// ۲۱ تیر ۰۱ ، ۰۰:۱۹

مشاوره خانواده تلفنی

مشاروه خانواده تلفنی

مشاروه خانواده شکلی از درمان است که برای کمک به مسائلی که مستقیماً بر سلامت روان و عملکرد خانواده تأثیر می گذارد، طراحی شده است. این به اعضای خانواده کمک می کند تا روابط ایجاد کنند، ارتباطات را بهبود بخشند و تنش های خانوادگی را مدیریت کنند.

برای دریافت مشاوره خانواده ۲۴ ساعته و مشاوره روانشناسی می توانید به راحتی از طریق تلفن ثابت با مشاوران گروه مالیم تماس حاصل فرمایید.

 

سایر اهداف اولیه مشاوره خانواده شامل بهبود محیط زندگی، حل مشکلات خانوادگی و درک چالش های منحصر به فردی است که ممکن است یک خانواده با آن مواجه شود.

 

 مشاوره خانواده تلفنی رایگان

انواع مشاوره خانواده

مشاوره خانواده انواع مختلفی دارد. مشکلات دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید عبارتند از: 1

 

درمان برنامه های خانوادگی: این رویکرد بر کمک به افراد برای استفاده از قدرت روابط خود برای غلبه بر مشکلات سلامت روان تمرکز دارد.

مشاوره خانواده موثر: این یک درمان کوتاه مدت برای جوانان مبتلا به مشکلات رفتاری، خشونت یا سوء مصرف مواد است. این به جوانان و خانواده ها کمک می کند تا راه حل هایی بیابند و در عین حال اعتماد و احترام به یکدیگر ایجاد کنند.

رفتار خانوادگی روایتی: این نوع، اعضای خانواده همه افراد را تشویق می‌کند تا داستان‌های خودشان را تعریف کنند تا بفهمند که چگونه تجربیات آنها شخصیت آنها را شکل می‌دهد و چگونه با دیگران تعامل می‌کنند. با کار کردن با این داستان، شخص شروع به دیدن مشکلات با دقت بیشتری می کند تا اینکه فقط چیزها را از دریچه باریک خود ببیند.

آموزش روانی: هدف این نوع درمان کمک به اعضای خانواده در درک بهتر وضعیت سلامت روان است. مشاوره روانشناسی خانواده با دانش بیشتر در مورد دارو، درمان و خودیاری، اعضای خانواده می توانند از یکدیگر حمایت کنند.

درمان حمایتی خانواده: هدف این نوع درمان ایجاد محیطی امن است که در آن اعضای خانواده می توانند آشکارا احساسات خود را ابراز کنند و از حمایت خانواده خود برخوردار شوند.

مشاوره خانواده رایگان

برخی از درمانگران به نوعی از مشاوره خانواده تکیه می کنند. در مقابل، برخی رویکرد التقاطی تر و چندوجهی را اتخاذ می کنند که انواع مختلف درمان را برای مطابقت با نیازهای خانواده ترکیب می کند.

 

 مشاوره خانواده تلفنی چیست؟

مهارت های مورد استفاده

تکنیک های مورد استفاده در مشاوره خانواده به عواملی مانند جهت گیری نظریه تخصصی و نیازهای خاص خانواده بستگی دارد. گزینه های دیگر عبارتند از:

 

رفتار: این رویکردها بر آموزش مهارت ها و آموزش روانی برای کمک به اعضای خانواده در حل مشکلات خاص تمرکز دارند. برای مثال می توان از الگوها و نقش آفرینان برای کمک به اعضای خانواده در حل مشکلات ارتباطی استفاده کرد.

تکنیک های روان پویایی: این تکنیک ها شامل بررسی چگونگی تفسیر و پاسخ اعضای خانواده به مشکلاتی است که با آن مواجه هستند. درمانگر با خانواده کار می کند تا به احساسات جدید دست یابد و راه های جدیدی برای پاسخ مناسب بیابد.

ایجاد مهارت ها: هدف این استراتژی ها کمک به اعضای خانواده با مرزها و قدرت تغییر در خانواده است. چنین راهبردهایی به خانواده ها کمک می کند تا مرزهای جدیدی را ایجاد کنند و برنامه هایی را ایجاد کنند که عملکرد خانواده را ارتقا دهد.

هدف روش های مورد استفاده در مشاوره خانواده بهبود آگاهی عاطفی، کمک به ایجاد تغییرات شگرف در خانواده، کمک به افراد برای کنار آمدن با موقعیت های خارج از کنترل آنها و بهبود ارتباطات و همکاری است.

سایر تکنیک های مورد استفاده در مشاوره خانواده شامل یادگیری همدلی، اطمینان بخشی، گوش دادن متفکرانه و منطقی بودن است.

مرکز مشاوره روانشاسی خانواده

مشاوره خانواده تلفنی چه چیزی می تواند به درمان خانواده کمک کند

مشاوره خانواده به افراد با مشکلات مختلف کمک می کند. برخی از این موارد عبارتند از:

 

مشکلات رفتاری در کودکان یا نوجوانان

تغییر در خانواده

مشکلات ارتباطی

کسی که دوستش داری میمیره

طلاق، جدایی یا مشکلات زناشویی

پدر و مادر و فرزند دچار مشکل هستند

مشکلات بین خواهر و برادر

مشکلات فرزندپروری

رویدادهای استرس زا یا تغییرات عمده در زندگی

جراحت

چیزهایی که باید در نظر بگیرید

از آنجایی که مشاوره روانشناسی آنلاین شامل بحث در مورد مشکلات و تعارضات عاطفی است، می تواند دشوار و خسته کننده باشد.

 گاهی اوقات افراد در ابتدا قبل از اینکه شروع به بهبود کنند، احساس بدی پیدا می کنند. مهم است که به یاد داشته باشید که کارشناسان برای کمک به اعضای خانواده برای حل این تعارض و مقابله با احساسات دشواری که افراد تجربه می کنند، وجود دارند.

در حالی که مشاوره خانواده ممکن است در موقعیت های مختلف مفید باشد، اما به این معنی نیست که برای همه یا همه چیز خوب است.

 سایر درمان های ممکن شامل درمان شناختی- رفتاری CBT  یا روان کودک درمانی است.

 

چه طور باید شروع کرد

درمان خانوادگی معمولاً کوتاه مدت است، اما بسته به شرایط و نیازهای خانواده می تواند یک سال یا بیشتر طول بکشد.

در حالی که معمولاً همه اعضای خانواده را شامل می شود، اما بر افرادی که واجد شرایط یا قادر به شرکت در درمان هستند نیز تمرکز دارد.

گروه مشاوران مالیم با بیش از 10 سال سابقه در خدمت شما عزیزان می باشد تا بتوانید به راحتی با مشاور خود ارتباط برقرار کنید.

این مرکز به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته در تمام ایام هفته اماده ارایه خدمات به شما می باشد.

 

در طول درمان، مشاور  سوالاتی می پرسد تا بیشتر در مورد مشکلاتی که خانواده را به درمان کشانده است، بیابد. آنها همچنین به دنبال عوامل خطر دیگر مانند شرایط بهداشت روانی پایین و استرس محیطی خواهند بود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.