// ۰۷ آذر ۰۱ ، ۱۱:۴۶

مسواک و نخ دندان مناسب دندان هایمان را چگونه انتخاب کنیم؟

بهداشت دهان و دندان

برای خرید مسواک و نخ دندان ممکن است ما کمی سردرگم شویم. دلیل آن تنوع بالای محصولات در این حوزه است. برند­های مختلف در اندازه­ها و شکل­های متنوع محصولات خود را تولید می­کنند و همین اتفاق، انتخاب را برای ما سخت خواهد کرد. البته این سختی تا وقتی است که ما نسبت به کارکرد هر کدام از آنها اطلاعات کافی نداشته باشیم.

انواع مسواک

مسواک­ها دارای انواع مختلفی هستند. آنها را می­توان بر اساس اندازه، کارکرد، حالت برس و شدت آن به دسته­­های مختلفی تقسیم کرد. برخی به اشتباه گمان می­کنند که استفاده از نوع برقی بهتر از نوع معمولی است.

درحالی که این باور کاملا غلط است و به لحاظ کارکرد، آنها فرقی با یکدیگر ندارند. تنها کار شما را ساده­تر می­کنند. افرادی که در تکان دادن این ابزار بهداشتی، دچار محدودیت هستند می­توانند از نسخه­های برقی استفاده کنند و دیگر مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

برخی دیگر نیز برای راحتی بیشتر از آنها بهره می­گیرند که منعی ندارد اما استفاده آنها از این محصول به معنی کارایی بیشتر آن نخواهد بود. بعضی از مزیت­های مسواک برقی باعث می­شود که دندان­های شما آسیب نبینند. برای مثال؛ زمانی که فشار بیش از حد به دندان­های خود بیاورید سنسور فشار به شما هشدار خواهد داد و جلو فشار اضافی را می­گیرد.

انتخاب بهترین مسواک

وظیفه این ابزار بهداشتی، از بین بردن باکتری­ها و پلا­ک­های روی دندان است. مواد غذایی که در طول روز در وعده­های مختلف مصرف می­کنیم بین دندان­های ما گیر خواهد کرد و این مسئله باعث خواهد شد بعد از مدتی دهان ما بوی بدی به خود بگیرد.

برای رفع این مشکل از مسواک و نخ دندان استفاده می­شود، این ابزار برای تمیز کردن بین دندان­هاست. جایی که این ابزار، توانایی کافی برای نظافت را ندارد و فضا برای پاک­کردن به­شدت تنگ است. به همین دلیل استفاده از این لوازم بهداشت دهان و دندان، باعث خوش­بو شدن دهان نیز خواهد شد. ما باید در انتخاب آن دقت زیادی به­خرج دهیم چراکه این مورد کاملا با سلامت ما در ارتباط است.

برس مسواک باید چه ویژگی­هایی داشته باشد؟

برس مسواک باید دارای ویژگی­های خاصی باشد تا بتوانیم از آن نتیجه مطلوب بگیریم. در بازار معمولا برس­هایی در دسته­بندی نرم، متوسط و زبر فروخته می­شوند، فارغ از اینکه آنها می­توانند گرد باشند یا نباشند.

بسیاری از افراد اینگونه فکر می­کنند که برس زبر برای سلامت دندان بهتر است. درحالی که اینطور نیست. عموم افراد جامعه نیاز به محصولی با برس نرم دارند و باقی موارد برای افراد خاصی طراحی شده است. برای مثال افرادی که ناخودآگاه با فشار زیادی برس را بر روی دندان خود می­کشند، باید از برس خیلی نرم (extra soft) استفاده کنند یا افرادی که مشکلات مربوط به لثه دارند، بایستی از برس متوسط استفاده نمایند.

شکل و اندازه

بهداشت دهان و دندان

شما باید محصولی متناسب با شرایط دهان خود تهیه کنید تا عارضه­ای به شما وارد نشود. اگر دهان کوچکی دارید، مسواک بزرگ نمی­تواند پشت دندان­های شما را به خوبی تمیز کند. سایز استاندارد نوع برسی با طول 2 سانتی­متر و عرض 1 سانتی­متر است. برخی از افراد ابعاد کوچک این ابزارها را ترجیح می­دهند که امری سلیقه­ای است.

