همچون یک کلید برق که در سر راه انتقال جریان نیرو قرار گرفته و مسیر عبور الکتریسیته را قطع و وصل می‌نماید، در مسیر انتقال نیروی پیشرانه به گیربکس نصب می‌شود تا هر زمان که نیاز شد (به ویژه هنگام تعویض دنده ها)،  بتوان انتقال قدرت از سمت فلایویل در حال گردش به گیربکس را متوقف ساخت.

 

دیسک و صفحه کلاچ پژو 206

علاوه بر علائمی چون وقوع لرزش در لحظه شروع حرکت و درگیر شدن کلاچ و نیز کاهش محسوس شتاب‌گیری خودرو، مواردی نظیر سفت شدن پدال کلاچ، شنیده شدن صدایی شبیه سایش دو قطعه فلزی به یکدیگر از ناحیه گیربکس و نیز سخت جا خوردن دنده یک و دنده عقب را می‌توان به عنوان شواهد وجود ایراد در سیستم کلاچ به حساب آورد.

 

دیسک و صفحه کلاچ پژو 206

بسته به کیفیت قطعه، نوع و شرایط رانندگی، عمر دیسک و صفحه‌های موجود در بازار می‌تواند از حدود 80 تا 200هزار کیلومتر متغیر باشد.

 

دیسک و صفحه کلاچ پژو 206

در ادامه قصد داریم تا هزینه‌های مرتبط با تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 206 ، رانا، پارس و 405 مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری TU5 را به اطلاعتان برسانیم. در جدول زیر میانگین هزینه های تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودروهای مجهز به پیشرانه TU5 درج شده است.

نام قطعه قیمت (هزارتومان)
کیت کامل دیسک و صفحه (ویژه موتور TU5) 580 - 1200
صفحه کلاچ تک 270
بلبرینگ کلاچ 160
اجرت تعویض 150

با توجه به مقادیر ذکر شده در جدول فوق، تعویض کامل دیسک و صفحه کلاچ پژو 206 تیپ5، رانا، پارس و پژو 405 TU5، به طور متوسط بین 720 هزار تا 1,350 میلیون تومان هزینه در پی خواهد داشت.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع:دیجیاتو

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.