توجه به استاندارد­های لازم

مسواکی که شما خریداری می­کنید باید استاندارد­های کافی و مورد نیاز را داشته باشد. به همین دلیل معمولا توصیه می­شود که این ابزار مهم بهداشتی را از مراکز معتبری خریداری کنید و به مواردی از این دست توجه داشته باشید. برند­های:

  • اورال
  • دکتر وست
  • سنسوداین
  • سیگنال

جزء برند­های معتبر و استاندارد بازار هستند که می­توانید از آنها استفاده کنید.

قیمت مسواک

بحث بودجه و قیمت خرید نیز از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای خرید مسواک با قیمتی بسیار ارزان را از لیست خود حذف کنید چراکه با خرید آنها نیاز به هزینه مجدد خواهید داشت و ممکن است به دندان­های شما آسیب جدی وارد شود.

مشاوره از دندان­پزشک

برای انتخاب محصول مناسب می­توانید از متخصص این حوزه نیز کمک بگیرید. متخصص این حوزه مسائل مربوط به بهداشت دهان و دندان را بهتر از هر کسی می­داند و راحت­تر می­تواند متناسب با شرایط شما محصول پیشنهاد کند.

اگر مشکلات دهان و دندان شما زیاد است یا خونریزی لثه دارید، مشورت یک متخصص کمک زیادی به شما خواهد کرد.

بهترین مسواک برای کودکان

انتخاب مسواک برای کودکان از بزرگسالان سخت­تر است. چراکه آنها شرایط ویژه­ای دارند و بدن آنها ممکن است نسبت به بسیاری از موارد حساس­تر از بدن ما باشد. برای انتخاب این مورد نیز به نرمی برس­ها و اندازه سری آن توجه داشته باشید. اگر فرزند شما به سنی رسیده که خودش می­تواند مسائلی را تشخیص دهد بهتر است درباره این موضوع از او هم سوال کنید.

طبیعتا مسائلی مربوط به استاندارد درباره این مورد هم باید رعایت شود. نوع خاص کودکان، معمولا در رنگ­هایی شاد و با طرح­های کارتونی ساخته می­شود تا کودکان بیشتر جذب مسائل مربوط به بهداشت دهان و دندان شوند.

چرا باید از نخ دندان استفاده کنیم؟

نخ دندان مناسب همه افراد است اما افرادی که دندان­های نامرتب دارند بیش از بقیه محتاج به استفاده از آن هستند. مواد غذایی بین دندان­های نامرتب بیش از دیگر دندان­ها گیر می­کند. به همین خاطر آنها باید علاوه بر مسواک از نخ دندان نیز بهره ببرند. به دلیل آنکه این وسیله، برای فضای تنگ استفاده می­شود باید نازک و ظریف باشد. اگر روکش دندان دارید استفاده نخ برای شما توصیه می­شود.

جمع­بندی

برای انتخاب این ابزار بهداشتی دهان و دندان، می­توانید به سایت فروشگاهی ماروکالا مراجعه کنید. این وبسایت تنوع بالایی در فروش محصولات خود دارد و شما بهترین اجناس را در آنجا پیدا خواهید کرد. البته باید توجه داشته باشید که ماروکالا محصولات خود را تنها به شکل عمده به­فروش می­رساند.

در وبسایت، کنار هر محصول حداقل میزان خریداری نوشته شده که می­توانید نسبت به آن اطلاعات لازم را کسب کنید. برای خرید مسواک باید موارد بالا را در نظر گرفت تا خریدی مطمئن و اثربخش داشته باشیم. توجه داشته باشید برای حفظ بهداشت دهان و دندان خود، لازم است که معاینات دوره­ای دندان را دنبال کرده و از ابزارهای مناسب برای تمیزی دندان­ها استفاده نمایید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.